Topic: Mijn eerste schene  (gelezen 8966 keer)


Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 15 februari 2016, 19:16:54 pm »
Je werk saven en een texture saven zijn twee verschillende dingen , je denkt met saven het is klaar maar het werkt net even anders textures staan apart vanaf je werk saven.
Ook dit leer je door schade en schande , uithuilen en opnieuw beginnen en hier door vergeet je het niet meer :)

Offline reekje

  • Member
  • *
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
    • reekje.nl
« Reactie #16 Gepost op: 15 februari 2016, 19:51:09 pm »
balen
metteen maar de settings zo gezet dat hij de laastste 8versies bewaard
en ook de laatste 8autosaves

IK ze ziet met een oog!. Geef de armen ook een kans!
 Dell Precision T1700 SFF
 Intel Xeon E3-1246 v3, 3.50 GHz, 8M Cache
16 gb geheugen en  nVidia Quadro nvs510
daar op draait Dabian blender 2.74 gimp2.8 Makehuman1.1.0

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #17 Gepost op: 15 februari 2016, 19:51:19 pm »
Je kunt je textures zoeken door opject selecteren en bij file/External Data kies je Find missing files en zoek je file.

Tip:
Zorg dat je je blend file en textures op je harddisk niet verplaatst.

Tip:
Wil je overal je Blend file kunnen openen met al je textures en images zodat je dit nooit meer zal gebeuren.
Ga naar file/External Data en zet Automatically pack into.blend aan.

https://www.youtube.com/watch?v=jQEwx4qlEj4
« Laatst bewerkt op: 15 februari 2016, 19:54:12 pm door ijp »

Offline reekje

  • Member
  • *
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
    • reekje.nl
« Reactie #18 Gepost op: 15 februari 2016, 20:27:49 pm »
als ik hem straks opnieuw maak of texureer en ik sla mijn scene op wat moet ik dan daar voor of gelijktijdig doen om ook mijn textures op te slaan?? en waar staat dat knopje of rondje wat ik daar voor moet aanklikken?
IK ze ziet met een oog!. Geef de armen ook een kans!
 Dell Precision T1700 SFF
 Intel Xeon E3-1246 v3, 3.50 GHz, 8M Cache
16 gb geheugen en  nVidia Quadro nvs510
daar op draait Dabian blender 2.74 gimp2.8 Makehuman1.1.0

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #19 Gepost op: 15 februari 2016, 20:31:34 pm »
Dat heb ik je net aangegeven Links boven in de balk ga je naar file/External Data en zet Automatically pack into.blend aan.
Gewoon er op klikken.

Offline reekje

  • Member
  • *
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
    • reekje.nl
« Reactie #20 Gepost op: 17 februari 2016, 22:21:19 pm »
waar kan ik dan de texture opslaan?
zodat als ik mijn scene opsla ook de texture opgeslagen is?

reekje
IK ze ziet met een oog!. Geef de armen ook een kans!
 Dell Precision T1700 SFF
 Intel Xeon E3-1246 v3, 3.50 GHz, 8M Cache
16 gb geheugen en  nVidia Quadro nvs510
daar op draait Dabian blender 2.74 gimp2.8 Makehuman1.1.0

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #21 Gepost op: 18 februari 2016, 00:08:41 am »
Dat heb ik je net aangegeven Links boven in de balk ga je naar file/External Data en zet Automatically pack into.blend aan.
Gewoon er op klikken.

Als je dat gedaan hebt dan zit alles in je Blend.file en je kunt overal je blend.file openen.
Met Append kun je die files weer importeren in een nieuw project.

Zelf heb ik op mijn harddisk wel mijn textures in een map staan dat vind ik wel zo handig.

Offline reekje

  • Member
  • *
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
    • reekje.nl
« Reactie #22 Gepost op: 04 maart 2016, 19:10:31 pm »
sorry dat ik een paar keer het zelfde heb gevraagd maar zag het cijfertje niet om naar de volgende blazijde van het draatje te gaan
IK ze ziet met een oog!. Geef de armen ook een kans!
 Dell Precision T1700 SFF
 Intel Xeon E3-1246 v3, 3.50 GHz, 8M Cache
16 gb geheugen en  nVidia Quadro nvs510
daar op draait Dabian blender 2.74 gimp2.8 Makehuman1.1.0

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 05 maart 2016, 20:39:53 pm »
Leuke scene .. het valt me op dat je een bijzonder krachtig en vet computertje hebt...
Ben je professioneel bezig ?  ::)

Offline reekje

  • Member
  • *
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
    • reekje.nl
« Reactie #24 Gepost op: 12 maart 2016, 00:03:24 am »
hoi blenderbrammetje
Ik wil mijn project wel zo professioneel mogelijk aan te pakken als voor een autodidact mogelijk is
te minste ik moet het helemaal nog leren
maar voor wat ik uiteindelijk wil heb ik wel veel geheugen en dergelijke nodig
ik wil namelijk gaan animeren
en tzt ook helemaal 3d
voorlopig wil ik  op 2d lijkende cartoons maken
die wil ik later gaan animeren
en nog later overstappen op vol 3d
dit is grotendeels met blender en gimp
en soms wil ik ook poosters maken op behoorlijke resolutie
dit is grotendeels met gimp

reekje
IK ze ziet met een oog!. Geef de armen ook een kans!
 Dell Precision T1700 SFF
 Intel Xeon E3-1246 v3, 3.50 GHz, 8M Cache
16 gb geheugen en  nVidia Quadro nvs510
daar op draait Dabian blender 2.74 gimp2.8 Makehuman1.1.0

Offline reekje

  • Member
  • *
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
    • reekje.nl
« Reactie #25 Gepost op: 19 maart 2016, 23:00:21 pm »
Het is gelukt ik heb het gevonden en daar zal ik bij elk project op gaan letten

Ook heb ik gevonden hoe ik objecten uit moet beschilderen
dus die cubes die heb ik een verfje gegeven

reekje
IK ze ziet met een oog!. Geef de armen ook een kans!
 Dell Precision T1700 SFF
 Intel Xeon E3-1246 v3, 3.50 GHz, 8M Cache
16 gb geheugen en  nVidia Quadro nvs510
daar op draait Dabian blender 2.74 gimp2.8 Makehuman1.1.0