Topic: make a piece a day  (gelezen 203906 keer)


Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,494
    • Bekijk profiel
« Reactie #1605 Gepost op: 09 april 2018, 11:57:46 am »
Klopt Koos tijdens het 5 uren renderen van deze foto dacht ik na over de belichting compositie enz :P.
Het was eigenlijk een test render voor de hdri die ik toevoegde in de oude file,een oog gemaakt en glossy gegeven.
Wat kleine veranderingen ,licht nog niet echt ingesteld.
De muis zijn vacht bevat eigenlijk alle ingredi├źnten al met wat nodes die het laten glitteren, werken aan het licht klopt wat je zegt.
Het laat ook zien dat wat voor node settings je ook maakt alles valt en staat met licht :P
Ook de mix tussen het realisme en ja hoe noem je het tekeningachtig moet nog wat beter  worden gemixt.
Aangezien dit file traag is werk ik er ook niet zoveel aan lol, af en toe.
Inmiddels met een ander file aan het werk met materialen om een huid texture te maken.
2 layers gebruikt en deze 2verschillende colormaps alle mappen gegeven zoals de normal,spec,AO enz, deze apart bewerkt en samengevoegd.
Dit zijn de 2 onbewerkte textures.



En wat resultaten van wat instellingen.



AOmap






De mappen zijn iets kleiner als de UV  , dit moet ik verhelpen door de UV aan te passen hier nog niet gedaan.
Ik heb de mapping node er nu voor gebruikt maar is niet afdoende te snel vervormt je beeld, dus even opnieuw :P
(Al opgelost, de mirror boven de subdivide gezet in het modifier menu )


Dit project gaat ook traag en had niet echt tot doel om een model te maken ja voor de materialen te testen.
Dus geen highpoly model.




« Laatst bewerkt op: 10 april 2018, 21:24:49 pm door Ruud »

Offline Rezzy777

  • Member
  • *
  • Berichten: 121
    • Bekijk profiel
    • Live Arts
« Reactie #1606 Gepost op: 09 april 2018, 14:52:30 pm »
Ik zal ook eens een Blender-render van mezelf posten  ;D


Dit maak ik voor bij ons op de zaak, als mijn baas nieuwe etiketten wil hebben.
Zo hoeft de drukker niet iedere keer met allerlei (gedrukte) voorstellen langs te komen en kan ik al snel aan mijn baas laten zien hoe het uiteindelijk zal worden. Het etiket is van kurk en de steker van hout.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,726
    • Bekijk profiel
« Reactie #1607 Gepost op: 10 april 2018, 08:37:00 am »
@Ruud: Al die mogelijke instellingen, het kost altijd veel tijd om de juiste te vinden. Maar uiteindelijk, na hard ploeteren, komt er toch wat moois uit.
@Rezzy777: Ziet er overtuigend uit.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,494
    • Bekijk profiel
« Reactie #1608 Gepost op: 10 april 2018, 21:28:25 pm »
Het werkt prettig doordat het snel renderd , dan is het best leuk om met de instellingen te spelen en te ontdekken wat kan.
Met de compositie nodes kun je het nog verder boosten, nodes zijn best mooi om mee te werken.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,737
    • Bekijk profiel
« Reactie #1609 Gepost op: 11 april 2018, 17:42:26 pm »
Weer een beetje aan het kleien...




Offline JamieVanCadsand

  • Member
  • *
  • Berichten: 155
  • Blender Project: Geen
    • Bekijk profiel
« Reactie #1610 Gepost op: 11 april 2018, 20:09:43 pm »
Weer een beetje aan het kleien...




Zozo... die kat ziet er goed uit!,
heb je die geschulpt of gemodelleerd?.

Ik ben aan het leren programeren en gebruik hiervoor om te beginnen 'Pure Basic'... Nu nog het spelletje 'Bouncing Ball' verder programeren en ga naar niveau II. Dan krijg ik nog moeilijkere opdrachten en moet ik dacht ik ook codes leren analyseren, op papier zetten en her-programeren...

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,726
    • Bekijk profiel
« Reactie #1611 Gepost op: 11 april 2018, 20:41:17 pm »
Heel leuk, mijn vingers gaan jeuken als ik het zie. Je hebt dit al aardig onder de knie zo te zien.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,494
    • Bekijk profiel
« Reactie #1612 Gepost op: 11 april 2018, 22:48:30 pm »



Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,726
    • Bekijk profiel
« Reactie #1613 Gepost op: 12 april 2018, 08:00:15 am »
Ziet er leuk uit. Als je de render klein ziet lijkt het een foto. Als je het groot ziet, dan kan zeker het grondvlak met de kasseien nog wel een normal- of bumpmap gebruiken. Het bordje is erg leuk. Als ik zo'n hek had wilde ik ook zo'n bordje.

Offline JamieVanCadsand

  • Member
  • *
  • Berichten: 155
  • Blender Project: Geen
    • Bekijk profiel
« Reactie #1614 Gepost op: 12 april 2018, 09:35:33 am »



OK dan!....

Ik zal zelf de edges van die twee palen bevelen
en vervolgens een bump map gebruiken om het
wat realistischer te laten lijken.

In welke render engine heb je dat gemaakt ?...
Ik neem aan in cycles...

Ik ben aan het leren programeren en gebruik hiervoor om te beginnen 'Pure Basic'... Nu nog het spelletje 'Bouncing Ball' verder programeren en ga naar niveau II. Dan krijg ik nog moeilijkere opdrachten en moet ik dacht ik ook codes leren analyseren, op papier zetten en her-programeren...

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,494
    • Bekijk profiel
« Reactie #1615 Gepost op: 12 april 2018, 10:46:43 am »
De palen zijn opgebouwd uit stenen als je de foto inzoomt zie je dit ook heeft nog wat werk nodig , de texture  is niet afdoende om dit er uit te laten springen ,displacement zal worden gebruikt, Ja cycles maar materialen nog in opbouw. Dit is ook een oudere file die traag werkt die ik nieuw leven inblaas.
OpenGL of internal zijn goed voor de werkvloer of voor cartoons te maken , realisme vereist cycles.


 Hou op met tips geven Jamie niet echt een aanvulling.

Dat bordje is van het net geplukt :P
« Laatst bewerkt op: 12 april 2018, 10:53:35 am door Ruud »

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,737
    • Bekijk profiel
« Reactie #1616 Gepost op: 12 april 2018, 17:13:48 pm »
Weer een beetje aan het kleien...




Zozo... die kat ziet er goed uit!,
heb je die geschulpt of gemodelleerd?.

bedankt voor je tips jamie maar dit is een piece a day ding, niet een multiple day thing...;) en gemaakt met sculpting.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,737
    • Bekijk profiel
« Reactie #1617 Gepost op: 14 april 2018, 11:45:06 am »
Zie net dat jouw tips jouw handtekening zijn jamie en niet naar dit projectje gericht zijn, mijn excuses voor de misinterpretatie  ::)
« Laatst bewerkt op: 14 april 2018, 11:46:42 am door rozz »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,494
    • Bekijk profiel
« Reactie #1618 Gepost op: 18 april 2018, 18:58:19 pm »
Een hal gemaakt,nog in aanbouw.


Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,726
    • Bekijk profiel
« Reactie #1619 Gepost op: 19 april 2018, 09:54:49 am »
@Ruud: Het Bardo? Daar doet het me aan denken. Niet dat ik er Tibetaans Boedistische idee├źn op na hou, maar het kwam in mij op toen ik het zag. Een overgangsstaat voor de nieuwe incarnatie. Of hoe je het ook moet beschrijven.