Topic: De toren  (gelezen 2987 keer)


Offline Ionwe

  • Member
  • *
  • Berichten: 73
  • CG-Hi Guys
    • Bekijk profiel
    • Ionwe.Prod
« Gepost op: 19 september 2016, 18:56:10 pm »


Ik werd uitgedaagd om een prinsessen toren.

Kritiek is welkom
Ionwe Production's
Blender Artist and VFX-filmmaker.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1 Gepost op: 19 september 2016, 20:20:16 pm »
De afbeelding is overbelicht naar mijn idee. Ik zou voor een zachter licht kiezen zodat er meer kleur in komt. En als je dan tochhelemaal voor de prinsessenlook gaat zou ik wat pasteltinten toevoegen aan de toren.
Maar het ontwerp is zeker goed.  8)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2 Gepost op: 19 september 2016, 20:52:33 pm »
Ik sluit me aan bij JvL en daar voeg ik nog wat aan toe.
Het gras waar de toren in staat mag wat kleiner en luchtiger, daarbij kun je er misschien ook nog wat stenen inleggen.
Probeer eens voor de achtergrond een lucht hdr environment textuur en pas deze aan in de node editor met de mapping node.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 20 september 2016, 11:58:43 am »
Mijn eerste indruk is, wat een prachtig plaatje. De witte partijen dragen wel bij aan de sprookjesachtige sfeer, maar ik vrees ook dat ze ontstaan zijn door overbelichting.Hierdoor krijgt het geheel ook een beetje de sfeer van een kleurpotloodtekening. dat hoort hier wel bij. Er zit nog iets vreemds in de belichting, ik zie links van de toren stralen als van een opkomende zon, terwijl het licht van rechts komt. (Licht bij die stralen misschien een schat?)
Ik vind het spannend, ik weet niet of de afbeelding er beter van wordt als je het kloppend maakt. De pastelkleuren is een goed voorstel. Dan hou je de sfeer, maar dan klopt het beter.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 20 september 2016, 15:00:43 pm »
Hebben ze niet in den Haag zo'n mooi torentje... toppie