Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Ruud

Pagina's: [1] 2 3 ... 95
1
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: Vandaag om 14:48:53 »
Ander pand aan het bouwen.

In de echte wereld heb ik daar het terras en de trap ooit gemaakt.




2
Mededelingen / Re: Postimage
« Gepost op: 17 juli 2018, 20:31:57 pm »
Ik baal van ze alle fotos zijn gewoon weg.
Maar wat je zegt is bijna overal zo.
Veel pagina's hier kunnen dan ook verwijderd worden door dat de uitleg weg is.

3
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 16 juli 2018, 22:46:00 pm »
Schoenepoets :P

4
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 16 juli 2018, 21:46:17 pm »
Beetje aan het mixen met de deur :P


5
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 14 juli 2018, 12:58:37 pm »
Een ja en een nee want de 2.8 is gebouwd op dit concept, allemaal net even anders.
Ach en zolang we onze kennis maar delen komt het goed :)

6
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 14 juli 2018, 11:09:18 am »

7
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 13 juli 2018, 21:46:54 pm »
Ja dat lukt wel, de nieuwe shader workflow is net even anders,raar dat er zo weinig van bekend is.
Nu weten we het met zijn allen :P

8
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 13 juli 2018, 18:28:52 pm »
Ok dank je ijp.
Probleem opgelost.

9
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 13 juli 2018, 17:19:37 pm »
Kijk de video Wil precies in deze verteld hij waar ik op doel.
Even voor de duidelijkheid, Normal displacement map, occlusionmap, specularity, namen die bekend zijn over mijn 5 jaar blender, en wat is een roughnessmap of een glossymap ,nooit van gehoord.
Verwarrend dit  :-\

10
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 13 juli 2018, 14:42:38 pm »
Waar haal ik een gloss map vandaan? De setting op de roughness input staat goed,mits ik de glossmap heb.

11
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 13 juli 2018, 12:51:57 pm »
De ondergevel mappen zijn nu klaar de UV op de juiste plaats en nu de materialen.
Met de BSDFshader merkte ik op dat er andere mappen worden gebruikt waarvan ik het bestaan niet weet, in plaats van de specular map een glosmap, er is niet zoveel info over te vinden hoe je dit maakt er maar eens induiken of weet iemand dit.
Deze map is al jaren in omloop maar met de principle shader nodig schijnt.
De mappen van de ondergevel zijn gemaakt in blender zelf.
 
De ondergevel de standaard colormap texture gebruikt de displacement en de normalmap en specc en occlusion .






12
Modelleren / Re: Modelleren - meshes verbinden of niet?
« Gepost op: 12 juli 2018, 19:49:32 pm »
Meerdere objecten is het makkelijkste net als de onderdelen van de trompet los, aan elkaar verbinden is lastiger bij animaties bijvoorbeeld.

13
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 12 juli 2018, 16:41:18 pm »
Materialen zijn tijdelijk nog niet af Wil :P, de normalmap occlusion enz zijn gereed de kleuren map moet ik nog  bekijken en dan te hopen dat ik het er heen kan brengen, ook de kijkhoeken zijn van belang bemerkte ik.
En proost :D
Dirtmaps moeten nog worden toegevoegd om het realisme naar voren te halen

14
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 12 juli 2018, 10:07:49 am »
Het hoogste punt is de vlag er in,een fooitje met een biertje was gewoon,indien niet ging de bezem erin :P
Dan had je pannebier inderdaad als het dak dicht ging.
Nu bezig om de voorgevel uit te lijnen alles precies op zijn plaats zetten de textures beter uitlijnen en alle kleine foutjes er uit halen.
Per gevel verschilde de schaal en de bovenste verdieping is het laatste gedeelte om te doen vandaag klaar, Dan het ornament wat gesculpt moet worden de grootste uitdaging.

15
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 12 juli 2018, 00:07:56 am »

In blender de texture gemaakt met paint voor de dakpan.



Pagina's: [1] 2 3 ... 95