Topic: The way of the samurai  (gelezen 391464 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1065 Gepost op: 26 maart 2015, 13:07:17 pm »
Dat is een goede vraag ijp, maar Miko loopt gewoon vooruit zoals met  een normale walkcycle de bedoeling is.
De camera is in dit geval met een Child of constraint gekoppeld aan de rig (in object mode) zodat deze op exact dezelfde snelheid met Miko meebeweegt zoals voor dit shot nodig is.
De zijwaartse beweging van de camera hoef je op deze manier niet zelf te animeren en hoef je je alleen te concentreren op eventuele andere camerahandelingen.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1066 Gepost op: 27 maart 2015, 01:43:57 am »
Vanavond (na het overwerken tot 22.00 uur, alweer) nog even gekeken naar het stijve lopen. Het probleem zit inderdaad in het feit dat ze in deze walkcycle teveel rechtop loopt in combinatie met de handen die niet geanimeerd waren waardoor dit beeld nog eens versterkt wordt.
In het middelste deel van het filmpje is te zien dat ze wel op en neer beweegt tijdens het lopen (daar heb je een mooie referentie doordat haar hoofd langs het zwarte kader beweegt).
Heupbeweging is er overigens ook voldoende op in alle walkcycles alleen heeft de heuprotatie niet direct gevolgen voor het op en neer gaan van het hele lichaam maar dat is ook niet echt nodig denk ik.

Ik heb even een simpel testje gedaan door haar bovenlichaam iets voorover te roteren waardoor het lopen er direct een stuk natuurlijker uit zag dus probleem opgelost.  ;)

Daarnaast nog even met het script voor de clothsim gespeeld en dat werkt echt als een trein.
Het grootste probleem is nu eigenlijk om verschillende scripts te maken voor allerlei verschillende situaties omdat niet alle instellingen geschikt zijn voor alle verschillende acties zoals eerdere tests al lieten zien.
De "gevoeligheid" van de sims zal echt op de acties afgestemd moeten worden en dan nog is het afwachten of het overal zal lukken want sims kunnen zich nogal onvoorspelbaar gedragen bij heftige actie of opsluiting tussen de meshes.
« Laatst bewerkt op: 27 maart 2015, 01:47:30 am door JvL »

Offline RDL

  • Member
  • *
  • Berichten: 314
    • Bekijk profiel
« Reactie #1067 Gepost op: 29 maart 2015, 13:58:14 pm »
maak een loop filmpje van uzelf en met de mocap tools overbrengen naar uw model .....


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1068 Gepost op: 29 maart 2015, 14:08:45 pm »
Dat lijkt mij geen goed idee want dan krijgt een kleine en slanke vrouw als Miko de motoriek van een man van rond de 120kg. en dat past niet helemaal in het plaatje denk ik.  ;D

Maar ik wil sowieso geen mocap gebruiken in mijn animatie omdat je daar ten eerste het animeren zelf niet van leert en het ten tweede niet binnen de stijl van de animatie past.

Zoals ik al eens eerder heb gezegd, ik ga zeker nog wel met mocap werken maar dan wel voor andere projecten.

maak een loop filmpje van uzelf en met de mocap tools overbrengen naar uw model .....

Offline RDL

  • Member
  • *
  • Berichten: 314
    • Bekijk profiel
« Reactie #1069 Gepost op: 29 maart 2015, 16:58:37 pm »
Dat lijkt mij geen goed idee want dan krijgt een kleine en slanke vrouw als Miko de motoriek van een man van rond de 120kg. en dat past niet helemaal in het plaatje denk ik.  ;D

Maar ik wil sowieso geen mocap gebruiken in mijn animatie omdat je daar ten eerste het animeren zelf niet van leert en het ten tweede niet binnen de stijl van de animatie past.

Zoals ik al eens eerder heb gezegd, ik ga zeker nog wel met mocap werken maar dan wel voor andere projecten.

maak een loop filmpje van uzelf en met de mocap tools overbrengen naar uw model .....

of maak een filmpje van een mooie slanke dame in de stad of zo

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1070 Gepost op: 01 april 2015, 09:53:04 am »
Vanavond of morgen weer een video update maar ik ben afgelopen week nogal druk geweest met andere verplichtingen. Wel met wat kleine dingen door gerommeld maar niet interessant genoeg om te posten.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1071 Gepost op: 03 april 2015, 02:08:58 am »
Toch nog een update voor het weekend, haha. Deze week heb ik tussendoor toch nog even aan een walkcycle voor Miko gesleuteld omdat er altijd wel iets te verbeteren is. Ik heb wat meer overlappende bewegingen toegevoegd. Ik ben zelf redelijk tevreden rekening houdend met de animestijl maar kritiek is altijd welkom.
(Al weet ik niet of ik nog wat ga aanpassen  ;D).

P.S.  Ik weet niet hoe jullie de video te zien krijgen maar bij mij is het begin wazig en het is schokkerig terwijl het originele filmpje dat niet is  :(

https://youtu.be/4qTI25WxT7w
« Laatst bewerkt op: 03 april 2015, 02:14:40 am door JvL »

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1072 Gepost op: 03 april 2015, 07:08:32 am »
Zeer vrouwelijk... 8) mooi

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 783
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #1073 Gepost op: 03 april 2015, 08:37:07 am »
Ze loopt inderdaad mooi, alleen houd ze haar hoofd wel verdraaid goed stil, net een kip man. die kunnen dat ook.  ::)

Nette render trouwens zeg. ook met die achtergrond. ziet er best pro uit eigenlijk.

MAD

MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1074 Gepost op: 03 april 2015, 09:10:53 am »
Bedankt heren! Klopt Mark, ze houdt haar hoofd inderdaad nog stil maar dat komt omdat ik de hoofdbeweging er "los" overheen animeer i.v.m. rondkijken etc.
Haar hoofd beweegt wel enigszins zijwaarts heen en weer hoor maar dat is ook minder goed zichtbaar doordat dit een vertraagde video is.

De video heb ik trouwens in Blender VSE gemaakt. 3 renders met alpha achtergrond over elkaar met stamp voor de framenummers en de achtergrond als imagestrip erachter.

PS Ze is natuurlijk ook een mooi kipje. Nu alleen maar hopen dat ze aan het einde van de animatie geen kip zonder kop wordt want ik heb geen idee hoe de walkcycle er dan uit zou moeten zien.  ;D
« Laatst bewerkt op: 03 april 2015, 09:20:12 am door JvL »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1075 Gepost op: 04 april 2015, 18:57:25 pm »
Als je het zo ziet lijkt er niets mis mee. Misschien dat wanneer ze in een bepaalde scene loopt dat dan andere dingen gaan opvallen, maar op dit moment lijkt het (behalve het reeds besproken hoofd) goed.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1076 Gepost op: 06 april 2015, 10:43:06 am »
Dank je Koos. In principe zouden er nu geen andere dingen meer moeten gaan opvallen want daarom heb ik juist de drie renders in 1 filmpje gestopt met een referentie achtergrond.
Als het er in 3 camerahoeken goed uitziet is de kans op verrassingen niet zo heel groot meer.

Wat ik wel gemerkt heb is dat het werken met walkcycles veel lastiger is dan het op het eerste gezicht lijkt.
Iedereen kan mbv goede referentieplaatjes/-filmpjes een walkcycle maken maar daarna begint pas het lastige deel.

Een persoon heeft zoveel variaties op zijn/haar manier van lopen die afhankelijk zijn van de situatie of gemoedstoestand.
Aangezien de sfeer in mijn animatie echt zichtbaar verandert tijdens het verhaal heb ik dus ook diverse varianten nodig.

Deze laatste walkcycle kan ik bv niet aan het eind gebruiken omdat deze er daar vreemd uit zou zien terwijl de eerdere walkcycles aan het begin uit de toon  vallen.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1077 Gepost op: 06 april 2015, 10:48:00 am »
Wel gaaf dat men door blender of wat voor 3d software dan ook steeds beter naar de echte wereld kijkt en ziet hoe complex en mooi onze omgeving is en deze zicht niet zomaar laat imiteren.... ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1078 Gepost op: 10 april 2015, 18:06:53 pm »
Vanavond of morgenochtend leg ik de laatste hand aan mijn inzending voor de challenge en daarna pak ik direct de werkzaamheden voor mijn animatie.
Dus vanaf zondag weer gewoon updates!  ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1079 Gepost op: 14 april 2015, 10:41:14 am »
Momenteel ben ik bezig om allerlei verschillende zwaardvechtposes te maken vandaar dat ik nog geen plaatjes gepost heb. Zo gauw ik genoeg poses heb plaats ik de hele serie.