Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Rezzy777

Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 15
106
Materialen en Texturing / Re: Simpel: nodes loskoppelen in 2.8?
« Gepost op: 18 december 2018, 14:25:02 pm »
Als je wat luier was had je het kunnen zien  ;) ;D
Iet langer boven de knop gaan hangen dan laat Blender de info zien.
Het is Spacebar 7

Ik zal wel wat verkeerd hebben ingesteld, want dat was natuurlijk ook het eerste waar ik zocht.
Bij mij valt er echter bij het 'hoveren' over die knop helaas niks te zien (ook geen shortcut).



Wat bedoel je met 'Spacebar 7'? Eerst Spacebar, en daarna '7'?

107
Post Processing en Compositie / Meerdere Object Indexen voor Photoshop?
« Gepost op: 18 december 2018, 11:28:22 am »
Ik ben niet zo gewend om de Compositor te gebruiken voor compositing, en gebruik hiervoor liever Photoshop.
Nu wil ik graag een stel passes uit Blender halen om in Photoshop te gebruiken, maar ik loop tegen een limiet aan.
Want zodra ik de pass 'Object Index' check en ieder gewenst object zijn eigen Object Index meegeef, krijg ik na afloop een Multilayer-bestand met slechts 1 Object Index. Hier zitten dan alle Object Indexen in 'verstopt'. Ik weet dat ik die losse Indexen er met de Compositor uit kan halen, maar dit is erg omslachtig voor me.

Is het mogelijk om een Multilayer-bestand te maken waar alle Object Indexen als losse Photoshop-layers in zitten, het liefst zonder tussenkomst van de Compositor? (Dit is standaard bij Cinema 4D)

108
Materialen en Texturing / Re: Simpel: nodes loskoppelen in 2.8?
« Gepost op: 17 december 2018, 11:42:17 am »
Goeie, ijp! Had ik nog niet gezien!
Dan meteen de volgende vraag (waarvan ik het antwoord ook niet gevonden krijg):
Wat is daarvan de sneltoets? :)

109
Onderhanden werk / Re: Ik zal ook eens wat werk posten
« Gepost op: 14 december 2018, 13:28:24 pm »
Heel mooi. Eieren met kerst vind ik een verademing.
De stofuitdrukking van de eieren vind ik goed, de sfeer in het geheel ook. Wat er in het ei zit is mij niet duidelijk (Kwik?), maar is nier=t ernstig voor het totaal beeld het is een eye catcher lijkt mij.

Hahaha ja onze brochures lopen natuurlijk voor op de aanstaande feestdagen  ;D

De volledige naam voor de lijn is 'Narcis Glas Pasen'.
Aangezien ik al een render had gemaakt met narcis,
wilde ik nu de nadruk leggen op glas ('kwik') en Pasen (eieren) ;)

Wel jammer dat bij het openen van de render op dit forum niet meteen de volledige resolutie wordt getoond.
Daardoor zie je niet dat ik op het meest linkse ei het tekstje 'PTNGP' heb toegevoegd  ::)

110
Onderhanden werk / Re: Ik zal ook eens wat werk posten
« Gepost op: 14 december 2018, 10:45:24 am »
Inmiddels weer een stuk verder met Blender en deze render gemaakt.
Wederom voor een brochure, ditmaal met de naam 'PTNGP7000'. ;)



111
Materialen en Texturing / Simpel: nodes loskoppelen in 2.8?
« Gepost op: 13 december 2018, 13:57:34 pm »
Waarschijnlijk doe ik iets verkeerd of staat er iets nog niet helemaal goed ingesteld bij mijn nieuwe installatie,
maar hoe snij ik het draadje tussen twee nodes door in Blender 2.8?  ::)

112
Belichting en Rendering / Re: Cryptomatte
« Gepost op: 11 december 2018, 14:03:58 pm »
Scherp, ijp! Ik zit heel internet af te struinen op zoek naar een video die het gewoon even duidelijk uitlegt, en jij weet hem binnen te slepen ;)

Dank je wel, een stuk helderder nu!

113
Belichting en Rendering / Cryptomatte
« Gepost op: 10 december 2018, 11:37:48 am »
Ik ben deze video aan het bekijken over de nieuwtjes in Blender 2.8:
https://www.youtube.com/watch?v=yyCepAM7Ftc

Hier wordt gesproken over een 'Cryptomatte'. Is dat gewoon een Clown pass? Google geeft me ook geen helder antwoord...

114
Materialen en Texturing / Re: Gradient in UV/Image Editor
« Gepost op: 04 december 2018, 13:33:59 pm »
Ik heb hier inmiddels een mooie tutorial over gevonden (mocht iemand hier ooit nog naar op zoek zijn ;))

https://www.youtube.com/watch?v=RTiXRGWosKk
Vanaf 13:20 minuten...

115
Leden stellen zich voor / Re: Hallo allemaal
« Gepost op: 29 november 2018, 15:24:03 pm »
Filmic is tegenwoordig zelfs ingebakken in Blender (dus geen externe add-on meer nodig) en trekt het realisme van je renders naar een veel hoger niveau!

Filmic is altijd het eerste dat ik bij een verse installatie van Blender aanzet ;)

Veel plezier met Blender!

116
Leden stellen zich voor / Re: Hallo allemaal
« Gepost op: 29 november 2018, 10:44:52 am »
Mooi, Sequenze2!

Gebruik je ook al Filmic in je renders?
Sommige renders lijken wat overexposed te zijn ;) (tip)

117
Materialen en Texturing / Re: Gradient in UV/Image Editor
« Gepost op: 27 november 2018, 17:12:45 pm »
Helder, dank jullie wel!

Uiteindelijk is mijn idee dus niet mogelijk ;)

118
Materialen en Texturing / Re: Gradient in UV/Image Editor
« Gepost op: 27 november 2018, 12:02:41 pm »
O in dat geval ben ik blijkbaar onduidelijk geweest: het gaat me niet om een geanimeerde gradient.

Ik wil alleen simpelweg weten hoe ik een gradient (op procedurale wijze) kan mappen op een Plane. Als ik dit namelijk via de Node Editor wil doen, krijg ik het niet voor elkaar omdat er geen visuele aanwijzingen zijn. Ik zie wat grijze en witte vlakken op mijn object verschijnen als ik met de mapping-waardes speel, maar dat is geen doen zo.

In de UV/Image Editor zou ik de gradient echter wél kunnen zien, en zou ik de UV's er op de juiste manier op kunnen leggen. Maar hoe krijg ik een mijn gradient in de UV/Image Editor? :)

119
Materialen en Texturing / Re: Gradient in UV/Image Editor
« Gepost op: 27 november 2018, 11:21:29 am »
Okee, maar hoe dan? Kun je eens een tutorial aanwijzen? :)

120
Materialen en Texturing / Re: Gradient in UV/Image Editor
« Gepost op: 26 november 2018, 15:44:12 pm »
Okee, en hoe kan ik dan procedural werken met zo'n gradient en UV's? Daar ben ik wel benieuwd naar :)

Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 15