Topic: Render Farm  (gelezen 3291 keer)


Offline Geeda Beeda

  • Member
  • *
  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 01 augustus 2013, 18:49:17 pm »
Hallo allemaal,

Ik ben vrij nieuw tot blender, maar ik ben nu al opgeschrikt door de lange rendertijden... Ik heb nog enkele ongebruikte computers over thuis, dus ik dacht, waarom bouw ik geen render farm? Op zich zou  het renderen op mijn laptop geen probleem zijn, maar liever zou ik het aan dus ergens anders aan over laten. Mijn laptop wordt namelijk heel warm en sloom tijdens het renderen. Mijn system zijn:

Laptop (nĂ­et in de farm):
- i5-3317u 1.7 ghz
- 4 Gb ram
- GT 740M

Desktop:
- Pentium 4 3 Ghz
- 1.25 Gb ram
- Geforce MX 440 64 Mb

Desktop
- Athlon XP 2000+ (1.8 Ghz)
- 786 Mb ram
- Riva TNT 2 32 Mb

Laptop:
- Core 2 Duo T5670 1.8 Ghz
- 3 Gb ram
- Integrated x3100 graphics

Desktop:
- Pentium D 280 2.8 Ghz
- 1 Gb ram
- 8800 Gt

Nu is mijn vraag: hoe moet ik dit aanpakken? Ik probeerde net Rocks te installeren, maar dit is erg gebruikersonvriendelijk en meer geschikt voor nieuwere computers. Ik heb aan een paar opties gedacht:
- Blender Network Render: het probleem hierbij is dat ik dan niet cycles of bijvoorbeeld LuxEngine kan gebruiken
- Beowulf Cluster: ik heb de benodigde onderdelen, maar ik weet niet hoe ik het aan moet pakken... (Rocks lukt niet) Kan ik bijvoorbeeld Ubuntu installeren?
- Render farm: ik ken geen software hiervan en ook weet ik niet welk OS ik dan zou moeten gebruiken...

Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen, in de vorm van welke keuze ik moet maken, en een tutorial zou ook heel fijn zijn! Alvast bedankt!
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Jogai

  • Member
  • *
  • Berichten: 238
    • Bekijk profiel
    • http://jogai.nl
« Reactie #1 Gepost op: 10 augustus 2013, 10:26:17 am »
Je kan volgens mij de network renderer wel gebruiken voor cycles, maar niet bij een enkele afbeelding. Is dat wat je wilt?

Ik zou ook even kritisch kijken naar de pc's die je in wilt zetten. Ze zullen niet allemaal veel bijdragen ben ik bang...  :(
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »