Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Leuterhoek / Re: [Benieuwd] Welke Software gebruiken jullie voor blender animaties/renders ?...
« Laatste bericht door Guzmanxy Gepost op 19 september 2018, 12:32:30 pm »
What I know is that this site is a big data-sharing site, so I've researched more information to share with people outside.
2
Leden stellen zich voor / Re: Nieuw hier met een vraag. Wat zouden jullie vinden van VR voor Blender.
« Laatste bericht door ijp Gepost op 19 september 2018, 10:41:45 am »
Blender is heel veelzijdig en de BlenderXR is dan ook goed op zijn plaats in Blender.
3
Leden stellen zich voor / Re: Nieuw hier met een vraag. Wat zouden jullie vinden van VR voor Blender.
« Laatste bericht door Rezzy777 Gepost op 19 september 2018, 10:03:35 am »
Fantastisch! In Cinema 4D heb ik daar ook al mee geëxperimenteerd, het zou super zijn als dit ook in Blender komt! Dan ga ik meteen als VR designer solliciteren! Kan iemand er eentje gebruiken? :D
4
Leden stellen zich voor / Nieuw hier met een vraag. Wat zouden jullie vinden van VR voor Blender.
« Laatste bericht door MARUI-PlugIn Gepost op 19 september 2018, 08:46:36 am »
Ik ben een Nederlandse Intern bij een Japans bedrijf (MARUI-PLugIn)  dat VR software produceert. Momenteel zijn wij bezig met een VR add-on voor Blender te onwikkelen, de BlenderXR. We willen graag peilen wat de verschillende communities hier van vinden.

Dus, wat zijn jullie bedenkingen over Blender ook compatible met VR te maken?


P.s. Voor de mensen die geïnteresseerd zijn, hier is een link naar een video van onze huidige stand van development:
5
Over Blender / Re: Blender 2.8 is Amazing!
« Laatste bericht door koos2 Gepost op 17 september 2018, 18:51:09 pm »
Ik blijf nog ver van 2.8. Ben al blij als ik aan 2.79 toekom. ;-)
6
Over Blender / Re: Blender 2.8 is Amazing!
« Laatste bericht door ijp Gepost op 17 september 2018, 09:06:56 am »
Ik heb blender 2.80 van vandaag gedownload maar deze heeft toch een vreemde defold cube in edit mode is hij opgedeeld in triangular polygons  ::)
Mijn vraag heb ik dit alleen of hebben jullie hier ook last van.


7
Belichting en Rendering / Re: render probleem
« Laatste bericht door ijp Gepost op 14 september 2018, 23:19:16 pm »
Je computer kan het hoofdwaarschijnlijk niet aan. :(
Probeer Windows wat simpeler te maken zodat je wat meer power over hebt voor Blender.
hier heb je een paar tips
https://pctipvandedag.nl/windows-10-sneller-10-stappen

In Blender kun je de animatie renderen in jpg of png dan kun je altijd verder gaan waar de animatie is getopt, heel handig bekijk de tutorial maar.
https://www.blenderguru.com/tutorials/rendering-animations
8
Belichting en Rendering / render probleem
« Laatste bericht door arondenouden Gepost op 14 september 2018, 18:00:43 pm »
ik heb een vraag:
ik ben een animatie aan het renderen en ik heb niet zo'n goede computer en het gaat heel langzaam.
Nou vindt ik dat niet erg, maar hij stopt soms ineens met renderen en dan kijk ik hoe ver hij is maar dan heeft ie maar 1 frame gedaan. (ik heb wel op animation gedrukt, en niet op image)
Hoe kan ik dit oplossen?

9
Onderhanden werk en demo's / Re: Game : Pyro III op de BlenderGameEngine ... :)
« Laatste bericht door JamieVanCadsand Gepost op 12 september 2018, 11:47:48 am »
Inmiddels is mijn oude hobby weer helemaal gaan leven.
Overgestapt op Unity als game-engine leer ik nu C#.... ik zit al wat te programmeren....:)
heb al enkele redelijk low-poly spaceships gemaakt om in zowel een tutorial als mijn eigen game te gebruiken...

Het schijnt dat je ze beter onder de 5000 polys kunt houden , en voor mobieltjes 1500...
Nou ja , in mijn game komen verder alleen lowpoly rotsblokken en wat getexturede kubussen dus dat zit wel goed....







Unity?...,

Nooit gehoord van Godot Engine (die ben ik een poos geleden tegen gekomen),
die is wel volledig open source...

Ik ben toevallig ook aan het leren programeren, dat doe ik in PureBasic... ik heb een vrijwilliger die
officieel nog geen vrijwilliger is helaas, hij heeft wat moeite met contracten aftekenen...

Ik hoop wel dat ie mag blijven onder toeschauwing...


Edit:
Later wil ik ook andere talen leren, zoals Python en C++... mijn eind doel is in elk geval
software en machine onderdelen met 3d-printing en arduino, dat wil ik er uiteindelijk mee
produceren...

Nu alleen nog het spelletje bouncing ball programeren (eerst verder uitwerken) en ga naar
niveauw II. Python en Prolog wil ik later nog leren om theoretische problemen te kunnen
oplossen op gebied van natuurkundige theorieën, dat zijn de talen die ik dan wil gebruiken
voor theoretische natuurkundige onderzoek. Basic, wil ik meer leren (in dat geval PureBasic)
voor complexe 3d-dll's en software. C/C++ echt op electronische gebied (in dat geval 'Arduino/
Bananna' Onderdelen aan te kunnen sturen) en mogelijk ook Fortran voor wetenschappelijke
dll bestanden om te kunnen importeren in PureBasic, voor mijn
toekomstige 3D/Arduino/Banan aapplicaties...

Ik was vroeger veel van het ontwikellen van games en gebruikte daarvoor de classike game maker.
Ik was met game maker 7.0 begonnen met 3d, ik baalde alleen wel van de limitaties van zijn
ingebouwde d3d (Direct3D) funcies, kon er niet zo veel mee. Toen dacht ik eraan om inderdaat
de BGE (Blender Game Engine) te leren, die hebben ze vanaf 2.8 verwijderd, maar die vond ik
later bovendien toch niet succesvol, dat kwam zoizo ook vanwege BGE's limitaties, maar daarnaast
wilde ik mezelf die tijd ook toch meer gaan richten op software en applicaties, dus ben ik nu
aan leren programmeren.

Ik wil sinds kort ook leren programmeren richting electronische onderdelen, maar zover ben ik
nog lang niet en moet daarvoor dan ook nog C leren. Op het moment ben ik dus PureBasic aan het
leren en ga alweer bijna richting niveau II.

Programeren en Natuurkunde zijn mijn grootste hobby's en staat bij mij boven blender, hoewel ik
blender straks wel nodig heb voor programeren niveau III.

10
Animaties / Re: Achtbaan van Gijs de Groot en hij is pas 15 jaar.
« Laatste bericht door JamieVanCadsand Gepost op 12 september 2018, 11:23:38 am »
Gijs de Groot 15 jaar maakt de Effteling achtbaan na met No Limits http://www.nolimitscoaster.com/index.php
Maar ook gebruikt hij Blender om de gebouwen te maken.
http://www.omroepbrabant.nl/?news/2255881293/Gijs+(15)+maakt+animatie+van+nieuwe+Efteling-attractie+Baron+1898.aspx

Dat heeft hij toch maar knap gedaan.

Knap gedaan, ik neem aan dat ze in blender ook een curve modifier hebben gebruikt.
Dan is Gijs de Groot nog best jong als blender artist, athans, dat vind ik. Toen ik nog zo jong
was, ben ik zo ongeveer beginnen met 3d in Game Maker 7.0..., hoewel mijn programeer
ervaring toen die tijd nog bestond uit copy and paste projecten. Vergeleken met nu is mijn
programeer ervaring een beginnend stuk beter...

Maar om terug te komen op die achtbaan, hij is gemaakt onder toestemming van de Efteling,
maar ziet er complex uit...

Pagina's: [1] 2 3 ... 10