Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - Ruud

Pagina's: [1] 2 3 ... 5
1
Onderhanden werk / Archie
« Gepost op: 28 november 2018, 23:35:28 pm »
Bezig om Archie opnieuw te ontwikkelen.
Het model laat te wensen over bij de ogen mond en de klinknagels, allemaal net niet.
De animatie met Archie is op zich goed op wat kleine issues na die ik niet weg krijg met weight paint .
Het gedrag is verder prima makkelijk om te animeren.
Hij heeft moeite in game modes door zijn hoge resolutie met bepaalde dingetjes over het algemeen goed.
Nu wil ik het via de weg van paint gaan doen met een laag resolutie model en mond ogen en klinknagels in painten in bump en kleur enz.
Het model is een halve capsule met een seam zodat de UV netjes is uitgeklapt.
Nu staan er 2 stippen op de bumpmap image die duiden het linker oog aan.
Zoals je op de foto ziet is dit maar een klein gedeelte waarop je kunt schilderen dus lage resolutie in je scene terwijl het canvas waar je op schildert groot genoeg is.
Aangezien het meeste een gele bijna egale kleur krijgt en strech niet echt van belang is kun je waar je wel wil detaileren groter maken.
Zoals die klinknagels mogen hoog in resolutie.




Tijd om de map aan te passen zodat we ruimte krijgen om te schilderen .






De oude Archie.




En dit moet de nieuwe worden.
Eens kijken hoe het uitpakt :)

2
Mededelingen / handige map tool.
« Gepost op: 13 november 2018, 08:31:40 am »
Een handige convertor voor mappen online.
De hoogtemap bump die ik maak moest worden omgezet naar een normal map wil het in een game functioneren,weer even wennen om in internal te werken :P, tijdens de zoektocht kwam ik dit tegen heel handig. https://cpetry.github.io/NormalMap-Online/

3
Onderhanden werk en demo's / game export.
« Gepost op: 28 oktober 2018, 08:35:43 am »
Een game test ,ik had een vraagje of dit bestand bij jullie werkt
https://www.dropbox.com/sh/h13mbgzyf11xw58/AADiPGJGDofHJKINu5MhEJZda?dl=0
Ik weet niet of de dropbox link werkt

Van de week wat bezig geweest met animatie van karakters in pauze stand en als walk, De game start met outputtest.blend en esc om te stoppen , pijltje omhoog en muis voor besturen.

4
Onderhanden werk en demo's / Bumpmap painting.
« Gepost op: 28 oktober 2018, 07:58:20 am »
Bumpmap painting, best een krachtige tool.
een wood en noise brush gebruikt in de paintmode.





Inmiddels een kozijntje ingetekend


Het render resultaat in cycles.




Vervolgens deze png naar Gimp overgebracht om er een kleuren map van te maken.
Eenvoudige kleuren gebruikt en de vul methode werktijd een paar minuten.



En het eind resultaat van de bumptexture en kleur texture in cycles.



Vanuit de bumpmap werken om te starten met een project is best prettig bemerk ik.
Je tekent op een plane met grijswaarden zwart of wit, vanuit die map kun je het model in 3 d omzetten alle aanzichten zijn al aanwezig alleen wat loopcuts toevoegen (wel een voldoende hoeveelheid zodat je UV niet stretcht als het model klaar is loopedges verwijderen die er teveel staan en unwrappen .  en alle textures zijn eenvoudig te maken door de neutrale kleur.
Hoe je de tools instelt,



5
Onderhanden werk en demo's / Challange
« Gepost op: 05 augustus 2018, 11:00:17 am »
ÔÇťArtificial Intelligence" http://weeklycgchallenge.com/
Eens een poging wagen tijd tot de dertiende.


6
Onderhanden werk / Pand Beverwijk.
« Gepost op: 19 juli 2018, 12:27:09 pm »
Ik start er een topic aan.













7
Over Blender / Tutorials
« Gepost op: 15 mei 2018, 10:24:53 am »
https://www.3dtotal.com/tutorials/Blender/?
Zeer waardevol van alle programma's staan ze er op, veel studie materiaal.
Gratis textures een all in one site.

9
Over Blender / 2.79
« Gepost op: 08 november 2017, 18:26:59 pm »
2,79 wordt een must met alles.
Veel addons zijn bijgewerkt cell fracture, fluid minder pijnlijk voor de pc en voor de gebruiker :)
Cellfracture
http://graphicall.org/1148
Het nieuwe fluid systeem.


https://www.blender.org/features/releases/2-79/

10
Onderhanden werk en demo's / Texturepaint
« Gepost op: 05 november 2017, 10:11:49 am »
Training en studie texture paint, een mooie video gevonden(al 2jaar terug :P) met veel info over het hoe en wat.

Een beetje aan het spelen met de brush

11
Onderhanden werk en demo's / Soft/Rigid body.
« Gepost op: 26 oktober 2017, 17:01:41 pm »
Softbody,rigidbody en collision, 1 cube met rigid body geanimeerd de ander reageert met collide, simpele voorwerpen en mooi werkbaar in de engine. 

12
Mededelingen / ISS
« Gepost op: 22 augustus 2017, 20:24:49 pm »
Kant en klaar model gemaakt door NASA als blend file.
https://nasa3d.arc.nasa.gov/detail/iss-internal

13
Onderhanden werk en demo's / Model en sculpt
« Gepost op: 17 augustus 2017, 11:39:03 am »
Nu een paar jaar verder en ik ga een poging wagen om het moeilijkste in modeleren te maken, een mens.
Mensen zijn moeilijk :P
Voor mezelf meer een inkijk hoever ik ben in blender nu in het vierde jaar.
Als het model klaar is waag ik me aan het sculpten voor de details.
De start is er, de topology is minder moeilijk geworden door de ervaring bemerk ik prettig in voortgang, tot zover het werk.
Raden mag wie het is dit gaat makkelijker worden na verloop van tijd als het goed is.
Tot zover het werk, Topology van het mond neus gebied is te zien.

 




14
Over Blender / Snel renderen.
« Gepost op: 28 juli 2017, 20:47:03 pm »
Sneller renderen ,geen probleem 2 renders tegelijkertijd.
Op GPU en CPU.



15
Leuterhoek / Overclocking
« Gepost op: 21 mei 2017, 20:58:56 pm »
Vandaag eens in deze materie gedoken en de kaart wat opgevoerd, de GPU +200 en de memory klok +400 op een render van rond de 1:33 pak ik er 13 seconden mee de werk temperatuur blijft rond de 68graden normaal 54 graden dit kun je weer afstellen door de fan speed wat te verhogen die nu rond de 40 % staat op 65% gezet en de temperatuur is 60 graden.
Een aanzienlijke tijdwinst en veilig voor de kaart met deze werk temperatuur, happy met deze tool.
Deze tool kan ook handig zijn als je kaart snel warm loopt door je fan speed wat te verhogen zonder dat je over klokt. Misschien wat voor Koos.

Pagina's: [1] 2 3 ... 5