Topic: pipeline karakter a tot z  (gelezen 3152 keer)


Offline d_b

  • Member
  • *
  • Berichten: 5
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 05 maart 2014, 19:32:01 pm »
Ik weet nog steeds niet wat nou de volgorde is en workflow van n karakter.
BV, wanneer is het beste moment om uv unwrap te doen voor of na sculpting (als je gaat sculten)
stel ik wil n karakter alleen in een stilstaande pose hebben (dus niet animeren) moet ik em dan eerst riggen en dan sculpten?

bvd,
Tommy

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1 Gepost op: 05 maart 2014, 19:40:34 pm »
Als je een character in een stilstaande pose wilt hebben hoef je hem-haar in principe niet te riggen al is het ook niet echt verkeerd natuurlijk want je kunt dan wel eenvoudiger de pose aanpassen.
UV unwrapping kun je beter als laatste doen want als je gaat schuiven met vertices  (of toevoegen/verwijderen) help je meestal de texture om zeep want deze gaat dan verschuiven en moet je de boel opnieuw unwrappen.

Offline d_b

  • Member
  • *
  • Berichten: 5
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 05 maart 2014, 20:42:28 pm »
ik wil alleen wel het model in n T-pose maken,
Dus als ik het goed begrijp Sculpting, rigging en unwrapping?

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #3 Gepost op: 05 maart 2014, 21:13:51 pm »
Als het alleen een T pose is dan zou mijn volgorde zijn:

- Modeling met gebruik van mirror modifier
- Hierna een subdivision modifier gebruiken om alles mooi glad te maken
- Vervolgens alleen sculpting toepassen als dit in verband met klkeine details (bv. rimpels in het gezicht) noodzakelijk is die niet met normale modeling te maken zijn.
- Als de pose niet verandert kun je het riggen overslaan want een rig is alleen nodig als alles moet kunnen bewegen. Wil je oefenen met riggen dan kun je het natuurlijk altijd doen.
- Als de character niet meer wijzigt qua modeling dan kun je met de texturing beginnen.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #4 Gepost op: 05 maart 2014, 23:01:10 pm »
Ik ben gestopt met het urwrappen van mijn sculpt.
Het unwrappen duurt zo lang en het textuur painten schiet ook niet op, dus als je geen snelle computer hebt is het niet te doen.
ik heb de sculpt met Topology/dynamic Detail size  19px bewerkt maar dat vergt teveel van mijn laptop.
Ik hoop dat je een super snelle computer hebt als dat niet zo is probeer dan eerst iets uit voordat je verder gaat.
Succes.


Dus deze sculpt krijgt geen kleur en textuur.