Topic: test zwaailicht  (gelezen 4781 keer)


Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 22 september 2013, 19:02:08 pm »
Niet zo tevreden over de lichtreflectiekwaliteiten van mn lampekappie maar heb het opgelost met een extra lichtbronnetje aan de achterkant.
Wie heeft er tips voor een material dat met de blenderrender toch een wit licht kan laten kleuren door het glas, en tegelijk het glas kan laten oplichten door het licht...?
http://www.youtube.com/watch?v=3MtePKQKn10&feature=youtu.be

Groetjes !  :P
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 22 september 2013, 20:40:27 pm »
Ik heb er geen verstand van maar wat mij nu te binnenschiet is een spot lamp linken aan het schaaltje wat ronddraait ?
Ik heb geen flauw idee of het zal werken :roll:  maar je kan het eens uitproberen.

Ik vindt de animatie mooi en al heel goed gelukt als ik de animatie had gemaakt was ik al helemaal tevreden  ;)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 22 september 2013, 22:44:04 pm »
Omdat ik in de blenderrenderer wil renderen neemt het licht de kleur van het transparante lampekapje niet over, ik gebruik dus een rood lichtje.
Omdat het rode licht ook niet goed binnen in de lamp gereflecteerd word, heb ik aan de achterkant een flauwe pointlight toegevoegd, zodat de lamp niet helemaal donker word als de zwaailicht-spotlight de andere kant op schijnt. Al met al ben ik al best tevreden, hoewel in de scene het lampekappie nog wat moet emitten... subtiel dan...
Nog ff een glazen bak bouwen om de flipperballenbaan in te plaatsen, dan kan ik gaan renderen. En hier posten natuurlijk ! :lol:
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #3 Gepost op: 22 september 2013, 23:01:40 pm »
Is een deel van je probleem niet op te lossen door de Translucency van het kapje op 1 te zetten? Hierdoor neemt het kapje licht op en verspreidt het ook voor een deel.

Ziet er verder goed uit dat zwaailicht.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 22 september 2013, 23:13:07 pm »
Thnx JvL, ik ga dat morgen proberen, nu ben ik het blenderen ff moe ... Heb al wel met de translucency gespeeld maar soms moet je maar net weten wat voor waardes wat voor effect hebben hé... Wie weet. Ik was bang dat een goed effect alleen in cycles bereikt kon worden maar dat is onzin, kwestie van instellingen en anders een creatieve oplossing...
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #5 Gepost op: 23 september 2013, 01:09:58 am »
Tja, in blender zul je regelmatig dingen moeten faken om het er geloofwaardig of realistisch uit te laten zien. Ik hou zelf wel van die creatieve oplossingen.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »