Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Ruud

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 124
31
Leuterhoek / Re: hulp bijrenderen ?
« Gepost op: 29 november 2021, 11:23:03 am »
Ik snap niet precies wat je bedoeld.

32
Onderhanden werk / Re: Make a Piece A Day Revival
« Gepost op: 24 november 2021, 17:51:06 pm »



33
Animatie en Rigging / Re: Advies gevraagd over het creëren van characters
« Gepost op: 24 november 2021, 16:23:22 pm »
Met het maken van een kopie zijn er verschillende mogelijkheden ,ik zelf ben er even te lang uit om te weten hoe het ook alweer zat.
En zorg dat er geen keyframes aanwezig zijn voor je een kopie maakt.
Kijk goed in welke mode je model zich bevind geen kopie maken in edit mode of pose mode enz.
Is je pivot point goed ingesteld, alles bij elkaar kan snel verwarring opleveren waardoor het fout gaat.
https://docs.blender.org/manual/en/latest/animation/armatures/posing/editing/copy_paste.html
Ik kan het niet zo gauw vinden om je verder te helpen met een tutorial van het net.
Het is misschien wat omslachtig wat ik vertelde maar eenmaal gedaan dan is het voor het leven :)

 Om de armature toe te voegen klik je eerst het model aan in object mode dan de armature en ctrl + P en daar zie je een menu .


 

Automatic weight is gebruikelijk.


34
Animatie en Rigging / Re: Advies gevraagd over het creëren van characters
« Gepost op: 22 november 2021, 22:24:07 pm »
Als je een armature kopieert plus het model dan kopieer je ook de data van de bones .
Verschuif je dan een kopie model dan houd dat vast aan het eerste model en het vervormt.
Het beste is om alle data te verwijderen en dan de armature opnieuw de parrent aanbrengen.
Het verwijderen van de data op het model dus niet de armature kan je doen in de tab object data properties(het groene driehoekje).

het vak boven de shapekeys leegtrekken en dan opnieuw de parrent zetten..


36
Onderhanden werk / Re: Make a Piece A Day Revival
« Gepost op: 30 oktober 2021, 10:51:35 am »
Als de blaadjes vallen.
1 blad gebruikt en een particle systeem.




Hier 4 bladeren gebruikt met elk een apart materiaal voor de kleurstelling, wel dezelfde texture in gebruik.
De texture is deels bewerkt in texture paint,  realisme komt later.
De bedoeling was om de highlights er uit te laten springen ,nog lang niet af dit is de basis en nu een andere node groep er mee gaan mixen.
De bomen in de herfst hebben een uitzonderlijke IQR en emitter eigenschappen in de echte natuur, kijken of het lukt om het na te maken.


37
Onderhanden werk / Re: Make a Piece A Day Revival
« Gepost op: 29 oktober 2021, 22:57:40 pm »
Een beetje van alles geprobeerd, de physics is wel erg beperkt in blender.
en wat forcefield in gebruik.
Dat wiebelen wordt veroorzaakt door dat de grond plane en de pion met elkaars domein vechten, ik was een beetje aan het testen je kan het stil zetten :)

38
Onderhanden werk / Re: Make a Piece A Day Revival
« Gepost op: 25 oktober 2021, 00:38:50 am »

39
Onderhanden werk / Re: Make a Piece A Day Revival
« Gepost op: 20 oktober 2021, 12:26:06 pm »
Hier Wil :)




40
Onderhanden werk / Re: Make a Piece A Day Revival
« Gepost op: 19 oktober 2021, 23:20:53 pm »
Mijn werkje van vanavond.

 

41
Onderhanden werk / Re: Wat een ruimte
« Gepost op: 07 oktober 2021, 01:02:29 am »


Met het volume object
In de instelling van alle foto's die je ziet gebruik ik 2 instellingen dus heel makkelijk om wat in te regelen ,
De contrast en brightness in de node setting van het materiaal en de hemel wordt totaal anders.







de node setting lol

en dan deze knop alleen in gebruik







42
Onderhanden werk / Re: Wat een ruimte
« Gepost op: 07 oktober 2021, 00:26:35 am »





evee


43
Onderhanden werk / Re: Wat een ruimte
« Gepost op: 06 oktober 2021, 22:30:34 pm »
Ja Wil ik ben een aantal node settings aan het bekijken deze komt ook te pas :)

Met de sterren in de volume shader  moet ik het ook bekijken wat meer random verlichten en wat feller, grote is redelijk vind ik zelf.

Nu eerst een Maan aan het bewerken 1 texture in gebruik voor zowel de hoogte map als de displacement map en kleur.
Dus er kan nog aan de kwaliteit gewerkt worden met de juiste mappen.

De Maan is voorzien van een emissie node aangezien ik met de wereld setting volledig duister ben op het sterren veld na
Zie foto van alleen de wereld met het sterrenstelsel
daar is zat variatie wat je kan doen om het stelsel snel te veranderen in een andere random shape.
Ik heb met RGB nodes de kleuren kunnen verdelen een beetje aan het uit proberen op eigen houtje.


 
De maan texture tot zover.

Ook de scene zelf wordt een 250 animatie waar van ik al 160 frames in bezit heb ik render het niet in 1 keer.
De maan die duikt pas later op en hier mooi camera werk proberen neer te zetten , en dat doe ik via de objecten te animeren omdat de camera al ingesteld stond.



frame 239

frame 246


frame 250


Het volume shader object  op deze foto is dichtbij genomen straks nog wat proberen te verfijnen
Het object is niet voor te dichtbij bedoeld ook.



En deze wat verder weg.




Bij het animeren kom je soms wat foutjes of oneven heden tegen
Aan de horizon van de maan ziet de texture er raar uit, is de camera dus die dit veroorzaakt.
Je denkt snel hee me materiaal is niet goed , best verradelijk dit.


En hier is het opgelost door de camera instelling met clipping.
Normaal genomen gebruikt iedereen de lange afstand instelling  Clip end, Nu moet clip start ingesteld worden
En het probleem is weg


 En als je er iets teveel waarde aan geeft.
Verdwijnt er een gedeelte van het object voor de camera.


44
Onderhanden werk / Wat een ruimte
« Gepost op: 06 oktober 2021, 01:11:41 am »
Een beetje aan het spelen met volume en de global environment.
Nog te donker naar me zin.




45
Onderhanden werk / Re: Karel de Kut Kabouter remake.
« Gepost op: 05 oktober 2021, 19:43:47 pm »
Afhankelijk van je scene maar image as plane blijft goud waard ook met wolken, na een zware render heb je de afbeelding of film van een animatie in een wolk voor altijd.

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 124