Topic: Weinig mensen gebruiken Blender  (gelezen 4828 keer)


Offline Anouk

  • Member
  • *
  • Berichten: 26
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 26 februari 2017, 18:24:17 pm »
Waarom zijn er zo weinig mensen die Blender en/of andere 3D tekensoftware gebruiken?

Veel mensen die ik ken, gebruiken dat niet. Ik heb helaas geen familieleden, kennissen of vrienden die Blender of ander soort 3D tekensoftware gebruiken.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 26 februari 2017, 18:31:34 pm »
Blender is juist in opmars, vele stappen over van Maya OF Max omdat deze commune gesloten is..

Offline Anouk

  • Member
  • *
  • Berichten: 26
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 26 februari 2017, 18:34:10 pm »
Bedoel je dat er niet meer nieuwe versies van Blender wordt gemaakt?
Waarom gebeurt dat?

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 26 februari 2017, 18:46:44 pm »
Nee ik bedoel de gebruikers van Maya of Max zijn nog al gesloten om informatie te delen en Blender is hier door in opmars, de standaard is nog steeds 3dMax of Maya in de film wereld dat veranderd wel aangezien Blender niets onder doet als programma.
Blender is hard aan het werk voor de volgende upgrade.

Offline Anouk

  • Member
  • *
  • Berichten: 26
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 26 februari 2017, 18:55:24 pm »
Er zijn weinig mensen die Maya of 3ds Max gebruiken.
Veel mensen die ik ken (bijv. collega's, kennissen, vrienden of familieleden) gebruiken en kennen niet Maya of 3ds Max

Offline Maria

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 26 februari 2017, 19:05:12 pm »
Wat gebruiken ze dan wel?

Er zijn sowieso relatief minder mensen die tijd en moeite steken en 'creatief vuur' in een complex en intensief programma zoals Blender of een ander 3D programma.

Waarom vraag je het eigenlijk?
Hoe denk je er zelf over?

Blender is ontzettend in opmars en niet voor niets. Zou willen dat ik eerder de 'skills' had om er mee om te gaan. Het is geweldig. Zelf heb ik lang niet zoveel know how als sommigen hier. Als je 'gegrepen'  bent wil je nog maar één ding en dat is doorgaan.

superjamie

« Reactie #6 Gepost op: 27 februari 2017, 09:30:08 am »
Ik moet zeggen dat ik dus ook geloof ik maar twee mensen ken die echt goed is/zijn in het
werken met blender of het misschien nog leren... dat is en mijn oude vrijwilliger "Sander"
en de vriend van mijn persoonlijke regiseur op arduin.

Het heeft ook best een tijdje geduurt voordat ik mijn eerste vrijwilliger had voor blender.
Toen ik blender net kende, was mijn kennis van blender totaal nog niet zo veel vergeleken
met nu... ik ben voornamelijk gevordert in cycles render en de BGE (BGE doe ik niet zoveel
mee, omdat het beperkt is). In modelleren ben ik nog niet zo gevordert... maar goed.

De meeste mensen die ik ken werken niet met blender en veel daarvan weten al helemaal
niet veel van computers af...

Jamie.

Offline Niek_S

  • Member
  • *
  • Berichten: 29
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 28 april 2017, 23:36:18 pm »
Dit is wat ik gelezen heb op de forums van andere CG sites

Veel mensen zijn op dit moment aan het kijken hoe ze kunnen overstappen naar andere programma's. C4D, Modo, Houdini en blender worden allemaal besproken en bekeken. Ik merk persoonlijk dat er veel mensen naar Houdini kijken. Houdini is ook bekend bij grotere studio's. Grootste reden dat mensen overstappen is dat de prijzen van autodesk behoorlijk hoog zijn. Ze hebben nu rental net als adobe. Er is ook een petitie gaande om only rental tegen te gaan. Het feit dat er voor veel mensen weinig lijkt te gebeuren bij autodesk speelt ook behoorlijk mee.
Uiteindelijk zullen grotere animatiestudio's ook gaan kijken of er andere programma's zijn en als Blender zijn software in de schoolbanken weet te krijgen dan zou dat in het voordeel zijn.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 03 mei 2017, 13:52:57 pm »
Waarom zijn er zo weinig mensen die Blender en/of andere 3D tekensoftware gebruiken?

Veel mensen die ik ken, gebruiken dat niet. Ik heb helaas geen familieleden, kennissen of vrienden die Blender of ander soort 3D tekensoftware gebruiken.

Er zijn weinig mensen die Maya of 3ds Max gebruiken.
Veel mensen die ik ken (bijv. collega's, kennissen, vrienden of familieleden) gebruiken en kennen niet Maya of 3ds Max

de meeste mensen kijken liever dan dat ze creëren....te ingewikkeld en niet doorzetten.

Offline Niek_S

  • Member
  • *
  • Berichten: 29
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 04 mei 2017, 13:37:24 pm »
Ja mooi he. mensen hebben geen idee van wat er allemaal is gebeurd in dit wereldje. Let maar eens op hoe bijna alle auto reclames op tv CG zijn. als je het niet weet zie je het ook bijna niet. Scenes waarvan je het totaal niet verwacht kunnen zomaar 3D zijn. Hollywood Loves it!
Thuis mag ik niet zeggen wat er CG is in een film, verpest de film ;) ;D
Ondanks dat zoveel mensen niet weten hoe en met wat het gemaakt is worden ze gebombardeerd met dit.

Het doorzetten en de complexiteit van de processen zijn voor veel mensen wel een drempel, maar hé dat geeft ook niet.