Topic: Texture op binnenzijde object  (gelezen 195 keer)


Offline anton1981

  • Member
  • *
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 10 november 2017, 16:35:05 pm »
Mogelijk de domste vraag ooit gepost op dit forum, hiervoor eventueel mijn excuus. Ik heb weinig tot geen ervaring met Blender maar ik wil heel graag iets ogenschijnlijk eenvoudigs voor elkaar krijgen. (de basis tutorials heb ik wel gedaan, ben bekend met de interface enzo)

Ik wil graag de planeet aarde op een sphere mappen maar dan binnenstebuiten. Dus een cam in de sphere zetten die dus overal om zich heen continenten ziet. Dit lukt in blenderrender maar met cycles krijg ik de afbeelding niet te zien, ook niet na het inverten van de face direction.

Het is trouwens voor een kunst projectje voor de Nederlandse editie van Burningman. Als het lukt mail ik met liefde wat foto's van de creatie die ik aan het bouwen ben.

Bij voorbaat hartelijk dank voor de hulp!

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,278
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 10 november 2017, 16:45:20 pm »
Add een  lamp ?
Dom is als je nooit vraagt en vragen is nooit dom :P

Offline anton1981

  • Member
  • *
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 10 november 2017, 16:58:26 pm »
Thanks, ik heb er een zon en een spot in geprobeerd maar beiden zonder resultaat. Bol groot gemaakt, bol klein gemaakt etc. Mocht niet baten. Jammer want het project wordt echt heel erg vet als dit stukje nog lukt.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,278
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 10 november 2017, 17:16:14 pm »
Staat de camera in de sphere? Het probleem kan nooit groot zijn zodat je project mislukt.
Heb je de nodes aangesloten?

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,278
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 10 november 2017, 17:19:09 pm »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,278
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 10 november 2017, 17:27:06 pm »
Standaard werkt het direct, heb je misschien iets uit gevinkt zoals de camera


Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,386
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #6 Gepost op: 10 november 2017, 18:00:14 pm »
Unwrap je wereldbol plaats je aarde image er op en zet bij matriaal je Diffuse BSDF op Emission.

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,386
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #7 Gepost op: 10 november 2017, 18:09:14 pm »
Ik heb even de node setup gemaakt zo moet het zeker lukken.
Succes.


Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 539
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #8 Gepost op: 10 november 2017, 19:54:59 pm »
Heb je het materiaal opnieuw aangemaakt? Materialen zijn niet uitwisselbaar tussen Blender Render en Cycles... ;)

Offline anton1981

  • Member
  • *
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 12 november 2017, 13:54:19 pm »
De video is gemaakt in Blender render maar ik heb helaas Cycles nodig ivm de spherical cam. De image met de node editor is niet te openen, ik krijg helaas een 404.

Wel bedankt voor de hulp overigens, als ik het zo lees moet ik gewoon even doorzetten en het nog een paar keer proberen.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,278
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 12 november 2017, 15:41:53 pm »
Het werkt in beide gewoon als standaard instelling.

Offline anton1981

  • Member
  • *
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 13 november 2017, 08:23:45 am »
Het is gelukt, ik heb combinatie van de dingen hieroven geprobeerd. Helaas kan ik niet echt benoemen waar het nou aan heeft gelegen. Bedankt iig.