Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Ruud

Pagina's: [1] 2 3 ... 94
1
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 14 juli 2018, 12:58:37 pm »
Een ja en een nee want de 2.8 is gebouwd op dit concept, allemaal net even anders.
Ach en zolang we onze kennis maar delen komt het goed :)

2
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 14 juli 2018, 11:09:18 am »

3
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 13 juli 2018, 21:46:54 pm »
Ja dat lukt wel, de nieuwe shader workflow is net even anders,raar dat er zo weinig van bekend is.
Nu weten we het met zijn allen :P

4
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 13 juli 2018, 18:28:52 pm »
Ok dank je ijp.
Probleem opgelost.

5
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 13 juli 2018, 17:19:37 pm »
Kijk de video Wil precies in deze verteld hij waar ik op doel.
Even voor de duidelijkheid, Normal displacement map, occlusionmap, specularity, namen die bekend zijn over mijn 5 jaar blender, en wat is een roughnessmap of een glossymap ,nooit van gehoord.
Verwarrend dit  :-\

6
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 13 juli 2018, 14:42:38 pm »
Waar haal ik een gloss map vandaan? De setting op de roughness input staat goed,mits ik de glossmap heb.

7
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 13 juli 2018, 12:51:57 pm »
De ondergevel mappen zijn nu klaar de UV op de juiste plaats en nu de materialen.
Met de BSDFshader merkte ik op dat er andere mappen worden gebruikt waarvan ik het bestaan niet weet, in plaats van de specular map een glosmap, er is niet zoveel info over te vinden hoe je dit maakt er maar eens induiken of weet iemand dit.
Deze map is al jaren in omloop maar met de principle shader nodig schijnt.
De mappen van de ondergevel zijn gemaakt in blender zelf.
 
De ondergevel de standaard colormap texture gebruikt de displacement en de normalmap en specc en occlusion .






8
Modelleren / Re: Modelleren - meshes verbinden of niet?
« Gepost op: 12 juli 2018, 19:49:32 pm »
Meerdere objecten is het makkelijkste net als de onderdelen van de trompet los, aan elkaar verbinden is lastiger bij animaties bijvoorbeeld.

9
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 12 juli 2018, 16:41:18 pm »
Materialen zijn tijdelijk nog niet af Wil :P, de normalmap occlusion enz zijn gereed de kleuren map moet ik nog  bekijken en dan te hopen dat ik het er heen kan brengen, ook de kijkhoeken zijn van belang bemerkte ik.
En proost :D
Dirtmaps moeten nog worden toegevoegd om het realisme naar voren te halen

10
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 12 juli 2018, 10:07:49 am »
Het hoogste punt is de vlag er in,een fooitje met een biertje was gewoon,indien niet ging de bezem erin :P
Dan had je pannebier inderdaad als het dak dicht ging.
Nu bezig om de voorgevel uit te lijnen alles precies op zijn plaats zetten de textures beter uitlijnen en alle kleine foutjes er uit halen.
Per gevel verschilde de schaal en de bovenste verdieping is het laatste gedeelte om te doen vandaag klaar, Dan het ornament wat gesculpt moet worden de grootste uitdaging.

11
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 12 juli 2018, 00:07:56 am »

In blender de texture gemaakt met paint voor de dakpan.



12
Over Blender / Re: evee
« Gepost op: 11 juli 2018, 18:19:10 pm »
Het licht ten opzichte van de achtergrond moet wat hoger of boost je kleuren in de node setting met de curve werkt ook goed.
Goede oefening Rozz ja hij is pittig om alle render mogelijkheden uit te proberen, je leert er wel de node settings van :P
Het leer is niet slecht, een hogere resolutie model of texture nemen verfijnt het.

13
Modelleren / Re: sculpten bij bepaalde delen lukt niet meer.
« Gepost op: 11 juli 2018, 17:56:37 pm »
Omdat je met sculpten het draad model rekt op sommige plaatsen ga je naar een lagere resolutie en op andere gedeeltes niet omdat je ze niet hebt bewerkt , 1 stap je resolutie verhogen en werken waar je tekort komt ,als je klaar bent ga je een stap terug om vervolgens je werk voort te zetten. Elke laag heeft een resolutie geheel het model bewerken in een bepaalde stand en dan de volgende stap dat voorkomt dit soort problemen in samen gang met loopcuts plaatsen, mijn ervaring hiervan.. Ook het edit model is van belang wat extra loopcuts op bepaalde plaatsen waar je het denkt nodig te hebben tijden het sculpten plaatsen.

14
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 10 juli 2018, 11:23:02 am »
Het bovenste gedeelte moet nog worden voorbereid op subdivide

Inmiddels de dakpan gemodelleerd Een verbeterde hollandse pan.modeltijd 5 minuten :P
Nu moet deze bewerkt worden zodat het highpoly gerenderd kan worden, en daar vandaan bak ik alle mappen om op plane te kunnen toepassen





15
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 10 juli 2018, 09:40:05 am »
Waar de gedachtes vol van zijn loopt de .............
De kleur bekijk ik later als het gehele pandje af is, de UV valt best nog tegen dat is wat ik ervaar met dit projectje.
Nu eerst het model totaal af maken.
Ook een panne dak texture maken.

Pagina's: [1] 2 3 ... 94