Topic: Vallende Muntjes in Pot , Cycles Render ...  (gelezen 6252 keer)


Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 19 januari 2015, 01:26:13 am »
Nou , hier is mijn eerste gecycelde filmpje , Cycles bevalt mij zeer , alleen nog wat leren over de material editor-mogelijkheden....
En particle- mogelijkheden....

De Final-versie plaats ik straks ook hier...

https://www.youtube.com/watch?v=VXB7VBLqnBI

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #1 Gepost op: 19 januari 2015, 01:52:13 am »
Ziet er netjes uit - wel vreemd dat die muntjes zo lang blijven narollen terwijl de gravity wel goed lijkt te staan...

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 19 januari 2015, 02:55:53 am »
LS,

Waarom probeer je niet onder Rigid Body Dynamics de dampling (translatio) op 0 te zetten? Standaard is deze op 0.04 gezet.
Op 1 ondervindt je object heel veel luchtwrijving, terwijl met 0 bereik je geen luchtwrijving.

Vale,
Mortalae
Ave, morituri te salutant.

Offline ReckLess

  • Member
  • *
  • Berichten: 24
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 19 januari 2015, 08:53:18 am »
Nu we toch op de valuta toer gaan. Check eens bitcoin, erg interessant. :)


Ps. mooie render, alleen de munten lijken redelijk lang door te tollen.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 19 januari 2015, 10:57:50 am »
Mooie clip. Alleen. gezien de realistische lucht zou ik meer verloop willen zien op het grondvlak. Dus mer diepte suggereren door een kleurverloop in het grondvlak b.v.. Het hoeft niet nadrukkelijk, maar iets meer als nu zou volgens mij wel mogen. Misschien is de horizon ook wat hard en zou daar een blur kunnen.

Komt er ook nog geluid bij?


Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 19 januari 2015, 12:29:24 pm »
Thnx Mortalae , iemand had dat al geopperd, ik heb het toen geprobeerd maar ze bleven toen eindeloos doorbewegen...
Probleem is dat ik het ook niet in realtime kan zien.... Dus dan maar proefrendertjes maken op een heel lage resolutie met bijna geen cycles...

Ik zal de Damping weer terug op 0 gooien en dan proberen de massa iets op te voeren...de bouncing stond al op 0


Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 19 januari 2015, 21:18:48 pm »
Eureka!

Volgens mij heb ik het wel gevonden. Ik ben nu testrenders voor je aan het renderen: eentje normaal en eentje met x1.5;D sinds jouw renders veel tijd kosten.
300 frames (ongeveer 50/60 sec per frame (hopelijk genoeg om het verschil te zien) Verwacht niet HD kwaliteit.....
Wanneer ik de video's heb, zal ik wat meer over mijn bevindingen vertellen.

Onder Rigid Body World zou je speed moeten zien onder het kopje scene...daar kan je de speed van je simulatie veranderen dus ;D
Ik zou een speed van 1.25 of 1.5 overwegen, sinds x2 te snel wordt. Split impulse lijkt mij ook handig, maar goed... je render wordt wel traag van.

Wat bedoelde je met "Probleem is dat ik het ook niet in realtime kan zien"? Ik kan wel mijn simulaties zien?... Ik bedoel het is precies zelfde methodiek met de particles.

Vale,
Mortalae

P.S Ik heb nu toch niet het wiel het wiel opnieuw uitgevonden? Dan zou ik me heeeel dom voelen ...

Er is een gratis software genaamd Virtualdub. Je kan via deze software de gerenderde foto's in video omzetten. Omdat Blender je foto's nummert, kan je door middel van één foto selecteren alle foto's oproepen (je hoeft dus niet alles een voor een te importeren). Sneleheid van afspelen en allerlei effecten kunnen bereikt worden. Verwacht niet te veel, het is niet Adobe Premiere, maar goed, het is wel gratis  ;D Vervolgens kan je je video opslaan als .avi bijvoorbeeld. Succes!


« Laatst bewerkt op: 20 januari 2015, 00:03:15 am door Mortalae »
Ave, morituri te salutant.

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #7 Gepost op: 19 januari 2015, 23:59:50 pm »
Sommige muntjes blijven gewoon heel lang doorgaan - net als in het echt. Probeer maar eens, heel soms zijn ze bijna niet te stoppen.

Wat je kunt doen is een paar extra vertices aan de munten toevoegen. Hoeveel en hoever ze moeten uitsteken is een kwestie van uitproberen, maar als het er ongeveer zoals hieronder uitziet draaien ze wel rond, maar niet lang.



Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 20 januari 2015, 09:20:01 am »
LS,

De simulatie is ook van je renderobject afhankelijk, wat Zaph zegt...maar dat wist je wel, denk ik. De oranje schijfjes hebben een mesh domain, terwij de rode een box. Je moet dan wel voor zorger dat je mesh net wat gekanteld is, anders vallen ze recht naar beneden.

De oranje schijfjes hebben standaard instellingen, terwijl de rode translatio: 0 en Rotation: 1

Snelheid op1.0
https://www.youtube.com/watch?v=e4UsTIHKIUc

Snelehid op 1.7
https://www.youtube.com/watch?v=TYA_lLeib04

Vale,
Mortalae
Ave, morituri te salutant.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #9 Gepost op: 20 januari 2015, 13:20:41 pm »
Interessante testen ik blijf jullie volgen ;)
Maar er valt me iets op,  ik zie in de tests al wel een hele leuke Dutch Blender Community challenge ontstaan :) ;)