Dutch Blender Community

Algemeen => Over Blender => Topic gestart door: erwinvs op 25 april 2019, 17:40:25 pm

Titel: inverse kinematic tov froward kinematics
Bericht door: erwinvs op 25 april 2019, 17:40:25 pm
Hoi allemaal,

Ik heb een tijd geleden een rigged figuurtje gedownload en helemaal naar de hand gezet. Nu is dit figuur gerigged met IK en ik heb ondervonden dat dit wel mooi is etc maar het werkt teggen mijn hand in. Ik ben het niet gewoon en zet liever elke onderdeel van het lichaam zoals ik wil, simpel gezegd , forward kinematcis dus.

Is er een mogelijkheid om de reeds geimplementeerde IK te verwijderen en zodoende verder te werken met een gewone FK?

Zo ja, waar en hoe doe ik dat?

MvG
Titel: Re: inverse kinematic tov froward kinematics
Bericht door: IJp op 25 april 2019, 17:57:38 pm
Misschien heb je hier wat aan.
https://blender.stackexchange.com/questions/84471/removing-rig-and-weights-in-blender
Titel: Re: inverse kinematic tov froward kinematics
Bericht door: koos2 op 28 april 2019, 19:57:52 pm
Ik denk in de dope sheet de keyframes verwijderen en dan de Ik van de rig verwijderen, vervolgens nieuwe animatie maken zonder IK.
Wat ook kan, denk ik, is als je de animatie tot dusver goed vindt deze baken en daar na de IK verwijderen en dan verder zonder IK.