Topic: Automatisch gesynchroniseerde mond animatie - shapekeys (part 1)  (gelezen 4464 keer)


Offline Ionwe

  • Member
  • *
  • Berichten: 73
  • CG-Hi Guys
    • Bekijk profiel
    • Ionwe.Prod
« Gepost op: 15 augustus 2016, 22:47:07 pm »
Ik heb zonet deze tutorial geupload.
Volgende week doen we part 2 waarbij we automatisch rimpels aan de animatie toevoegen.
Laat even horen wat je er van vind:

https://www.youtube.com/watch?v=kD8twCpKchI
Ionwe Production's
Blender Artist and VFX-filmmaker.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #1 Gepost op: 16 augustus 2016, 00:05:21 am »
Ik kijk al uit naar deel 2.... !!!

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 16 augustus 2016, 09:21:12 am »
Het is een hele leuke tutorial waar mensen veel van kunnen leren. Wat mij wel opvalt is dat je bij de timeline de settings op "no sync" hebt staan. Volgens mij kan die beter op AV-sync staan. Ik wil daar zelf ook nog eens naar kijken waarin die 3 mogelijkheden precies verschillen. Ik zet het in ieder geval in dergelijke gevallen altijd op AV-sync.

Ik kijk uit naar de rimpels. "Ga zo door", zal ik maar zeggen!

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #3 Gepost op: 16 augustus 2016, 16:28:47 pm »
Super duidelijke tutorial ik zal die shapekeys nu toch maar eens gaan gebruiken.  ;)
En ik kijk ook uit naar deel 2

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #4 Gepost op: 16 augustus 2016, 20:34:32 pm »
Zeker een leuke tutorial, erg duidelijk ook dus ik sluit mij aan bij de vorige reacties.

@Koos: AV sync laat frames weg om de soundtrack bij te kunnen houden en Frame Dropping laat frames weg om de ingestelde fps te kunnen halen. Beiden doen dus eigenlijk hetzelfde maar met een ander doel.

AV sync is eigenlijk bedoelt voor videomateriaal met geluid in de VSE en Frame dropping laat frames weg  tijdens het afspelen van een animatie in de viewport.
« Laatst bewerkt op: 16 augustus 2016, 20:37:52 pm door JvL »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 17 augustus 2016, 08:21:30 am »
Het is dus verstandig als je handmatig correcties aanbrengt bij de lipsync dat je de timeline op AV-sync zet. Onlangs had ik dat niet gedaan en kreeg mijn keyframes maar niet juist gepositioneerd, totdat ik het op AV-sync zette.