Topic: Voorstel ronde Fritsje15  (gelezen 4986 keer)


Offline Fritsje15

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 30 april 2015, 19:44:29 pm »
Hi allemaal,

Ik zal me even gaan voorstellen.
Marcel "username" Fritsje15. Ik ben 25 jaar en sinds eind vorig jaar veel aan het oefenen met Blender. Ik heb de studie bouwkunde gedaan en op hand van de ervaring in het tekenwerk dat ik er naast deed voor familie (visualisaties architectuur), en natuurlijk wat problemen met het renderen (het is altijd vallen en opstaan) kwam ik terecht op het youtube kanaal van Andrew Price.

Deze jongen heeft het voor mij gemaakt. De enthousiastme die hij erin stop gaf mij zodanig veel motivatie om ook zijn architectureacademy te gaan starten. Verbluffende resultaten kreeg ik met de grass essentials tevoorschijn. Echt een aanrader !

Zoals je al kunt merken ben ik behoorlijk enthousiast, maar ik mis een ding. En dat is de uitdaging van andere mensen om me heen die ook met blender of in de CGI werken.

En ik hoop dat ik die uitdaging hier zal kunnen vinden.
Ik heb mij voornaamst gericht in eerste instantie op het standaard modelleren en toepassen van texturen. Momenteel ben ik begonnen met het modelleren van een minion die ik daarop volgend wil gaan toepassen met een rigging methode.

Ik ben benieuwd naar jullie reactie.

Groeten,

Frits (Marcel)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 30 april 2015, 19:56:05 pm »
Welkom Fritsje15,
Ik heb je verhaal gelezen en ik kan je zeggen dat je hier helemaal goed zit er zijn hier namelijk ook behoorlijk enthousiast Blender fanaten.
Dus hier altijd wel iemand vinden waarmee je kunt Blender sparren. ;)

En ik zie dat Je Blender guru ook heb gevonden deze gast is heel goed en een super Blender enthousiast.
Succes op dit forum en met Blender.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #2 Gepost op: 30 april 2015, 20:25:01 pm »
Welkom op het forum. Ben benieuwd wat wij allemaal van je gaan zien!  ;)

Offline Ellajiw

  • Member
  • *
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 30 april 2015, 20:27:38 pm »
Welkom op het forum. Leuk, ik heb ook Bouwkunde gedaan (Delft)! Ben ook benieuwd naar jouw ervaringen en vooral naar architectuur renders :D

Offline Fritsje15

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 30 april 2015, 21:16:33 pm »
Super dat er al zo snel reacties zijn !

Ik zal een dezer weken wat renders gaan plaatsen. Ik heb de laatste tijd veel gemodelleerd in Sketchup en (een programma dat zeker te simpel is voor complexe modellen overigens) ArchiCAD (BIM programma voor architecten), om dit werkbaar om te zetten naar blender. Dit kostte heel veel moeite. Vooral het hoofdstuk UV-unwrapping. Dit punt is een week of twee geleden gelukkig opgelost om texturen perfect op te zetten.

Binnenkort hier meer over ! De eerste twee week zal ik me eerst moeten verdiepen in een cursus voor mijn nieuwe baan als tekenaar bij een boten ontwerper.

Doet er hier iemand ook visualisatie opdrachten voor architecten ?

Groet,

Frits

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 01 mei 2015, 07:28:29 am »
Welkom Frits,

hoe meer zielen hoe meer vreugd en inderdaad...andrew`s enthousiasme en kunde werken erg aanstekelijk.

En uitdaging....join the challenges... ;)

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 783
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #6 Gepost op: 03 mei 2015, 13:02:01 pm »
Hoi Marcel,

Welkom op het forum.

Groet,
MAD

MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 03 mei 2015, 17:16:22 pm »

Doet er hier iemand ook visualisatie opdrachten voor architecten ?

Er is een verschil in visie, volgens mij. Om een antwoord op je vraag te geven, zonder doekjes om te winden - ja.
Aangezien dat ik niet met een groep 3D beelden creƫer, ben ik verplicht om alles zelf te bedenken.
Zodoende ben ik gewillig of niet een designer, architect, camera man etc.   :-\

Welkom!
Ave, morituri te salutant.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 03 mei 2015, 18:34:03 pm »
Dat klinkt als een blenderaar.... ;)

Offline Ellajiw

  • Member
  • *
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 05 mei 2015, 15:12:32 pm »
Yo Fritsje, ik ben net begonnen met visualiseren als architect. Werk toevallig ook met ArchiCad  :D Jeeeh!!! Vast veel ervaring uit te wisselen!

Offline Ellajiw

  • Member
  • *
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 05 mei 2015, 15:16:03 pm »
Oh ja, mijn man is scheepsbouwer, dus nogal veel overlap hier, hahah. Succes in je nieuwe baan Marcel.