Dutch Blender Community

Hulp => Animatie en Rigging => Topic gestart door: pmtulp op 16 februari 2017, 10:53:47 am

Titel: Riggingprobleem
Bericht door: pmtulp op 16 februari 2017, 10:53:47 am
Wie kan me helpen? Ik heb een lamp gemaakt met een armature. Bij het draaien van het laatste bot vervormt de lamp echter, terwijl de checkbox 'Deform' voor elk bot uit staat. Heb ik hier iets over het hoofd gezien? [/img]
(https://s21.postimg.org/hj6w4f4dv/Lamp_problem.png) (https://postimg.org/image/hj6w4f4dv/)
Titel: Re: Riggingprobleem
Bericht door: koos2 op 16 februari 2017, 15:50:36 pm
Ik weet niet hoe je de rig gemaakt hebt of gekoppeld hebt aan de lamp. Ik zou het als volgt doen. Ik heb een rig en een lamp. De losse draaibare delen zou ik ook als losse elementen houden. Dan zet ik de armature op in de pose mode. ik klik dan het object aan dat ik met een bepaalde bone wil laten bewegen. klik dan de bone aan die het moet bewegen en klik dan ctrl p. Ik kies dan voor de optie bone. Zo ga je alle 4 de losse elementen waaruit je lamp bestaat af. Dan moet je nergens last van hebben.
Titel: Re: Riggingprobleem
Bericht door: blenderbrammetje op 17 februari 2017, 17:30:32 pm
Aply rotation & scale , dat wil wel eens verschil maken.
Gebruik wel "connect to bone" en geen weight painting of automatic weights. Je wilt geen weights.
Met connect to bone koppel je zoals bij een gewone ctrl-p parenting....

Succes !
Titel: Re: Riggingprobleem
Bericht door: Maria op 26 februari 2017, 19:17:49 pm
Het ziet er leuk uit. Benieuwd of je er uit bent gekomen?