Dutch Blender Community

Hulp => Modelleren => Topic gestart door: JvL op 23 september 2014, 20:57:33 pm

Titel: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: JvL op 23 september 2014, 20:57:33 pm
Ik heb al eerder in een topic van ijp een link naar deze tutorial geplaats maar ik denk dat deze serie een eigen topic verdient.
Het gaat om een 40-delige tutorial en hij gaat overal erg diep op in dus bijzonder leerzaam. De serie is nu helemaal afgerond.

Veel plezier!

https://www.youtube.com/watch?v=5Xuf6ODN_xY

Dit is de link naar het inleidende deel, de rest vindt je door op de youtube knop te drukken en naar het kanaal van de maker te gaan.  :)
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: IJp op 23 september 2014, 21:01:25 pm
JvL hij geeft aan deze video bestaat niet. :-[
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: JvL op 23 september 2014, 21:09:44 pm
Oeps! Ik had per ongeluk de link naar het kanaal geplaatst. Nu is het een link naar hetde inleiding. Bedankt voor de waarschuwing ijp!
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: PKHG op 24 september 2014, 09:22:54 am
Zo part 1 ;-)

(http://s30.postimg.org/96o07ymbx/Anime_01.jpg) (http://postimg.org/image/96o07ymbx/)

partt 2:


(http://s9.postimg.org/o7m1818qj/Anime_02.jpg) (http://postimg.org/image/o7m1818qj/)

deel 3: was niet zo mooi uitgelegd ... heb er maar iets van gemaakt:


(http://s21.postimg.org/6gukozp5f/Anime_3.jpg) (http://postimg.org/image/6gukozp5f/)
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: JvL op 24 september 2014, 10:08:03 am
Haha, mooi!

Nu de andere 39 nog... ;)
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: IJp op 24 september 2014, 12:35:45 pm
Ik ben al bezig en ik zet mijn andere model even in de ijskast ;)
Ik ben begonnen met de tutorial maar ik heb eerst de referentietekening aangepast omdat deze niet klopt in het voor en zijaanzicht.
Als dat niet klopt heb je als beginner snel een fout gemaakt. :-[
Dus ook voor de andere 38 hier de aangepaste tekening.


(http://s29.postimg.org/wogpjqc8j/character_reference3.jpg) (http://postimg.org/image/wogpjqc8j/)
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: JvL op 24 september 2014, 12:44:31 pm
Nounou, jullie zijn goed bezig zeg.  ;)
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: IJp op 24 september 2014, 22:54:24 pm
Ik ben ook begonnen met de tutorial en het gaat tot nu toe goed ik ben nu bij deel 2
(http://s9.postimg.org/hmzcs18u3/Modling_Caracter5_blend.jpg) (http://postimg.org/image/hmzcs18u3/)
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: IJp op 25 september 2014, 12:10:02 pm
Als je een character wilt leren modeleren dan is dit de tutorial die je moet volgen, hij wordt duidelijk in korte stappen uitgelegd.
Het is alleen jammer dat er niet meer leden mee modelleren ;)  met uitzondering van op PKHG die is ook goed bezig.
Maar voor mij is het nu op naar deel 3.

(http://s29.postimg.org/dlwd6oymb/Modling_Caracter8_blend.jpg) (http://postimg.org/image/dlwd6oymb/)
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: JvL op 25 september 2014, 12:42:06 pm
Als ik nog een vrouwelijk character nodig zou hebben dan zou ik het zo doen!  ;)
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: PKHG op 25 september 2014, 15:17:02 pm
Deel 4 vind ik maar niks ... niet netjes uigegegd en te veel bla bla ...
Nu snap ik het: sculpting is gewoon een nieuwe KUNST ... tja.
Kijk maar wat voor rare pieken ik krijg, en (nog) niet in staat ben ze weg te werken ...

ik zal maar zelf, naar tekentechniek aan de slag gaan:

(http://s30.postimg.org/l9plwvj2l/anime_04_grr.jpg) (http://postimg.org/image/l9plwvj2l/)


(http://s14.postimg.org/v7mbhwb7x/mijn_man_01.jpg) (http://postimg.org/image/v7mbhwb7x/)

(http://s28.postimg.org/m0ojcc5uh/mijn_man_02.jpg) (http://postimg.org/image/m0ojcc5uh/)

Hmm valt niet mee: heb maar de 'bodems'van de cubussen bijna allemaal weggehaald en wat kleuren ter orientatie toegevoegd:

(http://s15.postimg.org/578u887rb/mijn_man_03.jpg) (http://postimg.org/image/578u887rb/)

Deel 5:
Na ja, de knie laat ik nog maar in het midden ...

(http://s30.postimg.org/x894xwbwt/anime_05.jpg) (http://postimg.org/image/x894xwbwt/)
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: IJp op 29 september 2014, 19:19:49 pm
Ik ben ook bij haar achterwerk op mijn eigen manier verder gegaan omdat ik het ook een beetje omslachtig vond ::)
Ook vindt ik het raar dat hij elke keer opnieuw begint met een cirkel :o maar ik ga gewoon verder waar ik gebleven ben en gebruik dan extruud.  ;)
En sculpting ga ik pas gebruiken als heel het character klaar is.
Dit heb ik tot nu toe klaar.

(http://s28.postimg.org/c3akunux5/Modling_Caracter28_blend.jpg) (http://postimg.org/image/c3akunux5/)
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: JvL op 29 september 2014, 19:35:30 pm
Ziet er goed uit heren! Ben benieuwd wat bij jullie beiden het eindresultaat wordt.
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: IJp op 02 oktober 2014, 16:39:23 pm
Ik heb wat tutorials vooruit gekeken maar de manier van modeleren van bvb het haar snap ik niet helemaal hij maakt eerst het haar en gaat daarna moeilijk onder het haar verder met het hoofd :-\

Hier weer een vraag aan jullie allen: is het niet handiger om het haar als apart opject te modeleren op een andere layer ???

(http://s30.postimg.org/6cakkcl3h/Modling_Caracter47_blend.jpg) (http://postimg.org/image/6cakkcl3h/)

Ik heb in ieder geval het hoofd gemaakt zodat ik daar elke pruik op kan zetten of kan dat niet???
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: JvL op 02 oktober 2014, 16:48:58 pm
Ja het is inderdaad handiger om het haar op een aparte layer te maken zodat je het makkelijk kunt bewerken.
Wat ook handig is is om het deel van het hoofd te kopieren waar het haar komt (haargrens) en dit te gebruiken als een soort badmuts waar het haar op bevestigd wordt.
Je kunt het geheel dan gewoon parenten.

Je kunt dan verschillende "pruiken" gebruiken zoals je zelf al zegt.
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: PKHG op 05 oktober 2014, 07:50:48 am
deel 6:

(http://s8.postimg.org/ayqaz1nkh/anime_06.jpg) (http://postimg.org/image/ayqaz1nkh/)

na ja, meest belangrijk was de 'truc' om de achtergrond een tweede keer binnen te slepen om de grease strepen te laten kloppen ...
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: IJp op 05 oktober 2014, 12:57:36 pm
Ik ben begonnen met de tutorial maar ik heb eerst de referentietekening aangepast omdat deze niet klopt in het voor en zijaanzicht.
Als dat niet klopt heb je als beginner snel een fout gemaakt. :-[
Dus ook voor de andere 38 hier de aangepaste tekening.

(http://s29.postimg.org/wogpjqc8j/character_reference3.jpg) (http://postimg.org/image/wogpjqc8j/)

In de originele tekening zitten meer fouten die niet overeen komen in voor en zijaanzicht.
De tekening die ik heb aangepast zijn alleen de voeten die niet kloppen.
Dus bij gebruik va de nieuwe tekening hoef je de grease strepen meer te gebruiken. ;)
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: PKHG op 11 oktober 2014, 07:29:25 am
snip
(http://s29.postimg.org/wogpjqc8j/character_reference3.jpg) (http://postimg.org/image/wogpjqc8j/)

Dit is inderdaad een veel beter plaatje ...

Je hebt de onderdelen uitgeknipt en dan samengevoegd met wat als richtlijn?
De lengte goed maken en op zelfde hoogte brengen?
Zo daar knutsel ik mee verder ...  deel 7, hmm alleen die lijnen van de omtrek en langs  de zijkant de belangrijke lijn volgen lijkt leuk ... even zien hoe het verder gaat.

Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: IJp op 11 oktober 2014, 09:37:33 am
Ik heb met knippen plakken en de kloon tool van PaintShop pro bijna alles op de juiste plaats gezet.
Alleen de voeten kloppen niet maar dat is niet zo'n probleem vond ikzelf maar al met al werkt het nu toch een stuk prettiger. ;)
Zelf ben ik met de handen bezig maar dat valt nog niet mee ik heb ze er al wel aan zitten maar het oogt nog voor geen meter. :(
Ook de topologie heb ik nog niet op orde dus ik ben nog wel een tijdje aan het knutselen. ;)
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: PKHG op 11 oktober 2014, 12:15:55 pm
Mijn hoofd ziet er verschrikkelijk uit (topologie vermoedelijk)

Dat door vallen en opstaan leren vind ik maar niets, dat zou een tutorial moeten laten zien ;-)
Wijzen waar men waarop moet letten, om niet altijd maar alles te nieuw te moeten maken ...


Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: IJp op 11 oktober 2014, 12:39:03 pm
Misschien steek je hier wat van op.

http://www.youtube.com/watch?v=ggADPN06mSk

Ik moet zeggen ik ben al een tijdje bezig met topologie maar ik heb er nog moeite mee. :-[
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: IJp op 12 oktober 2014, 00:25:38 am
Zo de handen zitten er aan ::)
Hier het resultaat tot nu toe.

(http://s8.postimg.org/f0kauo16p/Modling_Caracter83_blend.jpg) (http://postimg.org/image/f0kauo16p/)
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: JvL op 12 oktober 2014, 01:24:43 am
Mooi hoor ijp, het wordt aleen echte anime dame!
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: PKHG op 12 oktober 2014, 08:32:33 am
snip
Ik moet zeggen ik ben al een tijdje bezig met topologie maar ik heb er nog moeite mee. :-[
Ik heb de tutorial bekeken ... echt goed, bedankt!

Zo nu snap ik het wel helemaal.
In de wiskunde is een pool (pole) de eigenschap van een functie, die zich aldaar (pool is een punt waar je de functiewaarde zou willen weten) ongewoon gedraagt: hoe dichter je bij de pool de waarde opvraagt hoe groter hij wordt (abs.) met als grenswaard zo te zeggen ONEINDIG.

OK, dat is dus in Blender niet zo maar wel nu, de tutorial gezien hebbende, vrij eenvouldig:
dat is een punt waar minstens 5 vlakken samen komen, dus ook minstens 5 lijnen.
Waarom raar gedrag hier ook (pool van de wiskunde!) en de naam pool?
Tamelijk zeker omdat hier de berekening van loops stopt ... het algorithme zegt: ik weet niet welke weg ik nu moet nemen, dus stop ik er maar mee.

Zo en nu t.a.v. de tut, het hoofd had dus beter nog iets anders moeten worden gemaakt:
Starten met elke keer, mond, neus en oogen rondjes maken en extruderern ... dan samenknopen (en levert een minimaal aantal pools op, die gewoon ook moeten, kan niet anders worden samengeknoopt) . Oh, ha, die rondjes (b.v. de mond) zouden in zich een punt bevatten waar in de buurt die loops fijner en fijner moeten worden en uiteindelijk EEN punt, en dat is ook vreemd gedrag, het lijkt erop dat gebieden met inwendig zo een rare (niet zichtbare) punt aan elkaar plakken punten oplevert waar meer dan 4 vlakken bij elkaar komen.

Ik ga dus maar het hoofd op deze wijze modelleren ... even zien wat het wordt  ;D


EDIT:
Oh via deze bijdrage .... veel meer info  http://dbc-3d.nl/index.php?topic=633.0
i.h.b de *.docx (in een van de links aldaar)
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: IJp op 13 oktober 2014, 19:33:54 pm
Weer een stukje verder ben nu bezig met het Sculpten van deze dame.
En ik ben er nu pas achter hoe je met sculpten je Quad's kunt behouden dat kun je dus doen met de Multiresolution
modifier.
Gebruik dus geen Dyntopo in Sculpt mode omdat dit geen Quat's genereerd.
(http://s7.postimg.org/46dkarzfb/Caracter_Sculpt_17_blend.jpg) (http://postimg.org/image/46dkarzfb/)
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: IJp op 13 oktober 2014, 21:03:51 pm
Dus hier nog even de Wire.

(http://s11.postimg.org/wpim49x1r/Caracter_Sculpt_Wire_18_blend.jpg) (http://postimg.org/image/wpim49x1r/)
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: JvL op 13 oktober 2014, 22:38:22 pm
Ziet er mooi uit hoor! Ik volg dit met plezier.  ;)
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: P D op 13 oktober 2014, 23:43:07 pm
Ijp mag ik even een kleine opmerking maken.
De onderarmen zijn te lang. Je kunt ongeveer zo stellen: een arm bestaat uit drie gelijke delen. De bovenarm de onderarm en de pols samen met de hand zijn alle drie dezelfde lengte. Dit is bij benadering. Ik mis vooral  een kleine verdikking voor de pols.
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: IJp op 14 oktober 2014, 00:17:21 am
Natuurlijk mag dat en ik ben daarom gelijk aan het meten gegaan en je hebt gelijk dat de bovenarm, onderarm en de pols samen met de hand dezelfde lengte hebben  ???  ;)
Dus dat ga ik ook aanpassen en zo hier en daar zal er nog wel meer veranderen ik ben namelijk nog niet tevreden dus er wordt nog aan gesleuteld.

P D, 
ik vindt elke reactie leuk dus gewoon blijven reageren of het nou leuk is of niet we leren ervan. ;) 
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: koos2 op 15 oktober 2014, 15:20:22 pm
Goed bezig IJp. Ik moet alleen mijn tong afbijten om geen flauwe grappen te maken over ouwe mannen en blote vrouwen.
Of over een catfight tussen jouw anime dame en die van JvL. Ik doe het niet, maar ik moet me inhouden. Meligheid daar hebben we hier niks aan.

Topologie daar moeten we het hier over hebben. Best lastig. Leuke tutorial.
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: IJp op 15 oktober 2014, 17:57:37 pm
Nou hou je niet in hoor,  ik hou wel van wat meligheid ;D
En voor die meligheid daar zijn volgens mij die lachebekjes voor  :) ;) :D ;D :o ;D :D ;) :)
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: IJp op 20 oktober 2014, 21:44:45 pm
Ben bezig met sculpting en ik heb nu de achterkant ook maar wat vorm gegeven het is nog lang niet klaar maar hier toch een blik op de achterkant ;)
(http://s10.postimg.org/g1ic68uk5/Caracter_Sculpt7_blend.jpg) (http://postimg.org/image/g1ic68uk5/)
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: JvL op 20 oktober 2014, 22:00:15 pm
Zo, dat is een stevige achtergevel!  ;)

Dus het modelleren zit er nu op en ga je de rest sculpten? Nu heb ik toch even een vraag over het sculpten. Stel dat je nog iets nieuws er bij wilt modelleren, kan dat dan eenvoudig of wordt dat lastig?
Ik heb mij daar echt nog te weinig in verdiept.... :-[
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: IJp op 20 oktober 2014, 22:37:40 pm
Ja daar komt toch stiekem mijn smaak in te zitten ;D

Het modeleren zit er nog niet op ik probeer haar zo perfect mogelijk te maken.
Zover ik nu weet kun je in edit mode gewoon bij modeleren en daarna weer sculpten.
Maar sculpt wel met de Multiresolution modifier omdat dit mooie Quat's genereerd.

Gebruik je het nieuwe Dyntopo dan heb je geen Quat's en is het lastig om het in editmode bij te werken.
Maar sculpten met  Dyntopo is wel gaaf je kunt gewoon op een zijkant of een vlak van een cube gewoon detail aanbrengen.

Maar hier een voorbeeld ik heb gewoon in edit mode een simpele nagel gemaakt.
Dus je kunt gewoon iets bij modeleren.

(http://s10.postimg.org/tztg84fqt/Caracter_Sculpt8_blend.jpg) (http://postimg.org/image/tztg84fqt/)
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: JvL op 20 oktober 2014, 22:51:41 pm
Oke, dan ga ik daar binnenkort toch eens dieper in duiken. Bedankt voor de uitleg want dit ga ik toch voor in een volgende animatie gebruiken aangezien dat geen anime meer zal zijn maar veel gedetailleerder.
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: IJp op 21 oktober 2014, 12:25:36 pm
Hier al wat info over de oude manier van Sculpting en de nieuwe Dynamic Topology Sculpting.
In nieuwe Blender versies is  Dynamic Topology te vinden bij Dyntopo  dat was voorheen Toplogy.

http://www.youtube.com/watch?v=opsKPCCFbr4
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: JvL op 21 oktober 2014, 12:43:49 pm
Dank je ijp, die ga ik vanavond eens bekijken.
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: IJp op 22 oktober 2014, 18:37:05 pm
Let op Sculpten met de Multiresolution modifier en de Mirror  Modifier kan maar daarna kom je bedrogen uit :-[
Als je sculpt en je apply de Mirror  Modifier dan is al je sculpt werk verdwenen.  :(
Dus voor je begint met Sculpten apply de Mirror  Modifier.
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: IJp op 22 oktober 2014, 19:18:28 pm
Voor de liefhebber Timlap Sculpten in Blender 2.71

http://www.youtube.com/watch?v=vII7ESsa_vo&feature=share
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: JvL op 22 oktober 2014, 22:50:53 pm
Mooie timelapse en bedankt voor de tip over de mirror modifier.
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: IJp op 24 oktober 2014, 18:35:04 pm
Ik ben nu met de tenen bezig maar niet meer op de manier hoe de 40 delige tutorial verloopt.
Ik ben een Hi res model aan het maken en een sculpt model waar ik de details met sculpten er in maak.

Hier een voorbeeld tenen van het Hi res model.

(http://s18.postimg.org/shh4exa3p/Lady24_blend.jpg) (http://postimg.org/image/shh4exa3p/)
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: IJp op 25 oktober 2014, 10:09:50 am
En hier de Wire van de tenen.

(http://s15.postimg.org/7sid3q6yv/Lady23_blend.jpg) (http://postimg.org/image/7sid3q6yv/)
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: P D op 25 oktober 2014, 12:35:45 pm
Ijp, ik heb niet zoveel kennis van het modeleren in blender maar ik kan je wel adviseren met  de normale modelering. Ik weet dat de eerste bedoeling is om alle wire goed te laten lopen en je misschien niet om het  exact modeleren van een voet gaat.

Het is mooier als je alle toppen van de tenen wat naar elkaar toe laat lopen. Ik zeg altijd tegen mijn leerliingen kijk wat meer naar de welkelijkheid dan uit fantasie te werken.
Hieronder een foto waarop je dit goed kan zien.
(http://s8.postimg.org/dy80fmixd/image.jpg) (http://postimg.org/image/dy80fmixd/)
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: IJp op 25 oktober 2014, 14:34:34 pm
P D,
Bedankt voor de tip ik zal in ieder geval de vorm van de voet gaan aanpassen.
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: JvL op 25 oktober 2014, 18:28:04 pm
Ook al zou de vorm inderdaad iets natuurlijker kunnen vind ik het wel goed gedaan ijp. De basisvorm zit er goed in en een voet (of hand) modelleren is gewoon moeilijk. Als je de aanpassing van de vorm gedaan hebt is het een mooie voet.  ;)
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: IJp op 25 oktober 2014, 19:40:54 pm
Dan ga ik op deze voet verder ;)
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: JvL op 25 oktober 2014, 19:46:09 pm
Het heeft nogal wat voeten in de aarde.  ;D
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: IJp op 29 oktober 2014, 13:37:03 pm
Ik begin me bijna te schamen dat ik zolang bezig ben met een paar voeten ::)
ik zie hier op het forum tegenwoordig alleen maar super mooie creaties verschijnen ;)
Maar ja dat mag de pret niet drukken, dus hier de voeten en ze zijn volgens mij een stuk beter dan de vorige keer.

(http://s29.postimg.org/740grragj/Voeten_blend2.jpg) (http://postimg.org/image/740grragj/)

(http://s11.postimg.org/6tvkic5xr/Voeten_blend1.jpg) (http://postimg.org/image/6tvkic5xr/)
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: JvL op 29 oktober 2014, 19:01:20 pm
Zonder het gras voor de voeten van andere forumleden weg te willen maaien wil ik zeggen dat de vorm van de tenen nu beter klopt. Ik heb alleen het idee dat er in het middendeel van de voet nog iets niet helemaal klopt maar ik weet niet precies wat. Anatomie is gewoon altijd erg lastig en is ook zeker niet mijn sterkste punt.
Ik zou zeggen ga lekker op dezelfde voet verder en dan komt het vanzelf goed.
Ik maak mij nu weer uit de voeten maar ik blijf dit zeker op de voet volgen.  ;)
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: P D op 29 oktober 2014, 19:30:55 pm
Ziet er al een stuk beter uit. Als je handen en voeten kunt maken ben je een echt kunstenaar.
Je hebt de enkels verkeerd om zitten. De enkel aan de kant van de grote teen (binnenkant) moet lager zitten dan die aan de buiten kant.
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: P D op 29 oktober 2014, 19:35:56 pm
Sorrie net andersom dus :'(
Binnenkant hoger dan de buitenkant!!!
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: IJp op 30 oktober 2014, 09:14:01 am
Ik heb mijn eigen binnen en kant enkels als voorbeeld genomen maar toch in het overbrengen naar 3d is het verkeerd gegaan.
Ik ben blij dat er toch iemand heel goed oplet  ;)
Bedank P D we gaan er weer mee aan de slag.
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: IJp op 04 november 2014, 10:26:58 am
Haar voeten zijn zeker gelukt maar dat laat ik even los.  ::)
Dus nu maar eens proberen haar een leuk kapsel te geven.
(http://s7.postimg.org/i6f0lddpz/Lady94_blend.jpg) (http://postimg.org/image/i6f0lddpz/)
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: Mark aka Dark op 04 november 2014, 12:31:18 pm
Leuk haar, wil ik ook! :-)

Geef je dr wel genoeg te eten. Ze heeft van de ingevallen ogen. :-)

MAD
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: JvL op 04 november 2014, 12:41:37 pm
Ben benieuwd wat voor kapseltje het uiyteindelijk wordt maar het begin ziet er goed uit.
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: koos2 op 04 november 2014, 14:02:12 pm
Als je toch met haar bezig bent, ik kan wel wat gebruiken er is niet veel meer van mijn ouwe bos krullen over. ;)

Het wordt mooi IJp.
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: P D op 04 november 2014, 16:35:08 pm
Let wel op dat je ze geen haar op d'r tanden geeft, want die lopen er zo veel rond ;)
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: IJp op 05 november 2014, 00:11:17 am
Dank je heren voor de leuke reacties  :) :)
Maar kunnen jullie ook nog wat met haar Voeten  ;D ;D

(http://s21.postimg.org/mc3dlrtdv/Dik_haar10_blend.jpg) (http://postimg.org/image/mc3dlrtdv/)
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: koos2 op 05 november 2014, 10:08:34 am
Gelukkig heb ik geen geurmonitor. ;D

Maar wat betreft de anatomie van deze voet mis ik nog wel wat. Op de plek waar de grote teen aansluit op de voet zit bij mij en de meeste andere mensen een uitsteeksel. Dit is het punt waar het eerste kootje van de grote teen vastzit aan een bot van de voet. Er zit daar een gewricht. Als ze nu gaat lopen zal haar voet de neiging hebben naar binnen te zwikken.
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: IJp op 05 november 2014, 10:34:27 am
Wat heb jij rare voeten Koos2  :) :) ;)
Bedankt Koos ik ga het zo bijwerken hoor ;)
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: IJp op 05 november 2014, 11:58:15 am
Ik heb haar voeten met spray ingespoten dus ruiken kun je ze niet meer  ;D :)
En ze heeft nu een knobbeltje :-[ dus ik hoop dat ze nu niet meer omvalt.  ;)

(http://s28.postimg.org/thh0xzb4p/Dik_haar12_blend.jpg) (http://postimg.org/image/thh0xzb4p/)
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: koos2 op 05 november 2014, 12:17:06 pm
Lijkt goed. Kun je de voet ook van de bovenzijde laten zien, dan kan ik het beter beoordelen. Nu lijkt de bobbel meer naar beneden te gaan dan opzij.
Misschien is de bobbel bij mij meer dan iemand anders.
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: IJp op 05 november 2014, 13:44:06 pm
Het moet wel een vrouwen voetje blijven Koos.  ;D
(http://s4.postimg.org/680wprquh/Dik_haar19_blend.jpg) (http://postimg.org/image/680wprquh/)
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: P D op 05 november 2014, 14:46:52 pm
Het wordt al beter,
Het moet wel een vrouwen voetje blijven Koos.  ;D
(http://s4.postimg.org/680wprquh/Dik_haar19_blend.jpg) (http://postimg.org/image/680wprquh/)

Zolang er geen haren op komen valt dat wel mee.

nu nog een klein beetje wreef.
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: koos2 op 05 november 2014, 15:03:20 pm
Bij de teen is het zo goed. Verder sta ik achter PD's opmerking.
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: P D op 05 november 2014, 16:34:42 pm
Ik kon het niet laten. ;D ;D
(http://s9.postimg.org/kbxbm3mnv/Schermafbeelding_2014_11_05_om_16_32_24.jpg) (http://postimg.org/image/kbxbm3mnv/)
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: koos2 op 06 november 2014, 10:26:46 am
 :o :-[ :D ;D ;) ::) ;D
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: IJp op 06 november 2014, 12:46:16 pm
Platvoeten :) :) ;D ;)
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: koos2 op 06 november 2014, 15:44:31 pm
Is dit PD ten voeten uit?
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: IJp op 06 november 2014, 23:02:05 pm
Hier nog een beetje wreef.  ;)
(http://s12.postimg.org/q74imujy1/Dik_haar29_blend.jpg) (http://postimg.org/image/q74imujy1/)
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: JvL op 06 november 2014, 23:04:40 pm
Die voeten gan er steeds beter uit zien. Mooi hoor!
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: IJp op 07 november 2014, 00:27:10 am
Bedankt JvL.
Met alle tips die ik heb gekregen ben ik er nu wel tevreden over.
Maar nu ga ik de voeten los laten omdat ik nu bijna op een fetisjist begin te lijken ;D ;D ;D ;D ;D ;D. ;)
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: P D op 07 november 2014, 07:34:51 am
Ziet er goed uit.
De volhouder wint ;)
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: koos2 op 07 november 2014, 09:35:56 am
Geen voetnoten meer bij de voeten.
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: IJp op 12 januari 2015, 20:31:25 pm
Ben weer aan het knutselen geweest maar het schiet nog niet zo op, ik blijf steeds nieuwe dingen zien die ik nog moet bijwerken ::)
Maar hier is haar haar image.

(http://s7.postimg.org/97rydka47/Lady5.jpg) (http://postimg.org/image/97rydka47/)
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: JvL op 12 januari 2015, 20:49:06 pm
Ik vind haar er toch best goed uit zien hoor. En uiteindelijk zul je altijd wel iets blijven zien dat beter kan. Dat heb ik namelijk ook bij mijn characters.

Maar dit is je eerste echte character dus ik zou gewoon lekker aan de kleding gaan beginnen om te oefenen.  ;)
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: P D op 12 januari 2015, 23:49:12 pm
Ze heeft een leuk figuurtje en er staat een knap kopje op. ::) :-* ;)
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: Ellajiw op 13 januari 2015, 10:39:19 am
Zo, lekker bezig hier!!! Wordt echt wel mooi hoor! Lees hier ook allemaal goede anatomische tips van P D, interessant, en niet alleen voor Blender.
En dan een mooi verhaal van PKHG over pools, algoritmes, berekeningen van loops. Interessant ook! Doet ons weer wat meer begrijpen van de meetkunde in Blender.
Ga zo door allemaal!
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: koos2 op 13 januari 2015, 13:19:46 pm
Eindelijk, ze is er weer. Ik was erg benieuwd naar de ontwikkelingen. Het gaat helemaal de goede kant op.
De haren heb je met spline en een bevel object gemaakt?
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: IJp op 13 januari 2015, 15:47:15 pm
Spline en een bevel object gemaakt :o ::) :-[??
Nee Koos2 ik heb een gedeelte van het hoofd gekopieerd en op een andere laag gezet en op dat gedeelte heb ik een solidify modifier toegepast om het dikker te maken.
Daarna ben ik gaan modeleren en faces die je aan de binnenkant niet ziet heb ik verwijderd dat alles was in zijn geheel nog een hele klus voor mij ;)
Dus ik ben benieuwt naar jou Spline en bevel.

(http://s7.postimg.org/z78wqs5yv/Haar.jpg) (http://postimg.org/image/z78wqs5yv/)
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: koos2 op 13 januari 2015, 16:56:27 pm
Het duurt nog wel even voor het af is. Ik kan er niet zo vaak aan werken. Maar het wordt een krullenkop met een muts op. Heel lastig.
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: JvL op 13 januari 2015, 17:13:24 pm
Dat klinkt wel als een aardige uitdaging Koos. Ben benieuwd.
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: IJp op 14 januari 2015, 14:20:50 pm
Het duurt nog wel even voor het af is. Ik kan er niet zo vaak aan werken. Maar het wordt een krullenkop met een muts op. Heel lastig.

Nou je hoeft niet te wachten Koos2 je kan ook de spanning opbouwen ;) :D
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: koos2 op 14 januari 2015, 14:52:44 pm
Als ik tijd heb zal ik mijn schaamtevolle mislukkingen laten zien. Heb b.v. het ook proberen te sculpten (schetsmatig) en dan retopo, maar dat werd te gecompliceerd.
Maar goed, ik probeer binnenkort wat te publiceren. Het is een vergelijkbaar project als het muisje. Dus ik moet het klaarmaken voor printen en animatie. Dat bijt elkaar een beetje.
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: IJp op 14 januari 2015, 18:41:05 pm
Ik bijt op mijn nagels van ongeduld ;D ;)
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: IJp op 16 januari 2015, 14:00:08 pm
JvL heef een mooie  Character Modeling Tutorial geplaatst en ik denk dat hij hier ook goed tussen past ;)

https://www.youtube.com/channel/UCyu4kn_ROhA34jug2g_AwJA (https://www.youtube.com/channel/UCyu4kn_ROhA34jug2g_AwJA)

De maker van de tutorial gebruikt wel veel Tri's driehoekige vlakken maar probeer dit zoveel mogelijk te vermijden en gebruik
4-zijdige "quads dan is dit weer een top Tutorial.
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: koos2 op 16 januari 2015, 21:00:39 pm
Ben ik de enige die te zien krijgt dat deze video niet bestaat of bestaat de video echt niet.
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: JvL op 16 januari 2015, 21:04:18 pm
Nee klopt Koos. Dat komt omdat het een link is naar het Youtube kanaal dat ik gisteren gepost heb. Die kan alleen als hyperlink toegevoegd worden omdat het geen video is.

https://www.youtube.com/channel/UCyu4kn_ROhA34jug2g_AwJA (https://www.youtube.com/channel/UCyu4kn_ROhA34jug2g_AwJA)
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: koos2 op 17 januari 2015, 10:57:16 am
Hoe zit dat IJp? Ga je nog verder met dit project? Een kleurtje of een beweging kan er toch nog wel bij?! ;D
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: IJp op 17 januari 2015, 12:59:43 pm
Ik ga zeker verder Koos2.
Ik ben nu de handen aan het bijwerken, in haar hand heb ik nog een N-gon zitten en dat stoort me mateloos  . ;)
Maar ja bij een vrouw kun je beter een N-gon in haar hand hebben zitten dan een gat.  ;D ;D ;D ;)

Nu even zonder gein, als ik haar helemaal goed heb gemodelleerd dan bewaar ik deze dame voor andere projecten en sculpting.
Daarna geef ik nog niet op hoor ik ga dan verder met kleding en character rigging,  dat laatste staat me een beetje tegen omdat ik dit al eens heb gedaan met Manga zus en dat is toch niet helemaal mijn ding dat riggen en animeren. ;)
Maar toch ga ik proberen dit alles voor elkaar te krijgen, dus je bent tot 2017 niet van me af ;D ;D ;)
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: koos2 op 17 januari 2015, 19:32:21 pm
Ik blijf het volgen. Als je nooit animeert, leer je het nooit ook. Ik blijf het met plezier volgen. Ik heb me nog nooit aan de node editor gewaagd. Daar zal ik ook ooit aan moeten geloven. Ik zie er nu al tegen op. Maar als ik eenmaal bezig ben zal ik weer blij zijn met de behaalde resultaten. Zoals bijvoorbeeld die ellendige topologie dat begin ik nu aardig te begrijpen.
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: Zaph op 17 januari 2015, 20:46:45 pm
Ik zie er nu al tegen op.

 :o

Niet doen! De node editor is geweldig!
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: koos2 op 17 januari 2015, 21:00:45 pm
Ik zie wat voor mooie dingen jullie ermee kunt doen. Dus als ik klaar bne met mijn nieuwe figuurtje ga ik ook met de node editor aan de gang.
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: IJp op 17 januari 2015, 21:32:21 pm
Koos2 dat moet je zeker doen je kan eigenlijk niet zonder.
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: IJp op 23 januari 2015, 13:42:20 pm
Deze site pas hier goed tussen en lijkt me de moeite waard om te volgen.

http://blender3dwereld.lexankunst.nl/index.html
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: IJp op 04 februari 2015, 21:38:13 pm
De handen en ja ik heb al eens eerder handen gemaakt maar daar waren de knokkels toch niet zo goed van met Subdivision Surface.
Dus hier weer een poging.

(http://s22.postimg.org/tracg99e5/Handen.jpg) (http://postimg.org/image/tracg99e5/)

(http://s14.postimg.org/tetns9t19/Handen2.jpg) (http://postimg.org/image/tetns9t19/)
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: JvL op 04 februari 2015, 22:16:03 pm
Die handen gaan er steeds beter uitzien. Blijven ellendige dingen die handen en voeten en zijn ook niet mijn favorieten om te modelleren.  ;)
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: rozz op 04 februari 2015, 22:28:07 pm
Looking good....handen en voeten.....echt niet makkelijk, ook niet om gewoon te tekenen..... maar deze zien er goed uit...
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: koos2 op 05 februari 2015, 09:27:45 am
Mooie hand IJp. Heeft vast weer heel wat uurtjes gekost.
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: IJp op 05 februari 2015, 10:10:04 am
Dat kun je wel zeggen :-[
Ik kan nog niet alles in een keer goed modeleren dus er gaat nog heel wat pruts werk aan vooraf ;D
Dat komt hoofzakelijk omdat ik wil modeleren zonder Tris ( driehoeken/Triangles ) ik zie vaak dat ze Tris gebruiken bij de vingers en dan heb je er zo 6 per hand.
Dit heb ik nu terug gebracht naar 0 maar ik kom er tot nu toe niet onder uit om 2x een N-Gon ( dit is een 5hoek ) te gebruiken
en die heb ik hier geplaatst een aan de binnen-/buitenkant zie image:

(http://s14.postimg.org/uyluwx48t/Handen3.jpg) (http://postimg.org/image/uyluwx48t/)
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: JvL op 05 februari 2015, 10:34:54 am
Het is ook bijna niet te voorkomen dat je wel eens ergens tris of Ngons overhoud maar je moet inderdaad gewoon proberen om ze op plekken weg te werken waar ze niet direct zichtbaar zijn zoals onder kleding of aan de binnenkant van de hand zoals jij nu gedaan hebt.
Mijn characters zijn ook niet helemaal "vlekkeloos".  :-[
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: koos2 op 05 februari 2015, 12:29:38 pm
De laatste tijd let ik er met modelleren ook erg op. Het blijft een lastige zaak.
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: IJp op 08 februari 2015, 22:09:24 pm
Er zijn nog wat kleine dingen waar ik me stoor maar als ik die heb opgelost ga ik echt beginnen met de kleding. ::)
Hier is ze dan tot zover: ;)

http://youtu.be/Gdh-CwaDFsk
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: JvL op 08 februari 2015, 23:06:39 pm
Ziet er goed uit hoor ijp. Ben wel nieuwsgierig aan welke dingetjes jij  je nog stoort?
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: koos2 op 09 februari 2015, 09:50:19 am
Mooi gemaakt IJp. Ik kijk uit naar het vervolg.
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: IJp op 09 februari 2015, 10:50:15 am
Ik stoor me nog een beetje aan haar mond en haar haar.
Maar het is wel een fijt dat ik iedere keer weer wat anders zie dus ik denk dat ik eerst toch maar aan de kleding begin.
Dan kan ik misschien later die punten nog bijwerken.
 
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: IJp op 11 februari 2015, 19:32:38 pm
Het is nog lang niet klaar maar hier een preview van het eerste kleding stuk.  8)

(http://s7.postimg.org/pwm164np3/Corset1.jpg) (http://postimg.org/image/pwm164np3/)
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: JvL op 11 februari 2015, 19:46:49 pm
Sexy hoor! Mooi gemaakt!  ;)
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: koos2 op 11 februari 2015, 19:50:19 pm
Het is winter hoor! Straks vat het kind nog kou. Maar verder mooi gemaakt. Moet je haar trouwens niet eerst een kleurtje geven.
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: IJp op 11 februari 2015, 20:31:33 pm
Ik had in gedachte om eerst alles te modelleren wat voor mij toch nog een hele klus is, daarna begin ik met textures en kleur.
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: rozz op 12 februari 2015, 08:36:44 am
Mooi hoor...
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: koos2 op 12 februari 2015, 15:45:36 pm
Eerst alles modeleren. Prima. Het probleem van de kleding is natuurlijk niet alleen de techniek. Je moet ook nog een halve mode-ontwerper zijn. Als 3D-artiest moet je van alle markten thuis zijn. Veel succes ermee. ;D
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: IJp op 12 februari 2015, 23:11:52 pm
Met de kleding ben ik volgens mij al goed bezig koos maar ik ben er nog niet hoor. ;)
 
(http://s23.postimg.org/lg9f4q29j/Corset2.jpg) (http://postimg.org/image/lg9f4q29j/)
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: JvL op 12 februari 2015, 23:18:20 pm
Het gaat toch wel hard nu ijp. Ziet er goed uit hoor!  ;) Mangazus 2.0  ;D
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: IJp op 12 februari 2015, 23:24:23 pm
Mijn gedachten gaat uit naar 3.0 ;)
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: IJp op 13 februari 2015, 13:02:58 pm
Handig bij het maken van een Character
Rerouting Edges and Edge-flows

https://www.youtube.com/watch?v=Iy_rzadFnRQ
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: IJp op 19 februari 2015, 11:49:19 am
Deze dame krijgt geen textures meer, met haar ben ik klaar.
Ze krijgt nog wel een metamorfose ik ben bezig om van deze dame een stoere chick te maken.  ;)
(http://s16.postimg.org/6ildmelb5/Klaar2.jpg) (http://postimg.org/image/6ildmelb5/)

Dus nu bezig met sculpting ik hoop dat ik het voor elkaar krijg wat ik in gedachten heb.  8)
Het plan is om deze dame wel helemaal af te maken.

(http://s30.postimg.org/4ui6ipmdp/Sculpt_Lady2_blend.jpg) (http://postimg.org/image/4ui6ipmdp/)


Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: JvL op 19 februari 2015, 12:20:33 pm
Miko, the next generation?  ;D

Ben benieuwd hoe die stoere chick eruit gaat zien ijp.
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: koos2 op 20 februari 2015, 20:26:26 pm
Nog niet geschikt voor een poolexpeditie maar het wordt al wat modieuser. Ontwerpers zeggen vaak 'less is more". Ben benieuwd hoe het verder gaat. Is de gekleurde versie de zelfde vorm als de gesculpte grijze versie die je hebt gepubliceerd? De grijze lijkt meer detail te hebben. Ik neem aan dat er nog wat aan de cameltoe gedaan wordt, wat dat schijnt uit de mode te zijn. ;) Ik vind het haar zo best goed. Heb je dat gesculpt?

Ik weet niet of je nog van plan bent haar te laten bewegen, maar volgens mij veroorzaakt ze zelf nogal wat beweging.
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: IJp op 20 februari 2015, 22:45:34 pm
Het haar is met de hand gemodelleerd dat zie je in de vorige images maar nu heb ik op het haar een multiresolution modifier toegepast en een beetje bewerkt met sculp mode.
Ik ga graag met de mode mee ;D Dus hier een zonder cameltoe  ;)
(http://s16.postimg.org/96oso3tw1/Zonder_Cameltoe.jpg) (http://postimg.org/image/96oso3tw1/)

De grijze dame is inderdaad dezelfde dame, op haar heb ik ook een multiresolution modifier toegepast en daarna met sculpt mode bewerkt tot de grijze versie.
De grijze dame moet een stoere dame worden en met de tijd zal ook in haar beweging komen maar wacht daar niet op want ik ben niet zo goed in animeren dus dat zal nog wel een tijdje duren ;)

Nog even een naam bedenken en dan ga ik haar een eigen topic geven. 8)
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: koos2 op 21 februari 2015, 22:28:36 pm
mOOIE RENDER, MOOIE KLEUREN
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: koos2 op 22 februari 2015, 09:27:45 am
aLS JE WEINIG ERVARING HEBT MET ANIMEREN, KUN JE MISSCHIEN BETER EERST AAN DE SLAG MET HET ANIMEREN VAN EEN STICKMANNETJE. oEPS Capslock staat aan. Dus een figuur met weinig detail. dan kun je je concentreren op de animatie. Maar als je modelleren leuker vindt ga dan vooral door want beide moet geoefend worden en is voor ons leuk om te volgen.
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: IJp op 27 juni 2015, 10:53:29 am
Deze mooie topologie wil ik hier toch even laten zien.

https://www.youtube.com/watch?v=pE8UADlIblI
Titel: Re: Anime Character Modeling Tutorial
Bericht door: swets op 27 juni 2015, 17:33:48 pm
De handen en ja ik heb al eens eerder handen gemaakt maar daar waren de knokkels toch niet zo goed van met Subdivision Surface.
Dus hier weer een poging.

(http://s22.postimg.org/tracg99e5/Handen.jpg) (http://postimg.org/image/tracg99e5/)

(http://s14.postimg.org/tetns9t19/Handen2.jpg) (http://postimg.org/image/tetns9t19/)

camel toe ging je beter af...  ;D