Topic: Blender Education  (gelezen 8767 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Gepost op: 22 juli 2014, 11:35:08 am »
Nick van den Broek heeft met Blender Education een mooie tutorial gemaakt over Volumetric Matrials.

https://www.youtube.com/watch?v=PHL3qNAQuGE
Hopelijk gaan ze deze ook in het Belgiƫ/Nederlands uitbrengen ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1 Gepost op: 22 juli 2014, 14:53:49 pm »
Nice!

Offline Nick Van den Broeck

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
    • Blender Education
« Reactie #2 Gepost op: 06 augustus 2014, 00:23:33 am »
Hier is een gloednieuwe tutorial, maar ik weet niet hoe ik youtube hier embed, dus een link dan maar:

http://youtu.be/h1C92wiIkNI

Sorry, weer in het Engels.

EDIT ADMIN: gewoon de uiteindelijke link pasten. de rest gaat dan vanzelf (dus niet de youtu.be link).
https://www.youtube.com/watch?v=h1C92wiIkNI
« Laatst bewerkt op: 06 augustus 2014, 09:44:54 am door Mark aka Dark »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #3 Gepost op: 06 augustus 2014, 10:13:30 am »
Leuk effect! Ik denk wel dat er genoeg mensen zullen zijn die dit een leuke tutorial zullen vinden. Erg duidelijk uitgelegd ook.

Offline Nick Van den Broeck

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
    • Blender Education
« Reactie #4 Gepost op: 06 augustus 2014, 11:58:47 am »
Bedankt, ik vind het eigenlijk best leuk om zo'n tutorials te maken ook. Nu nog leuke onderwerpen vinden.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #5 Gepost op: 06 augustus 2014, 13:47:46 pm »
Nou Nick je hebt weer een prachtige tutorial gemaakt.
De tutorial wordt heel duidelijk uitgelegd dus het maakt eigenlijk niet zoveel uit dat hij in het Engels is.  ;)
Ga zo door de onderwerpen komen vanzelf.

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 06 augustus 2014, 15:43:40 pm »
Leuk!

Tja , men zal misschien Nodes leren gebruiken ....
Doei
       Peter

Offline Nick Van den Broeck

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
    • Blender Education
« Reactie #7 Gepost op: 10 augustus 2014, 15:45:07 pm »
En hierbij deel 2:

https://www.youtube.com/watch?v=DS9txjLFygA

Alle vragen en opmerkingen zijn welkom. Dit is nu mijn 3de tutorial en het smaakt naar meer. Maar alles dat ik kan doen om te verbeteren is goed meegenomen.

Is het trouwens ok als ik verdere tutorials gewoon in deze thread blijf vermelden? Of zien jullie dat liever anders?

Groetjes Nick

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #8 Gepost op: 10 augustus 2014, 16:15:44 pm »
De tutorial ziet er weer goed uit. Ik heb hem even vluchtig doorgekeken maar het was allemaal duidelijk uitgelegd.
Het lijkt mij wel handig om alles bij elkaar te houden in dit topic maar ik kan mij voorstellen dat het ook wel handig kan zijn om het in aparte topics te zetten in een aparte sectie op het forum. De afzonderlijke tutorials zijn dan misschien makkelijker terug te vinden.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #9 Gepost op: 10 augustus 2014, 18:30:25 pm »
Deel 2 ziet er ook weer goed uit en is ook weer heel duidelijk uitgelegd en ik heb daarom geen vragen of opmerkingen. ;)

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 11 augustus 2014, 13:14:42 pm »
Thnx Nick, toffe tutorials.... Ik ben aan het overstappen op cycles...
Onmisbare info over emission, scattering , en absorbtion....
Goed uitgelegd... 8)


Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #11 Gepost op: 11 augustus 2014, 14:20:53 pm »
nette tutorials hoor, goed te volgen!
nadeel van tutorials is altijd dat ik het allemaal wil uitproberen! #kostteveeltijd

Interessante site!
MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline Nick Van den Broeck

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
    • Blender Education
« Reactie #12 Gepost op: 11 augustus 2014, 15:06:07 pm »
Bedankt iedereen voor de positieve feedback.

En ja, tijdsgebrek is voor iedereen een probleem.

Moest iemand trouwens een verzoek hebben, dan wil ik er wel eens naar kijken (maar ik beloof niets, ik kan helemaal niet zo veel in Blender).

De website is wel een beetje mijn mijn levenswerk van het moment. Ben ik mijn hart en ziel aan het insteken. En ik zit nog helemaal niet zonder inspiratie. Het is mijn bedoeling met die blender education website om het online onderwijs van Blender terug te centraliseren en iedereen een plaats te geven om zijn onderwijs kwijt te kunnen. Niet meer iedereen een eigen website met tutorials maken, gewoon alles op een website, verbonden via zoekfuncties, peer reviews, volgers. en dat onderbouwd door een systeem dat zowel gratis als betaald ondersteunt zodat zowel beginners als professionals met hetzelfde systeem aan de gang kunnen en alles heerlijk gemixt kan worden.

Ik ben trouwens nog altijd op zoek naar mensen die willen helpen dit te realiseren. En helpen is eenvoudig: gewoon de website gebruiken.

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #13 Gepost op: 11 augustus 2014, 15:44:28 pm »
hahaha, ik vind het een mooi project, juist omdat ik dit ook al op mijn lijstje had staan. Al die tutorials op youtuebe verdeeld over verschillende sites is niet heel overzichtelijk en efficient. Had zelf het idee om een site te maken waar al deze tuts samen gebracht werden, dus niet eens zozeer dat mensen zelf gaan posten op de site.

In dat opzicht is jou site wel beter. Ik heb nog wel een idee, maar dat vergt wat werkt. Als je dat echter werkend krijgt, dan denk ik dat je site erg snel volloopt en al snel HET centrale punt wordt voor blender tutorials.

Komt kortweg op het volgende neer: een browser addon, die met 1 druk op de knop youtube filmpjes queued om op de site te plaatsen. Als je dan wat mensen zo ver krijgt dat ze elke tut die ze maken/tegen komen bookmarken om het zo te zeggen, dan staat je site zo vol met nuttige tutorials. Tis maar een idee en moet nog veel verder uitgewerkt worden. Maar misschien heb je er wat aan.

Mocht je zoiets willen, dan zou ik je eventueel willen helpen. Maar alleen als je er echt niet uitkomt. Ikzelf ben zelf ook druk bezet, zeker nadat ik die benchmark addon gelanceerd heb.

Ik hoop dat het wat wordt. Ik doe vrij veel programmeer werk als hobby, dus als je eens hulp nodig hebt op dat vlak, laat het weten. Misschien kan ik dan wat bijdragen om te zorgen dat het wat wordt!

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline Nick Van den Broeck

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
    • Blender Education
« Reactie #14 Gepost op: 11 augustus 2014, 16:07:21 pm »
Bedankt,

een lijst van bestaande (externe) tutorials is trouwens al het volgende dat ik ga maken. ETA: eind dit jaar. Om mensen zelf dingen te laten uploaden is veel meer hard en software nodig en dan beginnen er echt centjes met gemoeid te raken. een database met links bijhouden lukt nog wel op mijn persoonlijk budget.

Het moeilijkste was inderdaad de drempel voor het toevoegen zo laag mogelijk te maken. Het idee van een browser addon had ik nog niet eens bedacht. Als fysicus heb ik enkel numerieke programmeer methoden in java gehad. Al mijn kennis van javascript, php, sql, html en css komt uit boeken. Dus die staat nog niet zo op punt. Maar ik ga wel eens kijken hoe moeilijk zo'n addon is.

Bedankt