Topic: architectuur  (gelezen 9567 keer)


Offline Ellajiw

  • Member
  • *
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 12 maart 2015, 12:53:16 pm »
 ;D wat een enthousiaste reacties ;D Super leuk, bedankt allemaal!

@ P D ik schilder ook, ik zal eens wat posten op het daarvoor bestemde board

Offline Ellajiw

  • Member
  • *
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 12 maart 2015, 13:14:11 pm »
@ ijp die sfeer heb ik bereikt met belichting en de compositor. Belichtingstip: 2 zonnen; eentje dichtbij voor hardere schaduwen en eentje een stuk verder voor meer algemene belichting. En speciaal voor jou de compositor node setup:



Zoals je ziet behoorlijk wat after effects! Saturation van de render iets verlaagd, de hue iets aangepast, een ellipse mask op een blur, een glare (fog glow) op de juiste plek (dat maakt die mooie glans op het dak alsof de ondergaande zon daarop schijnt) en een overlay met een kleur (voor het versterken van de sfeer)

Offline Ellajiw

  • Member
  • *
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 12 maart 2015, 13:18:18 pm »
Die tip van de zonnen heb ik niet zelf bedacht. Die is uit de tutorial van Gleb Alexandrov: https://www.youtube.com/watch?v=eshOzshjt90

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 12 maart 2015, 13:48:56 pm »
Binnenkort wil ik iets maken waar ik een grasveldje voor nodig heb. Scheelt mij weer zoeken.

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #19 Gepost op: 12 maart 2015, 13:49:57 pm »
Belichtingstip: 2 zonnen; eentje dichtbij voor hardere schaduwen en eentje een stuk verder voor meer algemene belichting.

Even voor de compleetheid - waar je de zon plaatst maakt niet uit, alleen dingen als rotation, size en strength halen wat uit. Het idee daarachter is dat de echte zon zo fokking ver weg staat dat het licht ervan op een uniforme manier op aarde terecht komt, dus met parallelle lichtstralen die overal even sterk zijn - dan maakt veraf of dichtbij niet meer uit.

Offline Ellajiw

  • Member
  • *
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 12 maart 2015, 13:54:15 pm »
Ah, goede correctie  :) De strength is inderdaad ook anders.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #21 Gepost op: 12 maart 2015, 15:12:10 pm »
Ellajiw bedankt voor de compositor node setup die ga ik eens goed bestuderen.

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 12 maart 2015, 16:09:10 pm »
Ellajiw
Als ik een advies mag geven t.a.v. je schilderen
Ga vooral door met het schetsen, een paar kleurtjes erin en je hebt een fantastisch krachtig schilderij. Probeer die kracht van je schetsen te benutten. Daar zie ik veel toekomst voor je in. En wat mij betreft mag je de geschreven aantekeningen daarin laten staan.


Offline Ellajiw

  • Member
  • *
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 12 maart 2015, 16:23:47 pm »
Bedankt P D! Ik ben inderdaad aan het overwegen om de concept art in te gaan  :)
Heb mijn schilderwerk net gepost in andere post. Bij traditioneel werk. Heb jouw werk ook bekeken, echt mooi hoor, die knappe stillevens!

Offline Ellajiw

  • Member
  • *
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 12 maart 2015, 16:24:51 pm »
Zie post 'Olieverf schilderijen'

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 13 maart 2015, 09:23:14 am »
Ik sluit me bij PD aan. Je schets spreekt mij meer aan dan je schilderijen. Je hebt een prachtige schetshand. Laat dat meer naar voren komen.