Topic: The way of the samurai  (gelezen 387054 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Gepost op: 16 december 2013, 23:59:58 pm »
Mijn video editing avontuur is bijna voorbij en het eindresultaat komt begin januari online dus de link plaats ik dan in een ander topic.
Maar voorlopig is het tijd voor een nieuwe animatie waar ik alvast een start mee heb gemaakt. Het wordt een animatie van een samuraimeisje in mangastijl maar verder wil ik er nog niet teveel over kwijt. Ik ben van plan om voor deze animatie in dit topic zoveel mogelijk updates te geven zodat de mensen die er interesse in hebben het hele proces kunnen volgen.

Op dit moment ben ik nog bezig om het character te modelleren maar als dat achter de rug is ga ik een storyboard maken die ook zal posten. Tijdens het animeren zelf zal ik ook zoveel mogelijk updates geven tot aan het eindresultaat.

Onderstaande afbeelding is het begin van het basemodel dat ik nog verder zal gaan aanpassen maar het eerste doel was om een basemodel in mangastijl te maken en ik moet zeggen dat ik niet ontevreden ben maar ze is nog te lief dus dat moet veranderen. Het haar zal ook nog anders worden want ik wil haar een lange zwarte staart geven met kortere vlechten aan de zijkanten. Ze krijgt ook redelijk traditionele kleding aan.




Ik heb maar even balkjes geplaatst want je weet maar nooit of er kleine kinderen meekijken.  ;)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline RDL

  • Member
  • *
  • Berichten: 314
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 17 december 2013, 01:13:13 am »
mmm ik wil zeker de afgewerkte versie zien
ziet er echt goed gemodelleerd uit .......
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #2 Gepost op: 17 december 2013, 09:40:49 am »
Samurai zijn dus niet lief! haha.

Ben benieuwd!

MAD
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #3 Gepost op: 17 december 2013, 11:20:55 am »
JvL, dat belooft wat maar wel jammer van de balkjes, dat gaat betekenen dat er geen adult version van uit komt ;)
Mijn eerste modelleer en animatie werk was een mangazus maar ik kan daar maar een ding over zeggen ; wat was dat moeilijk!
Ik ben heel benieuwd  :shock:
Succes.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #4 Gepost op: 17 december 2013, 12:52:25 pm »
@RDL: Het zal nog even gaan duren voor hij af is want er moet nog heel veel gebeuren en ik heb ook steeds vaker andere klusjes tussendoor. De planning is dat ik de animatie over een periode van 2 tot 3 maanden in elkaar knutsel. Voorlopig kan ik nog vooruit met materialen en texturen, riggen, storyboard maken, animeren enz.

@Mark: Nee Samurai zijn niet lief. Ze wordt ook angstaanjagend handig met scherpe voorwerpen.  ;)

@ijp: Ik heb het alleen voor hier even netjes gehouden zodat Mark geen klachten krijgt, haha! Het zal zeker niet makkelijk worden want het moet een extreem flitsende animatie worden waarin muziek weer een heel belangrijke rol speelt. Ik wil ook gebruik maken van gezichtsuitdrukkingen/emoties zoals dat bij manga/anime gebruikelijk is. Maar ik hou wel van een uitdaging... ;)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #5 Gepost op: 17 december 2013, 23:29:59 pm »
Ook een weg van 1000 schreden begint met een eerste stap.....

Vandaag qua modelleren maar een kleine update. De Samuraigirl heeft een nieuw kapsel gekregen. Ik twijfel nog of ze 1 staart moet krijgen of 2 zoals in onderstaande afbeelding.
Keuzes, keuzes, keuzes........
Verder nog wel referentieplaatjes gezocht voor de kleding.


« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline RDL

  • Member
  • *
  • Berichten: 314
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 18 december 2013, 08:26:30 am »
ze ziet er in elk geval uit om in te bijten ........


ik speel soms tekken op m'n playstation en daar zitten er ook zulke in
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #7 Gepost op: 18 december 2013, 09:29:22 am »
Je zou er gevlochten staarten van kunnen maken. Los haar tijdens een gevecht lijkt me niet heel praktisch. Aan de andere kant. In Blender is alles mogelijk.

Ziet er nu al cool uit, en als dat pas stap 1 is van 1000. dan ben ik heeeeeel benieuwd naar stap duizend :!:

MAD
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #8 Gepost op: 18 december 2013, 11:02:05 am »
Ik ben het helemaal eens met Mark ;)
Maar ik ben wel heel benieuwd hoe je model is opgebouwd dus mijn vraag is, kun je ook een wire (draadmodel)van je model laten zien.
Daar kan ik dan weer wat van leren en dat heb ik nog nodig omdat mijn eerste model niet zo netjes was opgebouwd. :(
Je voorbeelden zien er perfect uit het gaat zeker iets bijzonders worden. 8-)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #9 Gepost op: 18 december 2013, 13:03:53 pm »
@RDL: Bedankt. Als het nu ook nog lukt om haar te laten bewegen zoals de characters in Tekken dan ben ik een gelukkig mens.

@Mark: Dank je. Het gevecht zou zich natuurlijk op een onbewaakt moment kunnen voordoen wanneer zij het niet verwacht. Ik dacht zelf niet echt aan een gevlochten staart maar meer om aan de bovenzijde van de staart(en) een lint er omheen te wikkelen. Overigens ga ik de staart(en) van een rig voorzien om volledige controle over de beweging te hebben dus het wordt geen los wapperend haar.

@ijp: Dank je. Natuurlijk kan ik een wire laten zien. Op het moment zit ik nog op mijn werk maar vanavond zal ik wat plaatjes posten. Het basemodel is redelijk low poly opgezet met daaroverheen een subsurf modifier voor de ronde vormen. Er zit nu ook nog een mirror modifier op zodat je maar de helft hoeft te modelleren en/of wijzigen. Het lichaam, haar en kleding zijn nu nog losse elementen voor een eenvoudigere bewerking. Gisteravond toch nog maar even een begin met de kleding gemaakt maar dat valt best nog tegen. Nooit gedacht dat een kimono (of kleding in het algemeen want daar ben ik nog niet echt bekend mee) zo lastig te modeleren zou zijn. Ik ben altijd meer met hardsurface modeling bezig geweest.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #10 Gepost op: 18 december 2013, 19:08:16 pm »
Dit zijn de plaatjes die ik beloofd had van mijn basemodel. Het is een standaard A-pose i.v.m. het riggen. Ook kun je zien dat ik extra vertices gebruikt heb op plaatsen waar het model moet kunnen vervormen (vn. rond de gewrichten en waar het het lichaam wat meer "rondingen" heeft). Dit is om te voorkomen dat er vreemde vervormingen op gaan treden.
Het haar is op dezelfde wijze gemodelleerd.

Solid zonder smooth en subsurf modifier:




Wireframe zonder smooth en subsurf modifier:




Mirror modifier:




Subsurf modifier:





Ik hoop dat je hier wat aan hebt ijp. Als er meer verzoekjes zijn laat het maar even weten.
Nu weer verder werken aan de kleding!
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #11 Gepost op: 19 december 2013, 01:46:07 am »
Vanavond niet zoveel tijd gehad en de kimono blijft lastig maar het begin is er (de bovenkant in ieder geval).
Zoals jullie kunnen zien heb ik de haarkleur weer verandert om te kijken hoe dat zou staan maar ik ben er nog niet uit. Als de kimono en slippers/sandalen klaar zijn ga ik eerst wat aan dat veel te lieve gezichtje doen want ik zie hier nog geen slice&dice chick in.  ;)

« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline RDL

  • Member
  • *
  • Berichten: 314
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 19 december 2013, 04:16:11 am »
goed zeg ...
ze begint een beetje op lili te lijken (uit tekken).......

misschien een meer sexy kleedje ? ze is nu net gekleed gelijk een oude madam

of een topje en een rokje ?

enfin dat is mijn visie ....

het resultaat is in elk geval super


ik heb lili even opgezocht :


mm lili m'n favoriete maatje op ps3  en denkbeeldig vriendinnetje  :lol:

enfin..dit is het karakter waar ik steeds met speel en nog win ook
ze is snel en lenig

hier zie je haar in actie

http://www.youtube.com/watch?v=X55AWQjEaQ8
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #13 Gepost op: 19 december 2013, 13:00:43 pm »
Dank je. Haar kimono is ook nog niet klaar hoor want wat je nu ziet is eigenlijk nog maar een eerste opzet voor de bovenkant. De kleuren worden ook nog anders maar het is wel de bedoeling dat haar kleding traditioneler blijft dan bij Lilli omdat het om een samurai gaat. Maar aangezien het een dame is moet er ook wel hier en daar een sexy accent in.
Mooi plaatje van Lilli trouwens.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #14 Gepost op: 19 december 2013, 20:30:14 pm »
JvL,
De wire (draadmodel) ziet er goed uit, knap werk.
In je laatste voorbeeld vindt ik het witte haar heel goed staan. ;)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »