Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Materialen en Texturing / Re: Simpel: nodes loskoppelen in 2.8?
« Laatste bericht door Rezzy777 Gepost op Vandaag om 14:25:37 »
Ahaaaa, jij hebt de spatiebalk bij Blender anders ingesteld staan dan ik!
Bij jou geeft de spatiebalk extra tools, en bij mij een search bar  8)

Jammer dat ik met mijn spatiebalk nu geen shortcut heb voor het doorsnijden van links...
2
Nederlandse Blender Forums / Re: Blender op google+
« Laatste bericht door ijp Gepost op Vandaag om 13:29:28 »
Het is een Engelstalige Google+ Blender site die verhuist naar MeWe om dat Google+ volgend jaar gaat stoppen.
Is het een aanvulling, dat weet ik niet ik post er zo nu en dan wat en ik kom er zo nu en dan ook onze Ruud tegen.
3
Materialen en Texturing / Re: Simpel: nodes loskoppelen in 2.8?
« Laatste bericht door ijp Gepost op Vandaag om 13:24:05 »
Spacebar inhouden en 7 drukken.

Om terug te keren naar Select box Spacebar inhouden en 2 drukken.
4
Onderhanden werk / Re: Ik zal ook eens wat werk posten
« Laatste bericht door Rezzy777 Gepost op 18 december 2018, 16:56:48 pm »
Klopt, Koos! ;)
5
Onderhanden werk / Re: Ik zal ook eens wat werk posten
« Laatste bericht door koos2 Gepost op 18 december 2018, 16:19:05 pm »
Alsof het door een timmerman in het veld gelegd is. Mooi dat de schaduw van de boom over het hout gaat. Ik neem aan dat het een foto is met daarin de houten onderdelen gemaakt met Blender en vervolgens gemonteerd.
6
Onderhanden werk / Re: Ik zal ook eens wat werk posten
« Laatste bericht door Rezzy777 Gepost op 18 december 2018, 14:30:08 pm »
Hier nog een render voor de brochure Perkplanten (PTPP240)  ;)


7
Post Processing en Compositie / Re: Meerdere Object Indexen voor Photoshop?
« Laatste bericht door Rezzy777 Gepost op 18 december 2018, 14:29:00 pm »
Inderdaad...  :-[
8
Materialen en Texturing / Re: Simpel: nodes loskoppelen in 2.8?
« Laatste bericht door Rezzy777 Gepost op 18 december 2018, 14:25:02 pm »
Als je wat luier was had je het kunnen zien  ;) ;D
Iet langer boven de knop gaan hangen dan laat Blender de info zien.
Het is Spacebar 7

Ik zal wel wat verkeerd hebben ingesteld, want dat was natuurlijk ook het eerste waar ik zocht.
Bij mij valt er echter bij het 'hoveren' over die knop helaas niks te zien (ook geen shortcut).



Wat bedoel je met 'Spacebar 7'? Eerst Spacebar, en daarna '7'?
9
Post Processing en Compositie / Re: Meerdere Object Indexen voor Photoshop?
« Laatste bericht door koos2 Gepost op 18 december 2018, 12:44:58 pm »
Nee, ik weet het niet als ik even google zie ik iets over multilayer  exr files, maar dat zal je zelf ook al wel gezien en geprobeerd hebben. Sorry.
10
Post Processing en Compositie / Meerdere Object Indexen voor Photoshop?
« Laatste bericht door Rezzy777 Gepost op 18 december 2018, 11:28:22 am »
Ik ben niet zo gewend om de Compositor te gebruiken voor compositing, en gebruik hiervoor liever Photoshop.
Nu wil ik graag een stel passes uit Blender halen om in Photoshop te gebruiken, maar ik loop tegen een limiet aan.
Want zodra ik de pass 'Object Index' check en ieder gewenst object zijn eigen Object Index meegeef, krijg ik na afloop een Multilayer-bestand met slechts 1 Object Index. Hier zitten dan alle Object Indexen in 'verstopt'. Ik weet dat ik die losse Indexen er met de Compositor uit kan halen, maar dit is erg omslachtig voor me.

Is het mogelijk om een Multilayer-bestand te maken waar alle Object Indexen als losse Photoshop-layers in zitten, het liefst zonder tussenkomst van de Compositor? (Dit is standaard bij Cinema 4D)
Pagina's: [1] 2 3 ... 10