Dutch Blender Community

Game Engine => Onderhanden werk en demo's => Topic gestart door: Ruud op 28 oktober 2018, 07:58:20 am

Titel: Bumpmap painting.
Bericht door: Ruud op 28 oktober 2018, 07:58:20 am
Bumpmap painting, best een krachtige tool.
een wood en noise brush gebruikt in de paintmode.
(https://i.postimg.cc/4nRQ85gR/untitled.png) (https://postimg.cc/4nRQ85gR)

(https://i.postimg.cc/N5g7tjFN/Untitled-001.png) (https://postimg.cc/N5g7tjFN)

(https://i.postimg.cc/jWJycW3j/Capture.png) (https://postimg.cc/jWJycW3j)
Inmiddels een kozijntje ingetekend

(https://i.postimg.cc/PPLMqr1T/Untitled-001.png) (https://postimg.cc/PPLMqr1T)
Het render resultaat in cycles.

(https://i.postimg.cc/tYpYS9zp/Eindresultbump.png) (https://postimg.cc/tYpYS9zp)


Vervolgens deze png naar Gimp overgebracht om er een kleuren map van te maken.
Eenvoudige kleuren gebruikt en de vul methode werktijd een paar minuten.


(https://i.postimg.cc/6T8Zrbqh/kleurma.png) (https://postimg.cc/6T8Zrbqh)
En het eind resultaat van de bumptexture en kleur texture in cycles.


(https://i.postimg.cc/fkyPxsYg/Eindresult.png) (https://postimg.cc/fkyPxsYg)
Vanuit de bumpmap werken om te starten met een project is best prettig bemerk ik.
Je tekent op een plane met grijswaarden zwart of wit, vanuit die map kun je het model in 3 d omzetten alle aanzichten zijn al aanwezig alleen wat loopcuts toevoegen (wel een voldoende hoeveelheid zodat je UV niet stretcht als het model klaar is loopedges verwijderen die er teveel staan en unwrappen .  en alle textures zijn eenvoudig te maken door de neutrale kleur.
Hoe je de tools instelt,
https://www.youtube.com/watch?v=CkoetvECJOc