Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Jogai

Pagina's: [1] 2 3 ... 16
1
Handleidingen / BlendIT3d.nl: Handleidingen in het Nederlands
« Gepost op: 21 april 2015, 00:49:29 am »

2
Mededelingen / Re: illegale content
« Gepost op: 12 augustus 2014, 21:30:44 pm »
Als je de quote alleen daarop toepast en de rest wegknipt staat er feitelijk
Citaat
seksueel-georiƫnteerde .. inhoud die in strijd is met .. wetten
Dus de 'natuurschoon' die jij noemt zal niet illegaal zijn. Wel zou ik het even in de topic-titel vermelden zodat iedereen weet wat er achter zit. Vooral handig als scholieren info over Blender zoeken, want we zijn toch een van de weinige Nederlandstalige bronnen.

3
Leuterhoek / Blender Bijeenkomst
« Gepost op: 02 juni 2014, 23:54:15 pm »

4
Handleidingen / Re: Keyboard shortcuts.
« Gepost op: 02 juni 2014, 23:51:13 pm »
En hier de directe link: https://waldobronchart.github.io/ShortcutMapper/#Blender
Handig ook omdat je de versie van blender kan kiezen (als je de nieuwste nog niet gebruikt bijvoorbeeld)

5
Blender Interface / Re: Interface truken & tips [04-09-13]
« Gepost op: 02 juni 2014, 23:11:43 pm »
Mark ik zie hierboven een waarschuwing maar zou het niet handig zijn om een vast topic te hebben waar gewoon iedereen zijn tips kan plaatsen.
...
Welke waarschuwing bedoel je? Het was de bedoeling dat iedereen hier zijn tips neerzette, dus dankjewel voor je aanvulling!

6
Leuterhoek / Re: Opname software
« Gepost op: 23 december 2013, 12:13:13 pm »
Nog handig voor erbij: De aangeslagen toetsen laten zien: http://code52.org/carnac.html

7
Leuterhoek / Gooseberry
« Gepost op: 23 december 2013, 10:59:35 am »
De Blender Foundation kondigt een nieuw project aan, genaamd Project Gooseberry. Bij het project wordt in samenwerking met studio's en ontwikkelaars gewerkt aan een lange speelfilm en worden ook developmenttools voor Blender ontwikkeld om dit doel sneller te bereiken.

Meer: https://tweakers.net/nieuws/93328/blend ... lfilm.html

8
Hardware / Re: Systeem eisen voor Blender
« Gepost op: 16 december 2013, 13:31:09 pm »
Citaat van: "Lidwien"
Op Internet heb ik uiteenlopende meningen gelezen over wat voor computereigenschappen vereist zijn om goed met Blender te kunnen werken. Om een simpele lijntekening in 3-D om te zetten en deze 3-D vormen later bij elkaar te zetten, hoeveel RAM werkgeheugen is daar voor nodig, wat voor grafische kaart en wat voor processor? En welk merk computer zouden jullie aanbevelen?

Wat merk betreft: ik denk dat zelfbouw beter is. Ik heb maar weinig ervaring met complete systemen, maar Acer kan ik ieg afraden. Medion is tegenwoordig best ok, maar ik weet niet of die hitte (tijdens het renderen krijg je dat best wat) goed kan afvoeren.

@RDL hierboven: persoonlijk gerichte berichten kunnen beter via de priveberichten module.

9
Leden stellen zich voor / Re: Leden stellen zichzelf voor
« Gepost op: 16 december 2013, 13:22:56 pm »
Citaat van: "RDL"
Citaat van: "JvL"
Welkom op het forum! Wat willen jullie gaan maken als ik vragen mag?

smooties ?

             _
             `
             |= |
            /-  ;.---.
      _ __.'     (____)
       `         (_____)
       _'  ._ .' (____)
        `        (___)
      --`'------'`

@ijp: zo doe je dat

10
Hardware / Re: Systeem eisen voor Blender
« Gepost op: 16 december 2013, 09:04:30 am »
Citaat van: "RDL"
Citaat van: "Jogai"
Ik merk iedere keer weer dat er heel wat misverstanden over hardware bestaan. Een van de laatste podcasts van blenderguru gaat er weer over. Met een systeem van 2000 euro ga je echt niet ineens betere blenderprojecten maken hoor.

het gaat om vlot te kunnen werken in blender......
.
Citaat van: "Jogai"
Simpele tekeningen in 3D (ook een 3D model in blender kan je als digitale 'tekening' beschouwen) kunnen ook al op een simpele pc. Dus ongeveer een 2Ghz dual core cpu, 2GB ram en een grafische kaart met 256MB geheugen is dan al voldoende.

nu moet ik echt lachen ...begin daar maar eens compositing op te doen .......of een scene met wat polygons in ....

ik ga morgen proberen blender draaien op m'n commodore64 .......

Citaat van: "ijp"
Ik heb nog wat gevonden over de hardware voor Blender bij blender.org en zij kunnen het weten hoop ik

de truuk om software aan de man te brengen ....

Oh, de misverstanden, daar moet ik om lachen.

Ik zeg simpele tekeningen, in antwoord op Lidwien, en jij begint over compositing en polygonen. Ja, in mijn complete verhaal noem ik dat ook en adviseer ik ook een zwaarder uitgeruste pc.

De blender conference en de discussies eromheen heb je ook niet gevolgd zeker. Bij blender is het ze niet te doen om meer gebruikers te krijgen, dus zij zetten echt geen misleidende informatie op de site. De ervaring leert dat begginners gewoon genoeg hebben aan een eenvoudig systeem, als ze maar gewoon bij het begin beginnnen, en niet direct met sculpting of een onhebbelijk aantal polygonen door teveel met de subsurf modifier te spelen.

Citaat van: "ijp"
Volgens mij heeft RDL gelijk.
ik heb namelijk een Systeem Windows 7 met een:
i7 intel core 720QM
6 gb geheugen
Ati Mobilitiy Radeon 1gb        (Dit had een Nvidia kaart moeten zijn.)

Ik stoor me soms mateloos aan dit systeem en zeker als je wat polygons gebruikt in Sculpt mode dan is dit systeem niet vooruit te branden  :(  
Dus volgens mij is de conclusie!!! Beknibbel niet op je systeem.

Het enige probleem hier is je video kaart. In dit geval is de verhouding zo scheef (wie heeft dat verzonnen? Een GTX 6xx/7xx past beter bij je cpu...) omdat je een dikke cpu hebt, maar de grafische kaart niet goed gebruikt kan worden. Een i5 processor icm een nvidia met 1GB zou al beter presteren.

Nog even wat constructiefs voor de originele vragensteller: Volgens mij heb je al redelijk duidelijk wat je wilt bereiken. Kijk op bijvoorbeeld blendswap of je iets soorgelijks kan vinden, of vergelijkbaar/iets zwaarder wat complexiteit betreft. Test dat op je huidige pc in blender. Grote kans dat je pc dat gewoon aankan, en dan hoef je geen investering te doen.

11
Hardware / Re: Systeem eisen voor Blender
« Gepost op: 14 december 2013, 21:30:14 pm »
Ik merk iedere keer weer dat er heel wat misverstanden over hardware bestaan. Een van de laatste podcasts van blenderguru gaat er weer over. Met een systeem van 2000 euro ga je echt niet ineens betere blenderprojecten maken hoor. Er zitten wat voordelen aan qua rendertijd en scenegrootte en thats it. Een pc van 500 euro met genoeg ram is vaak al voldoende om aardig te beginnen met blender.
Ik raad iedereen dan ook aan om gewoon blender te gebruiken op de pc die beschikbaar is, en pas te investeren in een systeem als je ergens tegen limieten aanloopt. Is de beperkende factor vooral de rendertijd dan moet je je goed afvragen of je daadwerkelijk 1500+ wil investeren voor een systeem wat sneller kan renderen, of dat een renderfarm iets voor je is.

Overigens vind ik het jammer dat alle bovenstaande antwoorden niet op de vraag van Lidwien ingaan :|

Citaat van: "Lidwien"
Op Internet heb ik uiteenlopende meningen gelezen over wat voor computereigenschappen vereist zijn om goed met Blender te kunnen werken. Om een simpele lijntekening in 3-D om te zetten en deze 3-D vormen later bij elkaar te zetten, hoeveel RAM werkgeheugen is daar voor nodig, wat voor grafische kaart en wat voor processor? En welk merk computer zouden jullie aanbevelen?

De grote onbekende is hierbij natuurlijk wel wat je bedoeld met simpel.

Simpele tekeningen in 3D (ook een 3D model in blender kan je als digitale 'tekening' beschouwen) kunnen ook al op een simpele pc. Dus ongeveer een 2Ghz dual core cpu, 2GB ram en een grafische kaart met 256MB geheugen is dan al voldoende.

Om dan een grote scene te creeren met alle vormen bij elkaar worden de eisen al wat hoger. De honger naar RAM neemt wel harder toe dan naar cpu kracht, daarbij komt dat RAM ook vrij goedkoop is. Dan gaat het dus vlug naar een quad core met 8GB toe, en een grafische kaar met 2GB vRam.

12
Onderhanden werk / Re: Robot serie nr. rdl0012013
« Gepost op: 14 december 2013, 21:04:14 pm »
Citaat van: "wimblen"
Als je het hele figuur vanaf de zijkant ziet dan lijken de voeten van het figuur op de heupen van het figuur. Het schuine deel dat van de voeten (heupen) naar voren steekt, kun je zien als een geslachtsdeel. Volgens mij noem ik het altijd anders, maar hier op het forum zal ik het ook die naam geven.
Hoe noem jij het dan bij een robot? Voorplanten kan ie zich er niet mee...

13
Onderhanden werk / Re: Robot serie nr. rdl0012013
« Gepost op: 13 december 2013, 08:24:11 am »
Ziet er leuk uit! Modelleerwerk ziet er goed uit. Van het zijaanzicht heb ik wel het idee dat ik naar een geslachtsdeel zit te kijken...

14
Afgeronde scripts en thema's / Re: Module: Open file
« Gepost op: 06 december 2013, 14:07:09 pm »
Ja, had je instructies niet echt gelezen  :oops:

*nix kan toch prima op een vm? Ik heb er altijd wel 1 in virtualbox hangen voor wat experimenten.

15
Handleidingen / Re: Gratis e-book: BlenderCourse Basics V2
« Gepost op: 06 december 2013, 12:23:27 pm »
De nederlandse versie heeft een update gehad (v2.1) voor Blender 2.69

Pagina's: [1] 2 3 ... 16