Topic: nog meer ( maar nu nieuw) domme vragen  (gelezen 58977 keer)


Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #165 Gepost op: 21 juli 2015, 09:01:53 am »
ja dat heb ik gedaan natuurlijk.... 

maar wat ik al zei, de frames die hij speel schuiven op?   dus stel de animatie staat op frame 500 tot 531...  en ik laat die rond lopen....

als ik dan daar met die getallen speel, gaat die opeens frame 815 tot 8... spelen...  en daar staat nix  , dus blijft poppetje stil staan.......
wat moet ik daar in vullen dan om het bijvoorbeeld de helft langzamere te maken?


Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #166 Gepost op: 21 juli 2015, 09:46:07 am »
Het is een schaalverdeling wat je snelheid en plaats bepaalt met slowmotions binnen de aangewezen frames,
stel je hebt een scene  2:1 maakt de animatie 2keer zo snel 1:2 langzaam.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #167 Gepost op: 21 juli 2015, 14:35:55 pm »
dus wat moet ik invullen als me animatie loopt van frame 300 tot 331 ?  sorry hoor... maar begrijp het nog niet erg...


en gelijk nog een ander (domme)vraag....  als je nu wil animeren met iets simpels...   pff stel een bal.... in die bal hoeven toch geen botten?
of als ik hem een stok in zijn hand wil geven??   hoe gaat dat?   


Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #168 Gepost op: 21 juli 2015, 19:47:06 pm »
Er is niet veel over geschreven op het net en ik snap het ook half dan is het lastig uitleggen :)
Hier geven ze wat uitleg.
http://www.ffnn.nl/pages/articles/media/blender-tips-and-tricks.php

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #169 Gepost op: 21 juli 2015, 20:33:40 pm »

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #170 Gepost op: 21 juli 2015, 23:25:06 pm »
weer een vraag...

Als ik nu bijvoorbeeld een straat wil maken, waar hij doorheen wandel , moet ik die straat dan nu in het zelfde object maken?  of kan ik ook in een nieuw vehaal een straat maken, en later het poppetje , met animaties erheen toveren?

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #171 Gepost op: 22 juli 2015, 08:29:38 am »
De straat is weer een nieuw object. Je kunt de straat zelfs in een heel nieuw project maken. Dus een nieuw Blenderbestand en dan later het poppetje er in zetten met append of link. Maar als begin zou ik het alleen als nieuw object doen.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #172 Gepost op: 22 juli 2015, 21:12:59 pm »
ik heb ook wat gezien over die nla editor?    is er iemand die daar iets meer over kan zeggen?

en ik zag ook ergen zo loop animatie langs een pad?  weet iemand daar goede tutorials over?

net weer een paar tutorials zitten bekijken...  en dan gaan ze naar de action editor... maar die kan ik helemaal niet vinden?
want hun geven zo stukje animatie , bijvoorbeeld het lopen, een naam.....  maar dat kan ik nog niet erg vinden....

ik heb nu lopen , rennen , stilstaan, sneak...  maar nu weet ik op welke frames ze staan....  maar als je hem automatische wel laten lopen langs een pad, moet bijvoorbeeld dat lopen en naam hebben geloof ik....   ik kan ook geen tutorial vinden met een uitleg voor een beetje nieuwe versie van blender....
wat me trouwens wel op viel... dat mijn loop animaties er niet eens zo slecht uit zien...  want ik heb er ook een berg langs zien komen die nergens op lijken....
(ff me eigen kietelen  :-) )
« Laatst bewerkt op: 22 juli 2015, 22:37:25 pm door swets »

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #173 Gepost op: 22 juli 2015, 23:39:58 pm »
De straat is weer een nieuw object. Je kunt de straat zelfs in een heel nieuw project maken. Dus een nieuw Blenderbestand en dan later het poppetje er in zetten met append of link. Maar als begin zou ik het alleen als nieuw object doen.

dus je raad af een heel nieuw blenderbestand op te zetten , om bijvoorbeeld een straat te maken?  is dat dan moelijker of?

dus ik kan beter het poppetje een stuk opzij schuiven en in het zelfde blenderbestand de straat te maken?

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #174 Gepost op: 23 juli 2015, 11:13:51 am »
Alles kan met het maken van een scene, begin eenvoudig en bouw de scene op waar al je bestanden van je poppetje aanwezig zijn, append link kan soms extra moeilijkheden opleveren.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #175 Gepost op: 23 juli 2015, 11:56:38 am »
Alles kan met het maken van een scene, begin eenvoudig en bouw de scene op waar al je bestanden van je poppetje aanwezig zijn, append link kan soms extra moeilijkheden opleveren.

Doe ik.... maar gelijk weer nieuwe domme vragen...

eehhh  een huisje bijvoorbeeld is niet zo heel moeilijk....  maar zo'n huisje moet je natuurlijk ook weer UV wrappen, om er een beetje kleurtje op te krijgen....

maar als je nu bijvoorbeeld glazen ramen wil, moeten dat dan aparte objecten zijn? ?  of bijvoorbeeld stel  een deur die open en dicht kan.. ook een apart object?

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #176 Gepost op: 23 juli 2015, 14:40:13 pm »
In edit mode modeleren kun je elke groep vertexen een aparte kleur of video of wat je wil geven.
oefen er is mee op een kubus en geef elk vlak een kleur.
Select een vlak en ga naar materials en select de plus voor een nieuwe kleur en klik op new in het menu wat verschijnt, bepaal een kleur en assign het vlak van de kubus, nu pak je een ander vlak van de kubus en in material weer op de plus en weer op een new material bepaal de kleur en asign (material) .
Het lijkt lastiger als het is :)
Een kleur of een foto doet er dus niet toe, elk vlak kun je unwrappen en laten toewijzen aan een kleur of foto of video.
Dit telt ook voor de vele modifiers elke groep vertexen kan bewerkt worden binnen een object, tenminste voor zover ik het begreep :)
« Laatst bewerkt op: 23 juli 2015, 14:48:14 pm door Ruud »