Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - JamieVanCadsand

Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 12
91
Hoeveel pagina's ga je deze week starten?
O = proportional edit met G dan scrollen
, organic tools=modelleer!

Bedankt voor je antwoord Ruud...
Heb het net uitgeprobeerd en het
werkte....

En sorry voor het vele posten van
deze week... ik zal het proberen
om het wat te minderen....

Jamie.

92
Hey medemodullers....

Ik ben bezig met het leren mensen modelleren in blender met verschillende tools...
maar ik heb een vraagje over "Organic Modelling / Hotkey  "O", voor organic modelling...

Ik zie weleens blenders op youtube die ook met de organic modelling tool (Hot Key "O")
werken en die de Hotkey "O" / Organic Modelling Brush groter of kleiner maken, zodat
de hun modellen de juiste organische vorm krijgen, afhankelijk van hoe organisch
vertices moeten worden.....

Maar dan mijn vraag:
- Hoe maak je de Hotkey "O" - Brush Groter / Kleiner ?....


Ik weet wel dat het bij texture painting / sculpting op "F" is, maar voor de organic modelling tool ?....
Ik bedoel dan de tool die je kunt enable/disable door op de hotkey "O" te drukken in edit mode,
maar dan de groote van de organic shape brush (de hoeveelheid smooth voor organic modelling).

Kan iemand mij uitleggen hoe dat werkt ?...., alvast bedankt,
Jamie.

93
Onderhanden werk / Re: [Cycles] Realistic Human Modelling, Eerste Keer...
« Gepost op: 18 april 2018, 10:39:09 am »
Zo dit ziet er beter uit dan al die lappen tekst ;)
Het gaat goed met het modelleren maar het kan alleen wat strakker ;)
Je kunt daarvoor in Edit mode Looptools /Relax, Gstretch en Flatten gebruiken.

En in Mesh Tools: Smooth Vertex.

Succes.

Goede Tip....., zonder jouw had ik daar nog niet aan gedacht... nouw ja,
niet om het strakker bij te werken.... van loop tools wist ik al wat vanaf natuurlijk.

Kun jij me dan ook vertellen wat er dan strakker kan en met welke loop tool?....,

ik denk dat je misschien best gelijk heb i.v.m. de knieën, de ellebogen en in elk geval
tussen de buik en de benen en misschien de heupen...... ik zal als ik vanavond tijd heb wel
proberen bij te werken.....

In elk geval op de knieën en de ellebogen een loop tool gebruiken (circle) en die dan ook
nog extruden, zodat het op echte knieën lijkt.... daar heb je ook absoluut gelijk in.




Edit:

Oh ja...., en de gehele body wat ronder maken met "loop tools / relax", zodat hij nog iets
vrouwlijker word..... vanmorgen heb ik ook al wat aan de borsten gedaan. vanavond wil
ik als ik tijd heb de knieën en ellebogen nog bijwerken, en daarnaast ook het geheel wat
vrouwlijker maken met zoals ik je al zeg: loop tools / relax...

Maar bedankt voor je advies..... ik hoop dat ik daar van leer!,

Jamie.


94
Onderhanden werk / Re: [Cycles] Realistic Human Modelling, Eerste Keer...
« Gepost op: 18 april 2018, 09:32:54 am »
Heel goed dat je de uitdaging aandurft. Tot nu toe lijkt het je heel aardig af te gaan.

Jaha..... het lukt tot nu toe best aardig ja......, zeker...

Ik ben van plan om mezelf de komende avonden alleen te richten op mensen...,
hoewel ik op dinsdag avond meestal zwemmen heb, en op zaterdag avond soos...

Eerst wil ik een beetje de modelling van mensen doorkrijgen en dan pas texturen,
sculpten, riggen, etc...

Ik ben van plan om die mens modellen (in T-Pose) dan te bewaren op mijn externe schijf,
zodat ik em later nog kan riggen enzo... maar dat komt later pas...

Jamie.

95
Onderhanden werk / [Cycles] Realistic Human Modelling, Eerste Keer...
« Gepost op: 17 april 2018, 21:33:17 pm »
Hey medeblenders...,

Ik probeer voor het eerst een mens figuur te modelleren in blender
en het gaat tot nu toe redelijk...

Human Body:




Human Legs (Feets must be comming there):



Ik had een hand gemodelleerd, maar die was echter aan de mislukte kant...
Ik had de vingers anders willen doen als de nagels...

Human Hand Mistake



Human Hand Deleted



Ik ben dus van plan dat als ik vanavond tijd heb, nog een poging te
wagen voor die hand...

Realistische Mensen modelleren is dus echt een uitdaging voor mij,
dit is de eerste keer....

Jamie.


96
Over Blender / [Nieuws] The 22nd Annual Webby Awards is Hier!
« Gepost op: 17 april 2018, 13:56:41 pm »
Hey leden,

The 22nd Annual Webby Awards is hier..... ik weet niet wat het is, maar volgens mij heeft het
met animatie films te maken, die (bijvoorbeeld) met blender zijn ontwikkeld, zoals Agent 327...

Hier is de link


Dit wilde ik even posten....,
Jamie.

97
Animaties / Re: sensei erwinovich
« Gepost op: 17 april 2018, 11:04:41 am »
Goed Bezig erwinvs,

Is jouw interesse karate ?.... iedereen heeft weer andere interesses....

Ik ben van plan om mezelf de komende avonden ook weer bezig te houden met
blender... en dan inderdaat ook met modelleren en later zelfs
met photo-realismen (renderen met materials en belichtingen in EEVEE) en
als ik al wat verder ben met blender, zal ik mezelf dus ook misschien willen richten op
animeren in blender....

Ik zit me dan ook al helemaal te verheugen op blender 2.8... als die officieel uit komt.
Ik dacht dat het render process in blender 2.8's eevee engine een stuk sneller
is, vergeleken met blender's cycles engine, dus word het ontwikellen van animaties
hoop ik ook een stuk gemakkelijker (dacht ik tenminste).

Maar ik wil mezelf s'ochtends en s'middags (smiddags in het weekend alleen) richten op
namelijk natuurkunde, omdat dat ook een van mijn interesses zijn...

Maar lekker bezig, ziet er goed uit...


98
Game Engine: resources / godot engine
« Gepost op: 17 april 2018, 09:20:56 am »
Hey leden...

Voor degene die een beetje anti betalen zijn op wat betreft goede game engines en liever
met "open source" werken (aan gezien ik dat ook absoluut ben), hier is een link naar
godot engine... deze is voledig free and open source...

Hier is de Godot Engine


Succes met games bouwen,
Jamie.



99
Modelleren / Re: Van .svg naar bended Mesh
« Gepost op: 16 april 2018, 17:16:57 pm »
Ik heb helaas ook weleens,  dat mijn loopcuts niet werken...
ik kan je er niet bij helpen, helaas... klinkt lastig...


100
Leuterhoek / Re: Nieuwe windows
« Gepost op: 15 april 2018, 20:34:56 pm »
Succes...

Ik zal op wat betreft mijn laptop ook Rik weer eens moeten bellen,
omdat ik denk dat die weer eens moet worden opgeschoont.

Ik heb o.a. het idee, dat een programmatje er niet meer op werkt of
zo, dat is mij laatst weer opgevallen...

Ook (wat ik al zei in een andere topic, hier) wil ik over een hele poos
weer eens een grafische kaart in mijn computer laten zetten,
voor blender 2.8.... om eventurweil met eevee verder te kunnen oefenen
en misschien nog beter te worden in modelling als met renderen (renderen
namelijk meer trainen voor photorealisme...). Maar heb darnaast ook
Nog andere dingen te doen... blender wil ik voor de weekenden houden.

Jamie.

101
Wat ik begreep is dat er op zijn vroegst aug. 2018 de eerste final release uitkomt.

Ja, dat zal fantastisch zijn...

Vind jij ook dat EEVEE vrij snel renderd, of is jouw dat nog niet opgevallen?...

Ik dacht dat het render proces veel sneller is vergeleken met cycles... het word alleen
tijd dat ik een nieuwe grafische kaart in mijn computer laat zetten...

Ik merk op mijn computer dat EEVEE best nog al hapert... plus dat ik nog een stuk
sneller wil kunnen renderen voor animaties, aangezien dat in EEVEE (dacht ik tenminste)
uit zich zelf al een stuk makkelijker is, vergeleken met cycles.


102
Lijkt mij dat het nog allemaal in ontwikkeling is.

Ja... dat is waar, dan hoop ik dat het nog komt.

103
Andere software / Re: Krita 4.0.0
« Gepost op: 13 april 2018, 21:31:47 pm »
Tja... Misschien kan ik krita in de toekomst ook gebruiken
voor blender... Maar momenteel wil ik in blender oefenen
om mensen te modelleren... ik heb vanavond al een
schets gemaakt voor een mens figuur!....

Edit:

Ik denk eerst dat ik een nieuwe mens figuur wilt schetsen
en simpel beginnen...

Ik vind die mens figuur van gisteren avond iets aan de mislukte
kant.... ik ben dus ook nog niet zo goed in mensen schetsen
op papier....

Maar misschien kan ik krita wel gebruiken voor
mijn textuur bruch in blender om bijvoorbeeld een huid
te kunnen painten op mijn mens figuur in blender, of natuurlijk
voor een ander 3D model die ik misschien ooit maak in blender.

Jamie.

104
Hey Blender Testbuild Gebruikers en Animatoren...

Ik vraag mezelf af, of blender's eevee engine ooit "VR 360 Camera" support gaat ondersteunen...
Ik wil EEVEE in de toekomst gebruiken voor 360 degrees animaties voor o.a. youtube en andere
projecten, maar het lukt mij dus niet om bijvoorbeeld een fisheye 360 camera beeld te animeren
of te renderen in blender's nieuwe viewport render engine EEVEE...

Wat is er aan de hand met EEVEE's camera onderstruning ?.... is dat omdat het nog in ontwikelling is,
of heeft het een andere reden ?....

Alvast bedankt voor jullie antwoorden, Jamie.

105
Hey medeblenders...

Ik had al eerder zo'n topic gestart, maar dat had ik gedaan op mijn vorige account...
Dus ik ben benieuwd welke software jullie gebruiken voor de volgende dingen:

1) Welke software gebruiken jullie voor modellen
2) Welke software gebruiken jullie voor sculpting
3) Welke software gebruiken jullie voor painting
4) Welke software gebruiken jullie voor textures
5) Welke software gebruiken jullie voor shaders
6) Welke software gebruiken jullie voor animaties
7) Welke software gebruiken jullie voor geluid



Voorbeeld: welke software gebruik ik voor blender...
- Blender [Modelleren, Sculpten, Painten en Animeren]
- Microsoft Paint [Een Tekening Inscannen voor Modelling]
- GIMP [Images/Textures Bewerken en/of Text en Logo's + Speculair Maps]
- IMGonline [Online Texture Generator voor Seamless (Photo) Textures]
- AwesomeBump [Om van een photo-texture alle (nouw bijna alle) shaders te krijgen):

    * Diffuse
    * Normal
    * Bump
    * Displace
    * Metallic
    * AO
    * Grunge


- Audacity [Geluid Bewerken, Editen en Vervormen]
- ...



Dit zijn in elk geval de software die ik gebruik voor blender... ik gebruik GIMP ook voor speculair mappen,
omdat ik ze in AwesomeBump (die ik wel gebruik voor de meeste shader mappen) niet echt mooi vind...
Audacity gebruik ik dus voor het bewerken en vervormen van geluid, hoewel ik ooit nog een ruisloze
geluids recorder hiervoor wil kopen, maar dan moet ik daar wel geld voor hebben en zeker weten of
die ruisloos is.....

Ik ben benieuwd welke software jullie gebruiken voor blender projecten!.....,
Jamie.

Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 12