Coding > Afgeronde scripts en thema's

Module: Open file

<< < (2/3) > >>

Mark aka Dark:

--- Citaat van: "Jogai" ---Het werkt, maar dan moet je wel zelf python 3.3.3 met tkinter geinstalleerd hebben staan. De bijgeleverde python3x faalt met de melding dat er geen python3.dll geregistreerd is.
--- Einde van citaat ---

zie, daar was ik al bang voor, maar ik denk dat ik al een idee heb om dit op te lossen. Ik laat het nog weten.

Bedankt jogai!

EDIT: Ik heb mijn oplossing werkend gekregen: nieuwe versie!

Ik heb van het script een executable met ingebouwde python gemaakt. Gedaan met de tool cx_freeze. Hierdoor issie wel iets groter geworden, maar ja. Wat ik wel jammer vind van deze constructie is dat gebruikers niet kunnen zien wat die .exe nou eigenlijk allemaal doet. Broncode van de gui.exe er maar bij plaatsen tzt. Iemand die em wil testen? Jogai?  ;)

Hoe het nu werkt:


MAD

Jogai:
openfilepythongui.exe laat idd een file select window zien. Hij drukt echter niet meer de bestandsnaam af na selecteren. De vorige versie deed dat wel, en dat vond ik wel handig.

Mark aka Dark:
Hoi Jogai,

Dan gok ik dat je de exe gewoon uitgevoerd heb, ipv deze aan te roepen vanuit een script in blender?
De .exe geeft namelijk een output, maar die wordt gelezen en teruggegeven aan het blender script door getwindow.py
als je dan in het script "print (file)" doet zie je die in de console terug.

nogmaals bedankt Jogai.

een *nix versie zal ik later proberen te bouwen. Probleem is dat het bouwen daarvan op een *nix systeem moet gebeuren, en die heb ik (nog) niet.

MAD

Jogai:
Ja, had je instructies niet echt gelezen  :oops:

*nix kan toch prima op een vm? Ik heb er altijd wel 1 in virtualbox hangen voor wat experimenten.

Mark aka Dark:
raad is wat ik aant was toen ik jou post las?

Opensuse aant installeren op virtual box.  :lol:

MAD

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie