Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - Rezzy777

Pagina's: [1]
1
Modelleren / Geïmporteerde Curve krijgt verkeerde unit tijdens Extrude
« Gepost op: 19 april 2018, 10:59:22 am »
Blender staat netjes ingesteld op het 'Metric'-system, en 'Units' staat op 'Centimeters'.

Ik heb in Illustrator een Curve gemaakt die ik via .svg heb geïmporteerd in Blender.
Via een trucje met 'Scale' heb ik de Curve een exacte afmeting van 1 meter breed kunnen geven,
waarna ik 'Scale' heb toegepast (via 'Apply'). De Scale staat nu weer netjes op '1'.

Nu wil ik de Curve echter een paar centimeter Extrude geven, maar dit wordt opeens 28,837 cm  :o

Iemand een idee wat ik verkeerd doe?




2
Modelleren / Van .svg naar bended Mesh
« Gepost op: 16 april 2018, 13:51:19 pm »
Ik heb vanuit Illustrator een etiket als .svg-bestand geïmporteerd. Zodra ik er echter een Mesh van maak, zorgt Blender voor lelijke kruislingse Edges over de twee 'hoofd' Faces (de voor- en achterkant van het etiket). Ik heb uiteindelijk van deze twee Faces nGons weten te maken, met de hoop ze zelf te kunnen 'Loop Cutten'. Ik wil het etiket wat bending geven voor een realistischer effect, dus heb ik alleen een stel horizontale Loop Cuts nodig.

Maar de Loop Cut-tool (Ctrl+R) werkt nu opeens niet meer (wel bij andere objecten). Ook heb ik de dubbele Vertices al verwijderd. Ook staan de Normals goed. Alle Faces zitten netjes aan elkaar vast. Ik heb veel tutorials over dit onderwerp gezien, maar nergens eentje waarbij je na afloop de aangemaakte Mesh zelf kunt 'Loop Cutten'.
Ik snap ook dat ik de Mesh gewoon een eind kan subdividen maar ik hou van 'cleane Meshes' ;)

Iemand een idee?


3
Modelleren / Rounded edges?
« Gepost op: 09 maart 2018, 12:18:34 pm »
Bij veel van de tutorials die ik bekijk valt me op dat erg weinig tutors met rounded edges lijken te werken in hun geometry (zelfs niet faken via materials). Mis ik iets? Of is dit gewoon niet nodig binnen Blender? Zomaar nieuwsgierig...  ;)

4
Modelleren / Text bevellen - RONDOM
« Gepost op: 07 maart 2018, 15:48:00 pm »
Text heeft standaard een ingebouwde bevel, maar ik zoek desondanks een manier om Text een Bevel-modifier kunnen te geven.

Het punt met de ingebouwde bevel is namelijk dat text dan qua vorm hetzelfde blijft. Een letter 'X' heeft bijvoorbeeld rondom scherpe hoekjes waar de ingebouwde bevel niks aan verandert - die kijkt alleen naar de extrude en bevelt die. Ik ben vanuit Cinema 4D gewend een losse Bevel-deformer over Text te gooien die de scherpe hoekjes van letters ook meteen bevelt (rond maakt).

Natuurlijk kan ik er eerst een Curve o.i.d. van maken, maar ik zocht juist naar een manier om de Text editable te houden...  ;)

Iemand een idee?


PS: in Illustrator heb ik even een lame voorbeeldje gemaakt (zie foto) ;D


5
Materialen en Texturing / Meer dan twee nodes aan Mix-node?
« Gepost op: 01 maart 2018, 16:01:38 pm »
Weet iemand of er bijvoorbeeld een addon is waardoor je meer dan twee nodes aan een Mix-node kan koppelen? Dit mis ik toch wel erg bij Blender. Bij andere 3D-pakketten kun je vaak tot wel tien nodes stapelen in één Mix-node en bovendien per input de transparantie instellen (en zelfs de blending mode ervan).

Of is dit een idee als 'feature request'? 
(Maar ik ben hier vast niet de eerste mee  ;) :P)

6
Hallo! (mijn eerste post op dit forum ;)

Hoe kan ik zorgen voor hetzelfde Material op een aantal objecten, maar steeds met afwijkende alpha's als tweede Materials?

Stel dat ik twee rode Cubes heb met een grote '1' op de eerste en een '2' op de tweede via alpha. Bestaat er een oplossing waarbij ik het rode Material van beide Cubes in één keer blauw kan maken zonder daarbij aan de '1' en de '2' te hoeven komen?

Ik kom zelf uit de Cinema 4D-hoek, en vind het overzichtelijk om meerdere Materials op één object te hebben in plaats van één Material met tientallen nodes erin... ;-)

Alvast bedankt!

Pagina's: [1]