Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - Nick Van den Broeck

Pagina's: [1]
1
Eindresultaten / low poly ruimtestation
« Gepost op: 04 augustus 2021, 23:30:54 pm »
Hallo iedereen,

ik wilde even mijn meest recente creatie delen: https://cgcookie.com/u/nick-van-den-broeck/projects/space-station-challenge-2021-starlab-p.
Meegedaan aan de wedstrijd daar (niet geselecteerd). Er is ook een wip thread op het forum daar https://cgcookie.com/questions/14818-space-station-challenge-2021-wip-starlab-p.

Verder, hoe gaat het met iedereen hier? Voor zij die mij niet kennen, ik was een tijdje heel actief in Blender wereld, ook hier op het forum, maar dat is zo'n 6 jaar geleden (en nog Blender 2.7). Nu heb ik besloten om toch maar eens in die nieuwe interface te gooien met dank aan de tutorials van cgcookie. Als ik er iets van bak zal ik het hier nog tonen.

2
Leuterhoek / Cycles cookbook
« Gepost op: 07 mei 2016, 01:48:45 am »
Manen, misschien interessant voor zij die er snel bij zijn.

Vandaag (zaterdag 7 mei), kan je gratis een digitale versie van het blender 2.6 cycles cookbook boek krijgen.  Je moet je enkel aanmelden op https://www.packtpub.com/packt/offers/free-learning. elke dag verschijnt er een nieuw gratis digitaal boek. Onderwerpen gaan van blender (zeldzaam), over progeameertalen en web design, tot corporate vm software en server technologie (minder zeldzaam). Eerlijk,  is 80% van wat je krijgt niet interessant en je moet elke dag checken om niets te missen (het gaat niet automatisch en je krijgt geen mail of zo), maar af en toe zit er wel iets interessants tussen.

3
Experimenten / [WIP] Drijvende boei
« Gepost op: 20 december 2015, 21:56:46 pm »
Hey,

Even een projectje waar ik aan bezig ben. Ik moet weldra een presentatie geven en ik dacht dat ik wel een mooie analogie kon maken tussen mijn werk en de beweging van een boei op water. Dus maar even aan de slag. Na een halve dag werken hier het resultaat:



De plantjes staan er als versiering bij en hebben nog wat liefde nodig, maar mijn (6 jaar oude) laptop maakt alle pogingen daartoe ongelooflijk ingewikkeld of nefast voor alle rendertijden. Deze frame heeft er nu al 25 minuten over gedaan. En ja, alles beweegt ook al en het is een heuse animatie van de boei die op en neer dobbert op het golvende water en de plantjes die zachtjes heen en weer wiegen. Ook de (nep) caustics op de bodem bewegen zachtjes heen en weer.

Het moeilijkste zijn alle animaties. Ik doen mijn best om soft body aan het werk te krijgen, maar ik kreeg maar geen mooie kelp eruit (vandaar deze rare plantjes). Volgende stappen: de animatie periodisch maken, een ketting toevoegen en ook daaraan de nodige animaties toevoegen. En misschien nog ergens een of meerdere visjes laten rondzwemmen. Maar ook niet teveel, het blijft natuurlijk onderdeel van een presentatie, dus niet teveel afleiding.
Ook de caustics waren trouwens geen sinecure en heb ik nagemaakt met een (spot)lamp en een schaduwenspel. Dit alles in cycles trouwens.

Wat vinden jullie ervan? Iemand nog tips?

4
Leuterhoek / Blender Education zoekt hulp
« Gepost op: 02 april 2015, 21:38:28 pm »
Hallo allemaal,

Zoals ik in mijn vorige post op http://dbc-3d.nl/index.php?topic=739.0 gezegd heb, ga ik Blender Education over een heel andere boeg gooien. Niet kwestie van inhoud, maar wel kwestie van aanpak en daarvoor heb ik hulp nodig. Jullie hulp. Ik wil een team vrijwilligers samenstellen om deze website op te bouwen en te doen schitteren.

Ik ben op zoek naar iedereen die wil helpen bij het maken van de website en hun visie willen delen over wat de website zou kunnen zijn en hoe we dat gaan verwezenlijken. We gaan het dus wel degelijk samen doen. Ik breng het startidee en de webruimte in de groep, maar alles is bespreekbaar en kan aangepast worden aan de visie van de groep. Het is dus de bedoeling dat het onze website wordt.

Wat wordt er verwacht:
  • Enthousiasme en dat je er tijd in investeert
  • Een beetje kennis van webdesign: drupal, html, css, javascript, php of genoeg ambitie om het te leren.
  • We zoeken ook iemand die in staat is om grafische iconen te ontwikkelen en/of iemand die ervaring heeft met de layout van websites.

Wat wordt er niet verwacht:
  • Je voltijdse inzet. De bedoeling is wel dat je er tijd in steekt, maar het is op vrijwillige basis en wanneer het past.
  • Dat je spontaan professionele kwaliteit levert.

Het plan is als volgt: Ik zoek nog 1, liefst 2 mensen die best bedreven zijn met Drupal. Samen met hen stellen we een plan op en verdelen het geheel in hapklare todo items. Op deze todo's kan de rest zich dan stukbijten wanneer ze daar tijd voor hebben. Dit geeft overzicht en iedereen met minder ervaring een duidelijke omschrijving van elk stapje.
Voordat we echt beginnen met de todo's op te stellen gaan we eerst met iedereen die wil meedoen (virtueel) samenzitten zodat iedereen zijn kijk kan geven op het idee en we tot een website concept kunnen komen waar iedereen zich in kan vinden en waar iedereen tijd in wil steken. Aan het begin moeten we ook nog tijd steken in het formuleren van richtlijnen voor namen, layout, ...

Kwestie van timing: Dit is een project op lange termijn. We gaan de website niet in een paar maanden in elkaar gezet krijgen en dat is ook niet de bedoeling. Als we iets willen maken waar de Blender Community ook nut aan heeft, dan moeten we het wel serieus doen.
Ik wil echter niet te lang wachten om te beginnen. Laten we zeggen dat we binnen zo'n 2 a 3 weken toch zeker bezig moeten zijn om te praten over het concept met iedereen die nu of in de nabije toekomst wil meewerken. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je later niet nog kan inspringen bij het daadwerkelijk bouwen van de website. Dus als je enige interesse hebt om mee te doen, ook al kan je pas vanaf de zomer, laat het dan toch nu al weten.

Even voor de duidelijkheid: op dit moment is het puur vrijwilligerswerk, geen loon of vergoeding. Maar ook geen investering behalve jullie tijd. Of dat ook zo blijft, bekijken we dan wel weer.

Dus als iemand hier interesse in heeft of deel wil uitmaken van dit prachtige initiatief, dan hoor ik het graag.

Alle vragen zijn ook van harte welkom.

 

5
Eindresultaten / projectje voor op het werk
« Gepost op: 04 november 2014, 16:30:27 pm »
Hallo allemaal,

ik deel niet vaak dingen die ik maak, maar af en toe toch eens een bijdrage leveren. Vandaag was een van de zeldzame dagen dat ik eens Blender kon gebruiken op het werk. Ik moest een affiche maken voor een lezing die binnenkort plaatsvind rondom astrofysica en sterren. Dus dan maken we maar iets in Blender hé.



Normaal staat de afbeelding niet op zich, maar past ze in een affiche met veel blauw.

Laat maar weten wat jullie ervan vinden.

Groetjes Nick

6
Leuterhoek / Blender education: Library
« Gepost op: 29 september 2014, 11:02:35 am »
Hallo allemaal,

ik heb een vraagje en ik zou graag jullie mening horen.

Zoals jullie misschien weten ben ik bezig met het volgende onderdeel van de Blender Education website te coderen. Dit gaat een grote bibliotheek van tutorials en dergelijke zijn. Het gaat een open, peer-reviewd, zoekbare lijst van infofiches worden met links naar de echte websites waar de tutorials op te vinden zijn.

De bedoeling is dat de infofiche een hele hoop informatie gaat bevatten waarop je kan zoeken. o.a. de auteur zodat je die kan volgen en meer tutorials van dezelfde auteur kan vinden. Verder gaat de lijst peer-reviewed zijn, wat wil zeggen dat elke geregistreerde gebruiker een score aan de tutorial kan geven en er een korte review over kan schrijven (vooral nuttig voor betaalde items).

Maar ik wil de bibliotheek ook open houden. Dat wil zeggen dat enerzijds iedereen er toegang toe heeft. Maar ook anderzijds dat iedereen items kan toevoegen, ook als die niet van hemzelf zijn (kwestie van niet alle verantwoordelijkheid bij de auteurs te leggen). De auteur kan dan later de tutorial claimen en aan zijn profiel linken.

Ik zit dan echter met de vraag hoe ik best het bewerken van zo'n infofiche organiseer. Ideaal zou zijn om een systeem zoals wikipedia op te zetten, maar ten eerste vind ik dat een beetje overkill en ten tweede ben ik alles zelf aan het programmeren en dat zou wel heeel veel werk zijn.
Een andere optie die ik bedacht was  enkel de gebruiker die het item heeft toegevoegd en de auteur die het geclaimd heeft te laten veranderen (en ikzelf natuurlijk). Maar dat is dan weer wat  te beperkt. Niet?
Maar om het nu helemaal open te trekken en iedereen dingen te laten veranderen is ook niet ideaal. Wat als er 1 slecht gezinde gebruiker een infofiche om zeep helpt? Moet ik versies gaan bijhouden? En hoe voorkom ik dat twee tegengestelde meningen een oorlog van veranderingen beginnen. De inhoud is natuurlijk wel iets objectiever dan sommige dingen op wikipedia, maar toch.

Bedenk ook dat ik niet in staat zal zijn om zelf alles te modereren. Er zijn ontelbaar veel tutorials online en waarschijnlijk nog veel meer in talen die ik totaal niet begrijp. Ik kan misschien met moderators werken, maar dan moet ik die ook weer vinden. En zelfs dan blijft de vraag staan wie ik toelaat om veranderingen te suggereren?

Dus, wat is jullie kijk hierop? Hou zouden jullie het graag georganiseerd zien. Zowel idealistische als realistische oplossingen zijn welkom.

7
Leden stellen zich voor / Nick Van den Broeck
« Gepost op: 27 juli 2014, 21:54:44 pm »
Hallo allemaal,

sta mij toe mezelf even voor te stellen. Mijn naam is Nick Van den Broeck, ik kom uit Antwerpen, België en ik ben 26. Ik gebruik Blender al een tijdje, maar eigenlijk enkel voor de fun. Overdag ben ik een fysicus, dus alle wetenschappelijke vragen mogen ook mijn richting uit komen. 's avonds, als ik niet rechtstreeks met Blender bezig ben, dan werk ik aan mijn website die ik gelanceerd tracht te krijgen: www.blendereducation.com

Groetjes aan iedereen hier.

Pagina's: [1]