Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.
Topics - Zaph
17
« Gepost op: 20 maart 2015, 12:13:11 pm »
Met maar liefst 8 GPU's die samen goed zijn voor 24,576 CUDA cores en 256 GB geheugen! Hebbon!!1!
18
« Gepost op: 17 maart 2015, 21:49:37 pm »
Misschien is 2 maanden wel een beetje lang voor een challenge - wat vinden jullie ervan om het in te korten tot 1 maand? edit: okay, niet moeilijk over doen dus - challenge #2 Let's play darts sluit op middernacht van 31 maart. Dus wie nog geen inzending heeft geplaatst: start your render-engines!
19
« Gepost op: 06 maart 2015, 20:54:35 pm »
Challenge #2 is bekend, met dank aan Rozz: Ben de premier league of darts aan het kijken en de nieuwe challenge komt boven drijven....maak een dart scene.....en dan niet dart vader ....een bord, een dart, een dart in een bord, abstract, surrealistisch, realistisch, toekomstig, verleden......ik zou zeggen let`s play dart`s...ehh blender...
Game on! Verder dezelfde regels als de vorige keer, dus: Post je resultaten hieronder, 1 inzending per lid, einddatum voor inzending is 1 april 2015 en de winnaar komt in de banner! De challenge is gesloten - en rozz heeft gewonnen!
20
« Gepost op: 01 maart 2015, 15:18:25 pm »
Challenge #1 - Sweet: stemmenStem nu voor de eerste challenge: Sweet. Iedereen mag 2 stemmen uitbrengen, en je hebt 4 dagen de tijd, dus als het goed is tot donderdagmiddag 5 maart! De inzendingen, op volgorde van indienen: Mortalae P D Rozz ijp Zaph koos2
21
« Gepost op: 17 januari 2015, 15:15:14 pm »
De eerste challenge is gesloten - stem hier voor jouw favoriet: http://dbc-3d.nl/index.php?topic=985.msg8253Challenge #1: Sweet - maak je favoriete snoep zo echt dat we ons beeldscherm gaan aflikken! - Post hier je resultaten. - 1 inzending per lid. - einddatum voor inzending is 1 maart 2015 - Winnaar komt in de banner!
22
« Gepost op: 16 januari 2015, 03:58:43 am »
Experimentje met wolken - het ging me voornamelijk om de kleur/belichting van de wolken, die aan de horizon geel is, hogerop roodchtig, en nog hogerop gewoon grijs. Met een ocean-plane, een wolken-cube, 2 plane-lichten en een circle emitter zon voor de leuk. Alleen word je natuurlijk na een tijdje blind en denk je dat je helemaal geweldig bezig bent, en dan is het beter om iemand anders er even naar te laten kijken. Bij deze, dus...
23
« Gepost op: 14 januari 2015, 17:51:53 pm »
In het kader van dingen proberen die je anders misschien nooit zou doen leek het me wel een geinig idee om een maandelijkse DBC Challenge te houden, vergelijkbaar met de challenges op worth1000.com.
Het hoeft allemaal niet supercomplex te zijn of zo, alleen kan het je uitdagen om eens met technieken te gaan experimenteren die je anders nooit gebruikt, inclusief feedback en tips van anderen. En het is natuurlijk gewoon leuk om te doen!
Dus: is daar animo voor? En zo ja, doe eens wat suggesties van wat jou een leuke challenge lijkt!
24
« Gepost op: 09 januari 2015, 15:03:01 pm »
Ik ben benieuwd of de leden hier professioneel of alleen uit hobby met Blender werken - of allebei een beetje, natuurlijk!
Ik heb zelf al een eenmanszaak als webdeveloper, en zit er toch wel aan te denken om 3D stills als dienst toe te voegen (als het wat beter lukt allemaal, dan).
Voor de professionals: is er eigenlijk wel vraag naar 3D werk? Je zou het wel denken, maar je ziet op TV soms zulke slechte dingen langskomen dat ik het idee krijg dat ze het zelf in hun vrije tijd doen. Kijk bijvoorbeeld eens naar de animaties tussen de programma's van Omroep Max door.
Daarnaast ben ik ook wel benieuwd naar hoeveel uur je daadwerkelijk in rekening zou kunnen brengen - in principe alles, natuurlijk, maar soms kost het zo veel tijd om iets precies goed te krijgen dat je dan voor 1 plaatje wel heel erg veel geld kwijt zou zijn.
25
« Gepost op: 08 januari 2015, 16:20:12 pm »
Nou vooruit, na al die tutorials kijken wilde ik toch iets helemaal zelf maken. Alles dus zelf gemodelleerd, en zoveel mogelijk zonder textures (alleen voor de displacement van de muur). De klok heeft 3 custom properties (Uur, Minuut en Seconde) waarmee de wijzers vanzelf goed gezet worden. En ja, de sleutels zijn extreem basic en slecht, en de zon is een beetje te klein, want de schaduw wordt zelfs niet een beetje zachter. Gerendered met Cycles, 150 samples want helaas CPU
26
« Gepost op: 07 januari 2015, 23:16:34 pm »
Via een post van Rozz op Tweakers hier terecht gekomen, dus ook maar even hallo zeggen, wel zo vriendelijk... ;-) Ik ben Peter, altijd al gefascineerd geweest door CGI, ooit een tijdje met Imagine gewerkt (DOS-versie), met een licht ilegale backup van 3DS Max gespeeld, en toen Blender ontdekt. Sinds een maandje of zo steeds meer omdat ik naast webdevelopment toch ook andere mogelijkheden open wil houden om een boterham te verdienen. Ik heb me dus helemaal scheel gekeken aan tutorials de afgelopen tijd, en ben lekker aan het oefenen geslagen. Nog niks datd e moeite van het laten zien waard is, maar dat komt vast wel. Ooit...
|