Topic: [Benieuwd] Welke Software gebruiken jullie voor blender animaties/renders ?...  (gelezen 438 keer)


Offline JamieVanCadsand

  • Member
  • *
  • Berichten: 154
  • Blender Project: Geen
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 13 april 2018, 10:47:57 am »
Hey medeblenders...

Ik had al eerder zo'n topic gestart, maar dat had ik gedaan op mijn vorige account...
Dus ik ben benieuwd welke software jullie gebruiken voor de volgende dingen:

1) Welke software gebruiken jullie voor modellen
2) Welke software gebruiken jullie voor sculpting
3) Welke software gebruiken jullie voor painting
4) Welke software gebruiken jullie voor textures
5) Welke software gebruiken jullie voor shaders
6) Welke software gebruiken jullie voor animaties
7) Welke software gebruiken jullie voor geluid



Voorbeeld: welke software gebruik ik voor blender...
- Blender [Modelleren, Sculpten, Painten en Animeren]
- Microsoft Paint [Een Tekening Inscannen voor Modelling]
- GIMP [Images/Textures Bewerken en/of Text en Logo's + Speculair Maps]
- IMGonline [Online Texture Generator voor Seamless (Photo) Textures]
- AwesomeBump [Om van een photo-texture alle (nouw bijna alle) shaders te krijgen):

    * Diffuse
    * Normal
    * Bump
    * Displace
    * Metallic
    * AO
    * Grunge


- Audacity [Geluid Bewerken, Editen en Vervormen]
- ...



Dit zijn in elk geval de software die ik gebruik voor blender... ik gebruik GIMP ook voor speculair mappen,
omdat ik ze in AwesomeBump (die ik wel gebruik voor de meeste shader mappen) niet echt mooi vind...
Audacity gebruik ik dus voor het bewerken en vervormen van geluid, hoewel ik ooit nog een ruisloze
geluids recorder hiervoor wil kopen, maar dan moet ik daar wel geld voor hebben en zeker weten of
die ruisloos is.....

Ik ben benieuwd welke software jullie gebruiken voor blender projecten!.....,
Jamie.
Ik ben aan het leren programeren en gebruik hiervoor om te beginnen 'Pure Basic'... Nu nog het spelletje 'Bouncing Ball' verder programeren en ga naar niveau II. Dan krijg ik nog moeilijkere opdrachten en moet ik dacht ik ook codes leren analyseren, op papier zetten en her-programeren...

Offline Margueritey

  • Member
  • *
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 12 november 2018, 10:18:14 am »
Most of the content that comes with these releases allows me to share information very well.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,042
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 21 november 2018, 16:59:48 pm »
Blender voor - modelling
                     - texturing
                     - animation
                     - cycles rendering
                     - video editing
GIMP voor Blender fotomateriaal en textures.

En Premiere Pro of Pinnacle voor videobewerking en formats.

Handbrake om te coderen en decoderen en VirtualDub om blenderpics tot een videobestand te converteren...