Topic: [Animatie] Hoe kan ik mijn animatie opslaan in blender ? [OPGELOST]  (gelezen 9062 keer)


superjamie

« Gepost op: 01 mei 2016, 15:44:17 pm »
Hoi medeblenders...

Ik was net aan het oefenen met animeren, maar ik weet niet hoe ik mijn animaties
in blender kan opslaan na afloop van een animatie project... hoe kan ik mijn animaties
opslaan als video ?... heeft iemand enig idee hoe dat moet in blender ?...

Alvast bedankt,
Groetjes Jamie.
« Laatst bewerkt op: 14 mei 2016, 16:14:26 pm door superjamie »

Offline Ezra

  • Member
  • *
  • Berichten: 206
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 01 mei 2016, 19:30:43 pm »

superjamie

« Reactie #2 Gepost op: 01 mei 2016, 20:52:49 pm »
OK... ik weet geloof ik wel hoe ik een animatie kan renderen en dan kan opslaan...
maar dan duurt het met het maken van langdurige animatie films  in cycles render
een eeuwigheid voordat ik mijn animatie kan opslaan, vanwegen dat hij dan per-
image moet renderen... is er niet een betere alternatief om een met blender gemaakte
animatie in cycles render gelijk als bijvooreeld .avi kan opslaan, zonder dat hij iedere
keer per-image moet renderen, maar gewoon in een keer opslaan als een .avi bestand
bijvoorbeeld ?... heeft iemand enig idee of dat kan en hoe dat dat moet ?...

Alvast bedankt,
Groetjes superjamie.

Offline Ezra

  • Member
  • *
  • Berichten: 206
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 01 mei 2016, 21:43:50 pm »
OK... ik weet geloof ik wel hoe ik een animatie kan renderen en dan kan opslaan...
maar dan duurt het met het maken van langdurige animatie films  in cycles render
een eeuwigheid voordat ik mijn animatie kan opslaan, vanwegen dat hij dan per-
image moet renderen... is er niet een betere alternatief om een met blender gemaakte
animatie in cycles render gelijk als bijvooreeld .avi kan opslaan, zonder dat hij iedere
keer per-image moet renderen, maar gewoon in een keer opslaan als een .avi bestand
bijvoorbeeld ?... heeft iemand enig idee of dat kan en hoe dat dat moet ?...

Alvast bedankt,
Groetjes superjamie.
Welkom in de animatie wereld. Renderen duurt láng. Gelijk renderen naar een video bestand is niet sneller, het zorgt alleen maar voor corrupte bestanden als het renderen onderbroken wordt.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 01 mei 2016, 21:45:36 pm »
Het geheel moet toch echt eerst gerendered worden, plaatje voor plaatje.
Maar het kan veel sneller,  via openGL rendering maar dan mis je je materials.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 02 mei 2016, 03:15:29 am »
Wil je snel dan kost het geld via render farms.

superjamie

« Reactie #6 Gepost op: 02 mei 2016, 08:13:02 am »
OK, maar ik heb vandaag op mijn dag-besteding even opgezicht hoe ik mijn animatie(s)
kan opslaan als bijvoorbeeld .avi. Als ik tijd heb zal ik wel een keer proberen of het me
zal lukken. Dan hoop ik dat ik het toch ook kan in cycles render. Ik heb namelijk gekeken
op google en kwam toen op een site over een tutorial van hoe je je animaties in blender
kan opslaan als bijvoorbeeld .avi...

Groetjes Jamie.
« Laatst bewerkt op: 02 mei 2016, 10:16:15 am door superjamie »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #7 Gepost op: 02 mei 2016, 10:53:40 am »
Neem deze tutorial maar eens even door.
Succes.
https://www.youtube.com/watch?v=QzKOOocJ8lA

superjamie

« Reactie #8 Gepost op: 02 mei 2016, 16:52:17 pm »
Ik heb geprobeerd een animatie te saven zonder te renderen, maar als ik mijn animatie
wilt opslaan als een .avi bestand, dan slaat blender em niet op. Ik doe dat wel via de
panel aan de rechter kant van blender, ik sla em dus op via het balk waar je je animatie
moet opslaan, waar "/temp:/" staat, ik kies dan "AVI | JPEG" in het icoon waar als standart
JPEG staat, maar dan sla ik em op via het bureaublad, maar dan staat die er niet...

Ik snap ook niet wat ik fout doe... heeft iemand enig idee ?... kan iemand mij hierbij
helpen ?...

Alvast bedankt,
Groetjes Jamie.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 02 mei 2016, 17:15:47 pm »
Zonder renderen geen animatie... Je kunt je blender file saven en dan oo een krachteriger pc renderen en saven als . avi of welke bestandsindeling je ook wilt maar om een animatie te saven moet je hem toch echt eerst renderen.

superjamie

« Reactie #10 Gepost op: 02 mei 2016, 17:36:43 pm »
Zonder renderen geen animatie... Je kunt je blender file saven en dan oo een krachteriger pc renderen en saven als . avi of welke bestandsindeling je ook wilt maar om een animatie te saven moet je hem toch echt eerst renderen.

OK, dan weet ik dat ook weer... maar zelfs als ik render, slaat blender mijn animatie(s)
nog niet op. Kan iemand uitleggen hoe dat komt ? of het in stappen uitleggen ?...

Alvast bedankt,
Groetjes Jamie.
« Laatst bewerkt op: 03 mei 2016, 09:59:58 am door superjamie »

Offline Ezra

  • Member
  • *
  • Berichten: 206
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 03 mei 2016, 11:37:39 am »
OK, dan weet ik dat ook weer... maar zelfs als ik render, slaat blender mijn animatie(s)
nog niet op. Kan iemand uitleggen hoe dat komt ? of het in stappen uitleggen ?...

Alvast bedankt,
Groetjes Jamie.
Verander de locatie onder output eens van /tmp\ naar //render/.



superjamie

« Reactie #12 Gepost op: 07 mei 2016, 10:52:29 am »
OK, dan weet ik dat ook weer... maar zelfs als ik render, slaat blender mijn animatie(s)
nog niet op. Kan iemand uitleggen hoe dat komt ? of het in stappen uitleggen ?...

Alvast bedankt,
Groetjes Jamie.
Verander de locatie onder output eens van /tmp\ naar //render/.





Sorry, ik heb het geprobeerd, maar dat helpt bij mij in elk geval niet. Ik snap wel hoe ik een
animatie kan renderen, maar als ik em dan opslaat, dan doet blender dat niet. Heeft iemand
enig idee hoe dat wel moet ?, kan iemand het mij uitleggen ?, of wat doe ik fout ?...

Alvast bedankt,
Groetjes Jamie.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 07 mei 2016, 12:12:34 pm »



Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #14 Gepost op: 07 mei 2016, 15:45:40 pm »
Volg even deze tutorial en dan moet het zeker lukken.

https://www.youtube.com/watch?v=IIXgRr-lJLg