Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - JamieVanCadsand

Pagina's: [1] 2 3 ... 12
1
Andere software / Re: PureBasic (Programmeer Taal)
« Gepost op: 09 juli 2020, 08:47:13 am »
Ja, ik had eens bouncing ball gecodeerd, maar het ziet er vrij omslachtig uit.

Waarom:
Omdat ik toen nog niveau 1 programmeur was (very beginner).
Nu ben ik eind niveau 1 en zit nu tegen niveau 2 aan.
Ik moet nu de programmeer technieken door krijgen.

Maar begin van dit jaar heb ik ook eens tic tac toe gecodeerd. Een spelletje van game maker 6.1 omgezet naar 'PureBasic Code'.

En die zag er uiteindelijk beter uit.

2
Andere software / Re: PureBasic (Programmeer Taal)
« Gepost op: 08 juli 2020, 15:20:27 pm »
Goed bezig jamie, ik duim vor je dat je niveau 2 snel berijkt hebt. Ga je nog verder of is dit je einddoel?

Mijn eind doel is om door te gaan totdat ik dik in eind niveau 4 / begin niveau 5 zit.

Uiteindelijk wil ik richting electronica (arduino). Ik wil uiteraart zelf ook apperaten kunnen ontwerpen en ontwikellen (zelf bouw projecten). Deze ook toepassen in software, incl. 3d printing onderdelen.

Ik ben ook geïnteresseerd in 3d printing en mechanical enginering.

3
Andere software / PureBasic (Programmeer Taal)
« Gepost op: 06 juli 2020, 09:03:35 am »
Hoi leden.

Ik heb nu al ongeveer twee jaar ervaring met 'PureBasic' en zit met mijn programmeer ervaring al tegen niveau 2 aan.
PureBasic heb ik betaald voor dacht ik 90 euro. Dit is een levenslange eenmalige betaling en je kunt alle toekomstige versies gratis downloaden.

Vroeger dacht ik dat 'BASIC' talen percé beginners talen waren, maar volgens mijn vrijwilliger had ik dat mooi mis.
Mijn vrijwilliger zegt dat 'PureBasic' zelfs sneller draait dan talen zoals C\C++. Ik had ook nooit gedacht dat 'PureBasic' een goede taal was.
Voor andere geintereseerde is hier de link.

Ik begin de logica van het programmeren nu steeds meer door te krijgen.
Nog een groot aantal opdrachten en ik zit in niveau 2 in de programmeer-wereld.

Ben je geintreseerd, succes en ik wens je veel programmeer ervaring.

4
Over Blender / Blender 2.80 Final Release is Uit!
« Gepost op: 31 juli 2019, 20:07:24 pm »
Hoi luitjes...

Zat vanmorgen op mijn mobiel te kijken en zag een YouTube filmpje dat blender 2.80 volledig is los gelaten.
Hier kunt u hem downloaden...

Succes, ik heb de komende tijd nog veel programeer werk te doen dus houd me verlopig nog niet bezig met blenderen…
Jamie.

5
Over Blender / Re: Hoe kan ik pauzeren tijdens het rigid body bake proces?
« Gepost op: 04 maart 2019, 10:49:55 am »
Je zou eens het volgend kunnen proberen. Op jouw afbeelding zie ik bij rigid body cache "start"en "end". Misschien zou je de ene dag van 1 tot 10 kunnen baken en de andere dag van 11 tot 20. Of natuurlijk met wat meer frames per keer. Het is het testen waard.

Ik zal dat eens testen.
Allen alvast bedankt voor de reactie.

Wat ik wel nog weet is dat je het renderen een soort van kan pauseren, door de aantal frames
die je wilt renderen te beperken.... dus de eerste dag 0 tot 150 frames en de volgende dag
bijvoorbeeld 151 tot 300 frames.

Maar of dat ook met baken kan weet ik dus niet...

Ik moet wel zeggen, dat ik me op het moment niet veel met blender bezig houd. Ik houd mezelf
op't moment veel bezig met programmeren namelijk, op dat gebied ben ik al tussen niveau 1 en 2 in.

Ik kan je voor derest ook niet helpen, Jamie.

6
Over Blender / Re: Betaalde addons
« Gepost op: 02 maart 2019, 16:58:27 pm »
Ik ben een beetje anti betaal, dus ik kan je niet helpen.

Ik kan je wel zeggen dat ik een poos geleden nog 90 euro
geld had gestoken in het verkrijgen van een account voor
PureBasic... ik ben dus wel van de eenmalige betalingen.

Voor derest werk ik tegenwoordig met open source.
Dus ik koop ook geen betaalde addons.

Ik kan je dus ook niet helpen, al zal ik het willen....

De reden dat ik anti betaal ben is dus o.a. omdat
ik ook maar een uitkering heb...

Maar voor derest... Succes,
Jamie.

7
Leuterhoek / Re: black out
« Gepost op: 13 februari 2019, 11:18:42 am »
Wat Rezzy777 al zegt..

Ik ben vroeger ook wel eens teveel van links naar rechts gegaan met verschillende leer-fasen.
Je moet je inderdaad meer richten op '1 ding per leer-fase'. Als je het ene kan, dan pas het andere.

Toen ik nog niet lang met blender bezig was, dacht ik van.... ik wil blender's cycles render leren.
Maar aan de andere kant was ik nog totaal niet goed in modelleren. Ben ik nu nog niet 100%...

Ik ben op't moment ook niet zo met blender bezig. Maar als je blender wilt leren, zal ik jezelf
alvast voorbereiden op blender 2.8. Omdat die straks word uitgebracht...

Probeer jezelf in jouw geval alleen op blender te richten, niet op andere programma's.
Ik was tot een poos geleden ook teveel van het een naar het andere gevlogen.

Probeer ook steeds een niveau hoger te gaan, dan ga je werk er alleen maar beter uit zien.

Succes met blenderen, Jamie.

8
Eindresultaten / Re: Ketting met naam/logo
« Gepost op: 13 februari 2019, 11:04:40 am »
Leuk...,

Ik zal eigenlijk ook nog steeds een logo van mijn naam moeten maken in blender,
maar daar heb ik op't moment niet veel tijd voor.

Ik had er laatst wel nog een in GIMP gemaakt, maar die was eigenlijk te simpel vind ik,
en bovendien nogal snel af...


9
Belichting en Rendering / Re: Render settings blender 2.8
« Gepost op: 13 februari 2019, 10:59:13 am »
Waarom gebruik je geen *.AVI als video output?.

Niet dat dit het probleem is, maar ik zelf zal *.AVI als output gebruiken
en je animatie na afloop bewerken met een Open Source Video Editing,
kost minder geld.

Begrijp mij niet verkeerd, je mag van mij doen wat je wilt. Ik ben zelf
van de Open Source namelijk. Maar je moet het zelf weten.

10
Particles en Simulaties / Re: Script werkt niet ?
« Gepost op: 11 februari 2019, 11:27:59 am »
Aangezien ik nu ook leer programmeren, heb ik lichtjes gekeken of ik een fout kan vinden
in de script (ik denk ook niet dat je de script zomaar mag veranderen, dus ik zit er ook niet aan).

Maar omdat ik nog niet veel ervaring heb met python, kan ik zo gouw de fout niet vinden.
Wel zitten er command lines (= #Command....) in van overbodige functies die niet netjes zijn
weg gehaald.

Zo te zien zit deze script een beetje in programmeer niveau2. Maar ik houd mezelf ook niet zo bezig
met python. Ik ben om te beginnen een basic taal aan het leren. Nog geen python.

Maar ik wil python misschien nog leren als ik klaar ben met mijn vrijwilliger Bart Fernhout. Hij
is namelijk de gene waarvan ik les krijg.

Ik leer wel programmeren, maar ik houd mezelf nog niet zo bezig met python,
dus ik kan je ook niet helpen. Helaas.


11
Leden stellen zich voor / Re: Hallo allemaal
« Gepost op: 11 februari 2019, 11:07:35 am »
Ik zal inderdaat filmic gebruiken voor je renders/animaties in blender.
Ik ben op het moment niet veel met blender bezig, omdat ik op het
moment programmeer les krijg van een vrijwilliger Bart Fernhout.

Maar later zal ik blender nodig hebben als ik 3D ga programmeren.
Dat krijg ik in programmeer niveau3. Nu ben ik tussen programmeer-
niveau 1 en 2 in.

Maar om terug te komen op blender... filmic mode maakt je renders
een stuk mooier en realistischer. En mocht je cycles gebruiken, heeft
blender 2.79 ook een denoiser.

De denoiser zal ik ook gebruiken. Die zorgt ervoor dat je cycles renders
er straker uit zien. Dan zie je minder noise (= ruis) in je renders.


12
Leden stellen zich voor / Re: Real mechanische simulatie
« Gepost op: 08 februari 2019, 11:10:15 am »
Hallo,

mag ik mij even voorstellen? Mijn naam is Jean Nijhuis.
 
In zie mij als een mechanisch concept engineer.
Al geruime tijd gebruik ik Blender om mijn bedachte concepten visueel te presenteren.
Eerst deed ik dat in de vorm van animatie's en het laatste jaar zet ik mijn ontwerpen steeds meer om in real product en mechanische simulatie's. 

Ben benieuwd of er meer gebruikers gebruik maken van deze mogelijkheden binnen Blender.

Het zal mooi zijn als we in deze community de ervaringen t.a.v. deze mogelijkheden binnen Blender kunnen delen.

Hoi Jean...,

Wij hebben met elkaar gemeen. Ik ben dus ook geïnteresseerd in de mechanica enginering.
Ik krijg ook niet voor niets programmeer les van mijn vrijwilliger Bart Fernhout.

Ik ben op het moment bezig met het uitwerken van een flowchard voor een data base.
Daarnaast ben ik het spelletje bouncing ball aan het programeren. En krijg daarna de
opdracht om het spelletje Boter Kaas en Eieren te programeren.

Maar ik ben van plan om inderdaad... voor mijn hobby te willen programmeren in de
richting van 3d-geprinte apparaten die virtuele werelden kunnen aansturen en dingen
kunnen nabootsen.

Ik ben op het moment bezig in programmeer niveau1, maar vanaf niveau4 ga ik ook
met mechanische onderdelen (3d-printing, chips, sensoren, etc) aan de slag en die
aansturen met C (Arduino IDE).

Nu ben ik Pure Basic aan het leren.

Ik gebruik daarnaast ook blender, omdat ik juist voor mechanica ook geïnteresseerd ben
in de 3d wereld. Ik wil blender later ook gebruiken om 3d werelden in te kunnen maken
en mogelijk python te leren om zelfs te kunnen programmeren in blender voor modelling
en materials. En die dan gebruiken in Pure Basic of zo.

Leuk dat wij zo'n beetje de zelfde interesses hebben en succes met blenderen....,

Aangenaam Jamie.

13
Onderbouwde kritiek / Re: wind blaast in de verkeerde richting
« Gepost op: 21 januari 2019, 11:02:59 am »
beste blenders,

Ik ben een bootsimulatie aan het maken met eevee. mijn wind blaast in de verkeer dichting, wat ik ook doe in de wind en softbody setting.
Kan iemand mij daar bij helpen, thanks



Blender 2.80 is nog in ontwikelling... misschien werken force fields nog niet goed
in de nieuwe blender. Het is nog in de beta intwikelling...

Ik zeg het maar... beta versies mag je nog niet gebruiken voor officiele productie...,
dat is met alle software zo.... of het nu open source is of closed source.

Jamie.

14
Modelleren / Re: Gewoon een simple kleed. Of toch niet zo simpel ?
« Gepost op: 21 januari 2019, 10:53:29 am »
Je kunt je cloth simulatie baken, bake cach. Je kunt dan naar de modifiers panel gaan en dan op de tijdlijn naar de vorm van je cloth het meest lijkt op wat je wilt. Op de modifiers paner klik je dan op de knop "apply as shapekey". Deze kun je dan gebruiken als basis om verder mee te skulpten.

Het is geen skulpten, maar sculpten trouwens...

Maar soms heb ik ook eens dat ik op youtube een tutorial bekijk, dat het daar juist
heel simpel lijkt... dan probeer ik precies te doen wat ze in de tutorial doen, lukt het maar niet...

Ik had het in elk geval met de 'post process en compositie' over het composeren van een stoplicht
en het werken met verschillende lagen. Dat is dus nog een leerpuntje.

Op het moment ben ik ook niet veel met blender bezig, omdat ik tegenwoordig meer van het
programmeren ben. Omdat ik mijn hobby uiteindelijk wil richten op elektronica (arduino) en
het zelf schrijven van software applicaties en library's (DLL's)...

Blender komt wel weer aan de pas wanneer ik programmeer niveau drie ga doen. Maar dat kan
misschien nog wel twee jaar duren. In niveau drie ga ik als het goed is 3d programmeren.

Tegen die tijd zal ik me weer willen verdiepen in de 3d wereld. Met namen primitiven, data,
voxels, shaders, materials en grafische kaarten. Maar dat duurt nog wel even.

Ik weet al wel redelijk dat een '*.obj' file uit een hele reeks nummeringen bestaat... voor de
x, y en z coordinaten, normallen, colours enzo.

Maar ik kan je momenteel niet helpen met jouw idee... Houd mezelf momenteel niet veel bezig
met blender.

Jamie.

15
Blender Interface / Re: Blender 2.8
« Gepost op: 21 januari 2019, 10:31:58 am »
Ik had laats het zelfde probleem... Ik houd mezelf alleen niet zo bezig met blender,
van wegen mijn hobby studie programmeren. Dus ik kan je niet helpen.

Weet niet waar het aan licht. Ik vind het persoonlijk zeer onhandig.
Jamie.

Pagina's: [1] 2 3 ... 12