Hulp > Materialen en Texturing

onderdelen van muur (wall)selecteren

(1/3) > >>

hugo:
Goedenavond iedereen.
mijn naam is hugo, ik werk sinds kort als beginneling met blender 2.79.  Bij het tekenen van een muur, zowel met archimesh als met archipack krijg ik het volgende probleem. De muur wordt perfect weergegeven in de door mij opgegeven maten. Daarna een "vertex ,edge of face  "selecteren in "edit "mode lukt niet. Steeds wordt de gehele wand geselecteerd. Mijn bedoeling is binnenkant en buitenkant van de muur een verschillende kleur te geven. Met een gewoon lichaam( bvb. kubus) lukt het wel. Daar kan ik zelfs verschillende kleuren op één zijde van de kubus zetten na onderverdeling van het vlak. Wat doe ik niet goed of leent de keuze van het muurontwerp zich niet.( Archimes en Archipack)
vriendelijke groeten Hugo.

Ruud:
Ik denk dat je een dubbele mesh hebt remove doubles kan helpen.

hugo:
Beste Ruud,

Bedankt voor uw snelle reactie. Helaas brengt dat geen oplossing.  "0 vertices  removed " verschijnt bovenaan het scherm. Ik kan alleen de volledige muur selecteren.

vriendelijke groeten Hugo.

Ruud:
Zet je modus in vertex modus,

koos2:
Misschien wat erg voor de hand liggend, maar ben je wel in de edit mode?

Zo ja, maak dan een proefje met een nieuw Blenderbestand. Maak een muur en kijk dan of je in de edit stand een vertex kunt selecteren. Op die manier weet je dan dat het in ieder geval in een simpele opzet wel lukt. Je kunt dan kijken wat je anders gedaan hebt waardoor het niet lukt.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie