Topic: welke moet hier de mappingnode om de texture te schalen?  (gelezen 2835 keer)


Offline reekje

  • Member
  • *
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
    • reekje.nl
« Gepost op: 10 augustus 2016, 22:10:05 pm »
hallo ik ben met deze tut bezig
https://www.youtube.com/watch?v=PeE2eEHNLvg
maar ik heb niet de zelfde texture  en de mijne is op een te hoge schaal
welke node kan ik gebruiken om die te schalen en waar moet ik die zetten
zie gelinkte schermafdruk voor hoe mijn nodes staan

http://www.pasteall.org/pic/show.php?id=105854

reekje
IK ze ziet met een oog!. Geef de armen ook een kans!
 Dell Precision T1700 SFF
 Intel Xeon E3-1246 v3, 3.50 GHz, 8M Cache
16 gb geheugen en  nVidia Quadro nvs510
daar op draait Dabian blender 2.74 gimp2.8 Makehuman1.1.0

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 10 augustus 2016, 23:32:56 pm »
Voor de image textuur en dan ook nog een Textuur coordinate node.
Dus Textuur coordinate -------------Mapping----------Imagetextuur en de nodes die je nu al hebt.

Offline reekje

  • Member
  • *
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
    • reekje.nl
« Reactie #2 Gepost op: 10 augustus 2016, 23:41:08 pm »
zou je hier een schermafdrukje van kunnen geven want ik snap niet wat je zegt?

reekje
IK ze ziet met een oog!. Geef de armen ook een kans!
 Dell Precision T1700 SFF
 Intel Xeon E3-1246 v3, 3.50 GHz, 8M Cache
16 gb geheugen en  nVidia Quadro nvs510
daar op draait Dabian blender 2.74 gimp2.8 Makehuman1.1.0

Offline Ionwe

  • Member
  • *
  • Berichten: 73
  • CG-Hi Guys
    • Bekijk profiel
    • Ionwe.Prod
« Reactie #3 Gepost op: 11 augustus 2016, 01:04:00 am »
Hey,

Je hebt twee opties,
1. Je kunt de uv's groter maken
Dit bereik je door een UV image editor the openen en dan selecteer je alles (Drukop A op je toetsenbord)
Zorg dat je je object hebt geselecteerd en dat je in editmode zit. Daarna druk je op S en maak je de uve groter.

2. Je kunt ook mapping gebruikt.
Zorg wel dat je een uv-map node gebuikt zoals in de volgene foto

Ik raad je aan om de nodes ook aan te passen zoals op de foto, Deze manier is een veel beter dan in de tutorial

Ionwe Production's
Blender Artist and VFX-filmmaker.

Offline reekje

  • Member
  • *
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
    • reekje.nl
« Reactie #4 Gepost op: 11 augustus 2016, 09:54:55 am »
dank je wel
Ik ga het vanavond metteen toepassen

reekje
IK ze ziet met een oog!. Geef de armen ook een kans!
 Dell Precision T1700 SFF
 Intel Xeon E3-1246 v3, 3.50 GHz, 8M Cache
16 gb geheugen en  nVidia Quadro nvs510
daar op draait Dabian blender 2.74 gimp2.8 Makehuman1.1.0