Topic: Hoi ben nieuw  (gelezen 9679 keer)


Offline 可憐狐

  • Member
  • *
  • Berichten: 62
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 25 mei 2015, 20:55:32 pm »
Wel niet zo nieuw, maar nieuw op...
ach jullie begrijpen het wel

Heb blender ontdekt en kan er beter mee uit de voeten dan met welk ander 3d progje
demo, elk programma heeft zo zijn eigenaardigheden, nukken en irritaties
blender is daar niet anders in, gelukkig maar want perfectie brengt alleen maar stilstand

wat hoop ik hier te vinden, euh dat zien we wel

Xan
in the multiverse everything works in circles
even for those who think in straight lines

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1 Gepost op: 25 mei 2015, 21:14:20 pm »
Welkom op het forum!

Blender is zeker niet anders dan andere software maar het is zeker een mooi stukje gereedschap.

Hopelijk vindt je hier wat je hoopt te vinden.  ;)

Offline 可憐狐

  • Member
  • *
  • Berichten: 62
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 25 mei 2015, 23:29:09 pm »
Blender is inderdaad een heel mooi stukje gereedschap.

Ik had Blender geïnstalleerd samen met wat andere open source
Soms kun je aan het programma de sfeer proeven van het team dat er achter zit
LibreOffice wil gewoon MS Office op de knieën hebben en dat lukt ze aardig
RawTherapee wil dat het programma degelijk is en zijn werk doet, ben lightroom door hun al vergeten
Krita is hard aan de weg aan het timmeren om gewoon uit te blinken, niks mis mee, hoop alleen niet dat ze er in verdrinken, ze willen te veel tegelijk.
Gimp, weet niet, denk dat daar eens een frisse wind doorheen moet blazen, ze hobbelen een beetje achter de feiten aan, alsof ze de weg wat kwijt zijn

En dan kom je Blender tegen, heerlijk verfrissend. Ik heb het opgestart en sinds dien staan de andere programma's te verkommeren in een hoekje. Kom er niet meer los van.

Ik heb mijn speelgoed gevonden. Ik gebruik Blender hoofdzakelijk om decors te bouwen die ik later weer ergens kan gebruiken als achtergrond voor het een of ander.

En wat het vinden hier betreft, ik was niet echt op zoek naar iets. Het was meer voor de gezelligheid en mocht er een vraag zijn waar ik niet echt uit kan komen. Het is hier niet meteen zo star en professioneel als Blender Artist [euh, hoop ik]. En ik ben hier wat meer thuis zullen we maar zeggen :)

Xan

in the multiverse everything works in circles
even for those who think in straight lines

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #3 Gepost op: 25 mei 2015, 23:53:57 pm »
Silverray,
Welkom op dit forum hier je zult zeker je draai vinden omdat het hier inderdaad niet zo star is ;)
Op dit forum zitten veel Blenderaars die ook nog veel moeten leren waarvan ik er een van ben ;)
Maar zijn er vragen dan zullen wij zeker proberen deze te beantwoorden en je zult verstelt staan hoe snel de forum leden daar in zijn. ;)
Dus veel plezier hier.  ;)

Misschien kun je eens wat van je werk laten zien ben heel benieuwd naar de decors die je maakt.

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 26 mei 2015, 00:21:41 am »
Blender is inderdaad een heel mooi stukje gereedschap.

LibreOffice wil gewoon MS Office op de knieën hebben en dat lukt ze aardig

Gimp, weet niet, denk dat daar eens een frisse wind doorheen moet blazen, ze hobbelen een beetje achter de feiten aan, alsof ze de weg wat kwijt zijn

En wat het vinden hier betreft, ik was niet echt op zoek naar iets. Het was meer voor de gezelligheid en mocht er een vraag zijn waar ik niet echt uit kan komen. Het is hier niet meteen zo star en professioneel als Blender Artist [euh, hoop ik]. En ik ben hier wat meer thuis zullen we maar zeggen :)

Xan

Libre is goed, maar de interface? blaah... Tegenwoordig gebruik ik WPS, misschien ken je het wel? Het is ook gratis en het evenaart bijna MS: http://wps.com

Gimp, PS of paint - ze blijven middelen om je doel te bereiken. Vroeger had men alleen een verf en kwast nodig om levensechte schilderijen te schilderen, nu is PS een "must" (en het moet de laatste versie zijn, 7.0 of 10 is niet meer voldoende [ironisch bedoeld] )....

Ik zal het geweldig vinden om je creaties te mogen zien. Please?

Trouwens wees welkom ^-^. Mocht je vragen hebben, nou jah, ijp en JvL zijn ook hier :D
« Laatst bewerkt op: 26 mei 2015, 00:23:57 am door Mortalae »
Ave, morituri te salutant.

Offline 可憐狐

  • Member
  • *
  • Berichten: 62
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 26 mei 2015, 10:05:02 am »
Citaat van: ijp
Misschien kun je eens wat van je werk laten zien ben heel benieuwd naar de decors die je maakt.

zou graag willen, demo, ik gooide mijn ex-bazin amashi naar het hoofd en zij mijn lap over het balkon. Denk het enige wat nog op papier de wereld rond zwerft is mijn illustratiewerk voor GardenStone [Arun verlag]

Citaat van: Mortalae
Libre is goed, maar de interface? blaah... Tegenwoordig gebruik ik WPS, misschien ken je het wel? Het is ook gratis en het evenaart bijna MS: http://wps.com

Ik heb het eens geïnstalleerd, het progje zag er inderdaad wat gelikter uit alleen toen kwam het zeuren om geld voor een betere upgrade en de cloud. Schrijven doe ik hoofdzakelijk in focuswriter en lyx dan als opmaak.

Citaat van: Mortalae
Gimp, PS of paint - ze blijven middelen om je doel te bereiken. Vroeger had men alleen een verf en kwast nodig om levensechte schilderijen te schilderen, nu is PS een "must" (en het moet de laatste versie zijn, 7.0 of 10 is niet meer voldoende [ironisch bedoeld] )....

Het mag dan een stuk compacter zijn dan een technische tekentafel, demo, ergens vind ik ook dat de PC aan de ene kant dan wel een uitkomst is in verschillende creatieve vormen, maar aan de andere kant ook weer veel eenzijdig heeft gemaakt. En een tekentablet is toch wat anders dan het werken met stukje pastel. Om een snelle schets op te zetten gebruik ik Alchemy, dan naar een 3D progje, door naar Natron waar nodig.

En wat dat ironische betreft, Zalando gaf dat al zo mooi aan laatst "u heeft vakantiegeld gekregen, wij hebben nu...".

Ben weer bezig nieuwe dingetjes te maken. Kunst is vergankelijk en zo moet het ook blijven voor mij, dan blijf je bezig met steeds nieuwe wegen te zoeken en verzand niet in steeds het zelfde. Zal allemaal wel niet zo snel gaan want ik werk in het uitgaansleven, veel van dat wat ik maak en doe is echt niet geschikt om hier te plaatsen.
« Laatst bewerkt op: 27 mei 2015, 11:51:12 am door Silverray »
in the multiverse everything works in circles
even for those who think in straight lines

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 26 mei 2015, 10:31:12 am »
"Want perfectie brengt alleen maar stilstand"....
Interessant. Zeer juist opgemerkt , wij zijn hier dan ook geen perfectionisten , maar streven naar perfectie , dat is iets totaal anders....
Zo kun je blijven groeien !

De mogelijkheden van Blender zijn eindeloos en onuitputtelijk :)

Welkom op het forum...

Offline 可憐狐

  • Member
  • *
  • Berichten: 62
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 27 mei 2015, 12:48:01 pm »
Citaat van: blenderbrammetje
wij zijn hier dan ook geen perfectionisten , maar streven naar perfectie , dat is iets totaal anders.... Zo kun je blijven groeien !

ja juist,
en omdat in wezen iedereen zijn/haar bijdrage kan leveren aan de code heb je een onuitputtelijke bron aan verschillen waarbij links aan rechts kan aanreiken en daarmee het rad aan het draaien houd als een sneeuwbal die steeds sneller de berg af walst.

Ik begrijp dat er wel heel wat meer bij komt kijken. Zoals bv het coördineren van al deze verschillende stromen. iets waar gesloten source wellicht minder last van zal hebben, daar zij met een veel kleinere en vrijwel steeds de zelfde poel werken. Demo, daar schuilt dan weer het gevaar in dat de kaders waarbinnen men denkt, hun steeds weer in cirkels laat rennen, ze verstarren.

Dat het concept open source werkt is goed te merken. waar men voor verschillende jaren terug nog lachte er over, als een stel kinderen die ook wat willen proberen, wordt het nu steeds meer gezien als een gevaar. Voor een paar jaar terug, gates meen ik, zei dat linux de kankergezwel van Windows was. En dat klopt want het woekert. tegenwoordig als je een lap koopt moet je moeite doen om er linux op te krijgen omdat ze gewoon worden tegen gewerkt door de grote partijen in de markt. De lage spelletjes om alsnog aan de top te kunnen blijven. Beter bewijs dat ze er angst voor hebben, heb je niet nodig. De spelletjes die ze nu gaan spelen zullen vuiler en vuiler worden omdat het niet lang meer zal zijn voor open source ze voorbij streeft.

Maar goed, kan daar natuurlijk allemaal goed mee fout zitten, ik kan alleen maar redeneren uit wat me opvalt. Demo, ik denk dat dit een van de sterkste punten is van open source, chaos kan sneller groeien dan orde omdat orde juist door hun vaste structuur zich zelf afremt. Daarnaast zijn het juist de fouten die zorgen voor die sterke beweging voorwaarts en niet de al plat getreden paden.Zelfs een grotere mogelijkheid geven op onbedoelde ontdekkingen, iets wat door te veel structuur ook sterk wordt afgeremd.

O, merk dat ik weer aan het ratelen ben, mijn imperfectie, hihi

Xan
« Laatst bewerkt op: 27 mei 2015, 13:01:46 pm door Silverray »
in the multiverse everything works in circles
even for those who think in straight lines

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 27 mei 2015, 13:40:43 pm »
Wat is je dagelijkse beroep?
Ave, morituri te salutant.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 27 mei 2015, 15:32:23 pm »
Nou blenderbrammetje mijn werk is wel prefect :D

Offline 可憐狐

  • Member
  • *
  • Berichten: 62
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 27 mei 2015, 17:00:47 pm »
Citaat van: Ruud
Nou blenderbrammetje mijn werk is wel prefect :D

a, men heeft slechte ogen
b. men wil niet waar hebben
c, men zijd GOD

plaag maar wat
beroepsmisvorming
« Laatst bewerkt op: 27 mei 2015, 17:08:32 pm door Silverray »
in the multiverse everything works in circles
even for those who think in straight lines

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 27 mei 2015, 17:52:45 pm »
Citaat van: Ruud
Nou blenderbrammetje mijn werk is wel prefect :D

a, men heeft slechte ogen
b. men wil niet waar hebben
c, men zijd GOD

plaag maar wat
beroepsmisvorming

Welkom en terug te komen op

Wat is je dagelijkse beroep?

Ben ik ook wel benieuwd nu... 8)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #12 Gepost op: 27 mei 2015, 18:44:41 pm »
Ik ook.
Maar hou het kort ;D ;D ;D
Ik plaag nu ook maar wat ;)

Offline 可憐狐

  • Member
  • *
  • Berichten: 62
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 27 mei 2015, 19:29:21 pm »
al die nieuwsgierigheid, net een neko, nyaa...

alsof jullie niet al een stil vermoeden hebben waarom ik dat niet ga gooien
op een forum waar je alles kunt lezen of je ingelogd bent of niet  ;)
in the multiverse everything works in circles
even for those who think in straight lines

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 27 mei 2015, 20:35:34 pm »
Prrrrrrr...... 8)