Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Rezzy777

Pagina's: [1] 2 3 4
1
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 13 juli 2018, 14:06:42 pm »
De ondergevel mappen zijn nu klaar de UV op de juiste plaats en nu de materialen.
Met de BSDFshader merkte ik op dat er andere mappen worden gebruikt waarvan ik het bestaan niet weet, in plaats van de specular map een glosmap, er is niet zoveel info over te vinden hoe je dit maakt er maar eens induiken of weet iemand dit.
Deze map is al jaren in omloop maar met de principle shader nodig schijnt.
De mappen van de ondergevel zijn gemaakt in blender zelf.
 
De ondergevel de standaard colormap texture gebruikt de displacement en de normalmap en specc en occlusion .






Gloss is exact het tegenovergestelde van Roughness.
Desalniettemin kun je een Gloss Map prima in de Roughness pluggen door er eerst even een Invert-node tussen te plaatsen.

Ik denk ook dat je de Specular Map in de Specular-input moet pluggen ;)

2
Traditionele artwork / Re: Krita Kat
« Gepost op: 13 juli 2018, 08:53:18 am »
Deze krita Kat wil je niet tegenkomen hij is eng!!



Leuk! Ik zou zelf het spiegel-effect wat proberen te onderdrukken door bijvoorbeeld de specular in de ogen aan elkaar gelijk te maken (zomaar een tip) ;)

3
Belichting en Rendering / Re: Crowd Render
« Gepost op: 09 juli 2018, 21:40:39 pm »
Precies, Koos!

4
Belichting en Rendering / Re: Crowd Render
« Gepost op: 09 juli 2018, 12:02:28 pm »
Ik heb altijd een (weinig gebruikte) PC naast mijn iMac staan, die beide op hetzelfde (bedrade) netwerk zitten.
Nu is deze PC opeens een gratis extra rendermachine geworden die mijn rendertijden bijna halveert!  8)

Leek me het vermelden van de tip waard ;)

5
Belichting en Rendering / Crowd Render
« Gepost op: 09 juli 2018, 11:09:14 am »
Wow, net even de gratis addon 'Crowd Render' geïnstalleerd op mijn iMac (Master) en een PC (Node), maar dat rendert snel zeg!
Wel jammer dat er geen progress te zien is in de UV/Image Editor; je krijgt na het renderen in één keer de volledige render te zien.
Bij andere pakketten (o.a. Cinema 4D) krijg je tijdens het renderen gewoon de 'render-blokjes' te zien (ook van de Node-computer).
Los daarvan is mijn rendertijd bij een testje zojuist gehalveerd! Mocht je dus over een extra computer beschikken...  ;D

6
Onderhanden werk / Re: Ik zal ook eens wat werk posten
« Gepost op: 06 juli 2018, 11:00:26 am »
Hahaha ik doe vooral veel proefjes in Blender hoor, nog weinig noemenswaardig.
Kom vanuit een Cinema 4D achtergrond, dus ben vooral benieuwd
hoe ik mijn werkwijze voortaan in Blender kan doen ;)

Maar zodra ik weer wat heb zal ik het posten, goed?

7
Onderhanden werk / Ik zal ook eens wat werk posten
« Gepost op: 06 juli 2018, 10:41:13 am »
Gemaakt voor een brochure 'Narcis Tete A Tete' bij ons op de zaak.

Gebruikte programma's: Blender en Photoshop.



(De render heb ik even teruggezet van CMYK naar RGB, dus het kan iets fletser lijken dan nodig)

8
Post Processing en Compositie / Re: Depth pass naar OpenEXR Multilayer
« Gepost op: 05 juli 2018, 14:18:21 pm »
En meteen nog een tip van de dag (heb er de hele dag naar zitten zoeken maar misschien weten jullie dit allang):

Om een Pass Index aan meerdere Objecten / Children in één keer toe te voegen
selecteer je alle Objecten (en hun Children) en vul je onder menu 'Properties > Object' bij 'Relations' de gewenste Pass Index in.
Let op: nu is de Pass Index echter alleen toegevoegd aan het LAATST GESELECTEERDE OBJECT.
Om dit uit te breiden naar de rest van je selectie rechtsklik je op de waarde die je bij de Pass Index hebt ingevoerd (bijv. '1')
en kies je voor 'Copy To Selected'. Nu hebben alle Objecten die Pass Index.

Raar dat Blender dit niet vanzelf doet als je alles hebt geselecteerd en een Pass Index hebt ingevuld...

9
Post Processing en Compositie / Re: Depth pass naar OpenEXR Multilayer
« Gepost op: 05 juli 2018, 13:30:59 pm »
Het bleek meer aan Photoshop te liggen:

Blender gaf keurig alle benodigde passes mee aan de OpenEXR MultiLayer, maar Photoshop kan zo'n OpenEXR niet goed openen.
Uiteindelijk de gratis Photoshop-plugin 'ProEXR' gevonden, die aanvankelijk niet leek te werken.
Toen bleek mijn volgorde van het openen van het OpenEXR-bestand in Photoshop verkeerd te zijn (kwam er toevallig achter), en nu werkt het prima!  8)

10
Post Processing en Compositie / Re: Depth pass naar OpenEXR Multilayer
« Gepost op: 05 juli 2018, 09:14:18 am »
Never mind, ik heb het al gevonden (eindelijk) ;)

11
Post Processing en Compositie / Re: Depth pass naar OpenEXR Multilayer
« Gepost op: 05 juli 2018, 08:27:40 am »
Iemand een idee?

12
Post Processing en Compositie / Re: Depth pass naar OpenEXR Multilayer
« Gepost op: 04 juli 2018, 17:14:14 pm »
In die film wordt inderdaad uitgelegd hoe je een OpenEXR-bestand opslaat, maar niet hoe je een behoorlijke Depth-pass maakt die vervolgens ook ingekapseld zit in een OpenEXR Multipass-bestand wat te openen valt in Photoshop ;)

Maar toch bedankt!

13
Post Processing en Compositie / Depth pass naar OpenEXR Multilayer
« Gepost op: 04 juli 2018, 15:35:16 pm »
Ik ben de hele dag Google al aan het afstruinen op zoek naar het antwoord, maar weet iemand hoe ik mijn Depth-pass en Beauty-pass samen in één OpenEXR Multilayer kan krijgen? Nog even voor de duidelijkheid:

  • Ik ben dus NIET op zoek naar het meerenderen van de Depth-pass in de Beauty-pass (wil ze graag gescheiden houden).
  • Ik weet al dat ik losse OpenEXR-bestanden kan aanmaken voor iedere pass, maar ik wil juist één groot Multilayer-bestand.
  • Het betreft een still, dus wil ik het OpenEXR-bestand kunnen openen in Photoshop (geen After Effects).

Wat ik al heb: een OpenEXR-bestand waar een zwart (leeg) Alpha-channel in zit. De Depth-pass schijnt in de Compositor van Blender opgesteld te moeten worden via een Map Value-node of via de Normalizer-node, maar ik kom er niet goed uit. Hoewel de Depth-pass er prima uitziet in Blender, krijg ik hem gewoon niet geëxporteerd als Multilayer-bestand, samen met een Beauty-pass.  :'(

Iemand een idee?

14
Materialen en Texturing / Re: Textuures 100% Free
« Gepost op: 20 juni 2018, 09:09:17 am »
Waaaauuuw IJp, ik heb al veel van zulke gratis websites gezien maar dit is wel de beste zeg!
Hartelijk dank!

15
Blender Interface / Re: Render slots vooraf kiesbaar
« Gepost op: 03 mei 2018, 08:38:51 am »
Kan ook nog inderdaad! ;)

Pagina's: [1] 2 3 4