Topic: Gat maken in toren  (gelezen 16467 keer)


Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 31 augustus 2013, 15:15:48 pm »
ow wat ingewikkeld allemaal. Maar je uitleg klinkt duidelijk, dus ga het proberen.

Heb gelijk een andere vraag. Ik wil de oude plaatjes (textuur) uit de lijst in Blender. Waar kan ik die verwijderen. Er staat  nu een hoop rommel in doordat ik er steeds mee aan het proberen ben.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #16 Gepost op: 31 augustus 2013, 15:57:05 pm »
In principe zouden de ongebruikte texturen gewist moeten worden als je je model opslaat, blender afsluit en vervolgens je model weer opnieuw opent.
Voorwaarde hiervoor is dat de texturen nergens aan gelinked mogen zijn want anders worden ze niet verwijdert.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #17 Gepost op: 31 augustus 2013, 19:05:48 pm »
Dan heb ik het toch aan het goede eind maar het is allemaal ingewikkeld maar als je de tutorial bekijkt die ik hier eerder heb neergezet dan wordt het een stuk duidelijker met Assign. ;)
http://www.youtube.com/watch?v=J1CiWu8J92I

Als je in het midden van het filmpje kijkt dan zie je de + bij de materialen, dit is om een martiaal bij te maken
De - is verwijderen.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 31 augustus 2013, 19:52:45 pm »
Het filmpje ga ik nu helemaal namaken.  Van kasteel heb ik  nu bijna alle structuren verwijderd. Maar er zijn toch ook weer dingen misgegaan. Hoe kan het ook anders
Nu ga ik het volgende doen.

1 Het filmpje bekijken en namaken.
2 In een nieuwe blender een blok zetten waar ik alle dingen mee ga doen die ik ook in het kasteel tegenkom,
3 Als ik die techniek onder de knie heb dan.
4 Begin ik opnieuw met het kasteel.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #19 Gepost op: 31 augustus 2013, 20:42:14 pm »
Zo is het Wimblen gewoon doorgaan en niet opgeven. ;)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 01 september 2013, 08:32:16 am »
Ben ik weer, heb het filmpje gemaakt. Daarna nieuwe blender.
Blok gevormd tot wat je ziet.
Eerst verschillende kleuren opgebracht.
Daarna een textuur aangebracht. Maar nu was alle kleur weg.

Kunnen kleuren en plaatjes niet samen. ?



« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #21 Gepost op: 01 september 2013, 09:49:32 am »
Hier kom ik weer met het filmpje waar je in kan zien hoe Matriaal/Assign werkt dus goed bekijken.  :D  ;)
http://www.youtube.com/watch?v=J1CiWu8J92I
Als je in edit mode een gedeelte van je toren selecteert en je maakt hiervoor een nieuw materiaal door op de + te drukken bij materiaal.
Klik daarna op assign dan wordt dit het materiaal toegekend aan wat je hebt geselecteerd.  ;)
Nu moet het lukken.
Nog even een tip sla de belangrijke tutorials op als favorieten in internet explorer met een toepasselijke naam dan kun je altijd even terug kijken. ;)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 01 september 2013, 11:03:41 am »
Nu lijkt het te lukken met dit testblok. Ik zeg lijkt, nu ga ik het dan op het kasteel toepassen.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #23 Gepost op: 01 september 2013, 11:11:34 am »
In principe kunnen kleuren (materialen) gecombineerd worden. Heb je voor de image texture ook wel eerst een materiaal aangemaakt?

In het voorbeeld hieronder heb ik op het zijvlak een materiaal + texture en op het bovenvlak een image texture gebruikt.




Haha, net te laat met mijn antwoord. Mooi dat het nu liukt.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 01 september 2013, 11:14:32 am »
#JLV  Mijn vader zei het al, beter laat dan nooit.  ;)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #25 Gepost op: 01 september 2013, 12:22:03 pm »
Mooi dat het weer lukt.
Maar onder tussen ben ik op internet nog een mooie kasteel tutorial tegen gekomen. ;)

http://www.youtube.com/watch?v=eXYQKqmS4Q8
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 02 september 2013, 20:55:54 pm »
IJP helaas dat kasteel is niet zo mijn ding.

Hier is weer een poging van mijn kasteel. Dit keer uit 1 blok gevormd, behalve de leuning van het balkon.

Morgen er nog wat aan werken en dan eens zien wat ik van kan maken met de tekstuur.

Ben in ieder geval een stuk verder met blender door jullie hulp.

« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #27 Gepost op: 02 september 2013, 21:40:20 pm »
Linksom of rechtsom, dat kasteel komt er wel.  ;)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #28 Gepost op: 02 september 2013, 22:50:55 pm »
Zo te zien moet dat helemaal goed komen. :shock:
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 03 september 2013, 19:34:31 pm »
Ach ik heb weer wat. Zie de plaatjes. Nadat ik de textuur had aangebracht, drukte ik op F12 om te zien hoe het er uit zag.

Wel niet dus. Het kleine beetje textuur dat te zien is is ook nog vervormd.

Aangezien ik nog al eens met de instellingen zit te klooien. Heb ik nieuwe blender geopend en er naast gezet.
Instellingen weer hetzelfde gezet in de hoop dat het nu wel goed zou zijn.
helaas.


« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB