1
Over Blender / Bug in Blender?
« Gepost op: 03 augustus 2012, 11:02:18 am »
<edit>
Het blijkt allemaal mijn eigen stomme schuld te zijn.
Blender is een fantaasties programma en valt niets te verwijten.
</edit>
Een paar dagen geleden ben ik driftig aan de slag gegaan met Blender en mijn talent om op verkeerde knoppen te drukken lijkt ook hier te werken :-)
Ik vind van mezelf dat ik voorlopig nog niet genoeg ervaring heb met Blender om "echte" bug reports in te dienen, want die mensen hebben het waarschijnlijk nogal druk. Ook weet ik niet of het echte bugs zijn in Blender, of dat het komt door erg specifieke configuratie probleempjes op mijn pc en daarom wil ik hier vragen of jullie wat eenvoudige dingentjes willen proberen. De laatse paar dagen heb ik al een paar schoonheidsfoutjes in dit overigens zeer mooie programma ontdekt.
De grootste gevonden bug lijkt Blender heel eenvoudig te kunnen laten crashen.
1). Start blender op met alle default instellingen. (kubus van 2x2x2 geselecteerd op 0,0,0).
2). Druk op de P van seParate.
Deze funktie werkt natuurlijk niet op dit nivo, maar Blender loopt hierop vast bij mij (de achtergrond wordt ineens licht grijs en de muiscursor verdwijnt als hij op het Blender scherm staat en processorbelasting gaat naar 99.5%. (Overigens zonder dat andere programma's er merkbaar trager van worden. Petje af voor Blender. Zelfs als hij crashed gedraagt hij zich nog netjes en is je project onbeschadigd opgeslagen. Erg indrukwekkend).
Een ander schoonheids foutje, wat echter niet in elk project naar voren komt
1).Selecteer een object in Object mode.
2). Properties -> Object Modifiers -> Add Modifier -> Array.
3). Deselect "relative Offs" en select "Const Off"
In een van mijn projecten zijn hier de assen door elkaar geraakt.
Verplaatsing bij X-as invullen geeft een array in -Z richting.
Verplaatsing bij Y-as invullen geeft een array in -X richting.
Verplaatsing bij Z-as invullen geeft een array in +Y richting.
Geprobeert dit te verifieren, maar in een nieuw project is dit niet reproduceerbaar.
Groet,
pintuxgu
Het blijkt allemaal mijn eigen stomme schuld te zijn.
Blender is een fantaasties programma en valt niets te verwijten.
</edit>
Een paar dagen geleden ben ik driftig aan de slag gegaan met Blender en mijn talent om op verkeerde knoppen te drukken lijkt ook hier te werken :-)
Ik vind van mezelf dat ik voorlopig nog niet genoeg ervaring heb met Blender om "echte" bug reports in te dienen, want die mensen hebben het waarschijnlijk nogal druk. Ook weet ik niet of het echte bugs zijn in Blender, of dat het komt door erg specifieke configuratie probleempjes op mijn pc en daarom wil ik hier vragen of jullie wat eenvoudige dingentjes willen proberen. De laatse paar dagen heb ik al een paar schoonheidsfoutjes in dit overigens zeer mooie programma ontdekt.
De grootste gevonden bug lijkt Blender heel eenvoudig te kunnen laten crashen.
1). Start blender op met alle default instellingen. (kubus van 2x2x2 geselecteerd op 0,0,0).
2). Druk op de P van seParate.
Deze funktie werkt natuurlijk niet op dit nivo, maar Blender loopt hierop vast bij mij (de achtergrond wordt ineens licht grijs en de muiscursor verdwijnt als hij op het Blender scherm staat en processorbelasting gaat naar 99.5%. (Overigens zonder dat andere programma's er merkbaar trager van worden. Petje af voor Blender. Zelfs als hij crashed gedraagt hij zich nog netjes en is je project onbeschadigd opgeslagen. Erg indrukwekkend).
Een ander schoonheids foutje, wat echter niet in elk project naar voren komt
1).Selecteer een object in Object mode.
2). Properties -> Object Modifiers -> Add Modifier -> Array.
3). Deselect "relative Offs" en select "Const Off"
In een van mijn projecten zijn hier de assen door elkaar geraakt.
Verplaatsing bij X-as invullen geeft een array in -Z richting.
Verplaatsing bij Y-as invullen geeft een array in -X richting.
Verplaatsing bij Z-as invullen geeft een array in +Y richting.
Geprobeert dit te verifieren, maar in een nieuw project is dit niet reproduceerbaar.
Groet,
pintuxgu