Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Rezzy777

Pagina's: [1] 2 3 ... 12
1
Animatie en Rigging / Re: renderen
« Gepost op: 13 maart 2019, 08:33:49 am »
Ik werk ook op een Mac ;)

Kun je eens een printscreen maken van het totale scherm?

2
Animatie en Rigging / Re: renderen
« Gepost op: 11 maart 2019, 16:07:35 pm »
Even in dat 'te grote' renderscherm op Numtoets 1 drukken voor ware grootte (niet de 1 bovenaan je toetsenbord dus ;) )
Dit betekent waarschijnlijk dat je gewoon te ver bent ingezoomd. Als het beeld hierna nog steeds te groot is, heb je waarschijnlijk gewoon een te hoge resolutie ingesteld voor de render.

Met toets Shift+Home kun je het beeld passend maken in het scherm.

3
Modelleren / Re: Is dit mogelijk?
« Gepost op: 08 maart 2019, 08:35:17 am »
Niet lullig bedoeld, maar het object ziet er niet erg ingewikkeld uit.
Ik zou van ieder object een Edge pakken en die omzetten naar een Curve.
Vervolgens verschaal je die Curves tegelijkertijd naar de gewenste grootte en bouw je vanuit daar alles weer op.
Dan heb je in ieder geval nog een deel van het originele object dat je kunt hergebruiken.

(Sowieso misschien beter om met Curves te werken als je afmetingen later eenvoudig wil kunnen wijzigen ;) )

4
Modelleren / Re: Is dit mogelijk?
« Gepost op: 07 maart 2019, 15:53:29 pm »
Hangt er vooral vanaf hoe je de ring hebt gemaakt. Met Curves zou het geen probleem moeten zijn. Met meshes wordt dit lastiger.

5
Onderhanden werk / Re: Ik zal ook eens wat werk posten
« Gepost op: 04 maart 2019, 11:06:58 am »
Ik heb voor het eerst een Hard Ops-ontwerp gemaakt in Blender (van ons bedrijfslogo)  8)



6
Onderhanden werk / Re: Ik zal ook eens wat werk posten
« Gepost op: 26 februari 2019, 09:00:51 am »
En waar staan de letters/cijfers nu voor?  ;D

PT MZG 2300

Goed gezien! ;D ;D ;D

PT = bedrijfsnaam 'PT-Creations' (staat er altijd voor)
MZG = lijnnaam 'Maritiem-Zomer Glas' (thema van de lijn)
2300 = uniek lijnnummer (artikel 1 uit de lijn krijgt dus nummer '2301')

7
Onderhanden werk / Re: Ik zal ook eens wat werk posten
« Gepost op: 25 februari 2019, 12:19:34 pm »
Brochure Maritiem-Zomer Glas



8
Over Blender / Betaalde addons
« Gepost op: 20 februari 2019, 11:43:43 am »
Hoe zit dat eigenlijk als je een betaalde addon koopt zoals HardOps?
Wordt die addon dan aan je computer gekoppeld of bijvoorbeeld aan je account?

Ik maak zowel op het werk als thuis gebruik van Blender en ben onder beide met dezelfde gebruikersnaam ingelogd. Maar krijg ik dan na aanschaf ook bij beide de addon te zien? Of alleen bij de computer waar ik hem op heb aangeschaft?

9
Over Blender / Re: Help
« Gepost op: 18 februari 2019, 10:07:07 am »
dit is de brush




maar begin het te begrijpen, de zwart en wit waardes zijn zijn 2d kunnen dus niet `om de hoek` kijken. Zal nooit een mooi draadje kunnen stempelen, alleen het bovenaanzicht.
Wit is omhoog, zwart naar beneden, zal alles te maken hebben met het gebogen oppervlak denk ik, ga eens op een plane proberen.

Precies wat je zegt! Dat is het principe van een Bump Map. Wat Koos2 zegt; je kunt het beste stempelen op een vlak en dat vlak later pas buigen. Nog beter dan een Bump Map is een Normal Map!

10
Andere software / Re: Blam Alternative
« Gepost op: 18 februari 2019, 09:07:08 am »
Had hem ook al gedownload inderdaad, werkt super hoor!

11
O ja, dat is wel een klein dingetje bij Blender: als je een object op een gegeven moment de juiste afmetingen hebt gegeven, dien je het object te selecteren in Object Mode en via toets 'Ctrl+A' de nieuwe afmetingen ('Scale') toe te passen ('Apply'), zodat de dimensies van het object als het ware ingebakken worden in het object. Anders kun je soms rare effecten krijgen omdat Blender dat object dan als opgerekt / vervormd blijft zien.

12
Je kunt in principe zonder problemen alles gewoon naar ware grootte schalen. Het verschalen van de camera heeft niet zoveel zin aangezien dat slechts 'het icoontje van een camera' is. De camera zelf verandert er niet van. Wel hebben de programmeurs van Blender inderdaad een aantal standaard maten bedacht voor de lamps, camera's, etc., maar die moet je vooral veranderen naar believen ;)

Het is zelfs een goed idee om alles op ware grootte te maken, omdat Blender beschikt over PBR-materials. Die vereisen dat je op ware grootte werkt voor de meest realistische render.

13
Handleidingen / Re: Logica Shortcuts bij gebruik van Shift, Ctrl, Alt toevoeging
« Gepost op: 13 februari 2019, 14:01:51 pm »
Alt is meestal het tegenovergestelde van de standaard toets.

Met 'A' selecteer je Alles, met 'Alt+A' selecteer je juist niks.
Met 'H' verberg je een object, met 'Alt+H' maak je alles weer zichtbaar.
Et cetera.

;)

Let op: dit verschilt per versie van Blender.
Bij versie 2.79 en lager diende je nogmaals 'A' te toetsen om alles te deselecteren.
Dat is nu gelukkig wel wat consistenter geworden met 'Alt+A'.

14
Particles en Simulaties / Re: Volume particles naar After Effects
« Gepost op: 13 februari 2019, 09:38:49 am »
Goed idee! Je kunt Blender inderdaad OpenEXR laten renderen, maar kies dan wel voor 'Multilayer' en '32 bits'. Hierdoor krijg je al je passes in één groot float-bestand en kun je later in bijvoorbeeld After Effects of Photoshop de gewenste passes er weer een voor een uithalen en monteren. Hiervoor heb je wel een gratis plugin nodig: ProEXR. Deze dien je zowel bij Photoshop als bij After Effects te installeren, maar dan heb je ook wat! ;)

Succes!

PS: je kunt hier zelfs de Cryptomatte-pass in meerenderen, een pass waar ik sinds kort niet meer zonder kan en gisteren nog veel heb moeten gebruiken.

15
Belichting en Rendering / Re: Render settings blender 2.8
« Gepost op: 11 februari 2019, 16:36:54 pm »
Aha! Ik zou die video laten zitten (heb je niet nodig en kan idd vastlopen) en gaan voor de image sequence. Monteer deze met Premiere, After Effects of Blender en klaar!

Pagina's: [1] 2 3 ... 12