Topic: Next generation character rendering  (gelezen 3677 keer)


Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 30 maart 2015, 15:34:26 pm »
Presentatie (308 dia's) over het renderen van characters.

Game development conference 2013, met deelname van:
- Jorge Jimenez; Technical Director, Activision Blizzard
- Javier von der Pahlen; Director of R&D, Activision Blizzard



Presentatie: http://www.iryoku.com/downloads/Next-Generation-Character-Rendering-v6.pptx
« Laatst bewerkt op: 31 maart 2015, 13:27:59 pm door Mortalae »
Ave, morituri te salutant.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1 Gepost op: 30 maart 2015, 17:07:18 pm »
Die ga ik vanavond even bekijken. Bedankt.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2 Gepost op: 30 maart 2015, 18:46:40 pm »
Die presentatie is een hele kluif daar moet je echt voor gaan zitten.

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #3 Gepost op: 30 maart 2015, 23:40:30 pm »
Yep, maar wel waanzinnig gaaf!  :)

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 31 maart 2015, 10:14:19 am »
Heb er ook even snel naar gekeken. Het komt mij al skimmend over als een document om mensen te prikkelen goede renders te maken dan dat het een erg praktische gids is hoe je dit zelf kunt doen. Die formules die ik voorbij zag schieten deden mij van kleur verschieten. Maar wie weet als ik het rustig lees dat het dan toch een praktische handleiding blijkt te zijn.

So-wie-so leuk om even doorheen te bladeren. Bedankt voor de post.

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #5 Gepost op: 31 maart 2015, 13:19:17 pm »
Ik had hem niet opgeslagen, en ga niet weer op 300MB zitten wachten, maar volgens mij was een demonstratie van en uitleg over nieuwe technieken die gebruikt worden om hyper-realistische renders van characters te maken.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #6 Gepost op: 31 maart 2015, 13:55:59 pm »
Het is inderdaad bedoelt als demo van wat er op dit moment mogelijk is en hoe groot het verschil is met het resultaat van de oude methode.

Je kunt er verder dus niet echt iets uithalen dat je direct in Blender kunt gebruiken of zoiets.

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 31 maart 2015, 16:15:55 pm »
Er worden technieken uitgelegd die toegepast kunnen worden om betere resultaten te bereiken; realistische resultaten indien dat gewenst is.
Het effect van SSS en glossy, om paar van te noemen, wordt met beelden uitgelegd en wat meer realistischer overkomt.

Het is geen Blender handboek "How to..."
Ave, morituri te salutant.