Topic: problemen met bake van fluidsimulatie  (gelezen 2741 keer)


Offline Timmy

  • Member
  • *
  • Berichten: 60
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 17 september 2013, 18:30:55 pm »
Beste lezers ,

alvast bedankt voor het woordje uitleg. Bij deze de link http://www.pasteall.org/blend/24122 . De functie bake start wel op , ik zie hem effectief van die zip-mapjes aanmaken maar op het scherm is geen groeiende simulatie waar te nemen zoals in een tutorial van youtube.





 
Ik hoop dat iemand me kan helpen ...

Vriendelijke groeten Timmy  :P
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1 Gepost op: 17 september 2013, 20:56:30 pm »
De belangrijkste reden dat je simulatie niet werkt is omdat je hem op cycles render hebt staan i.p.v. blender render. Cycles ondersteunt (nog) geen volumetrics (fluid, smoke, volumetric light, etc.).

Ook staat je final resolutie te laag ingesteld met 80. Verhoog deze naar 150 voor testen en minimaal 180 voor het eindresultaat. Je domain staat ook niet helemaal goed want zoals je kunt zien want het water dat over het glas gaat blijft in de lucht zweven (plasje).
Je zult ook de inflow snelheid lager moeten zetten om te zorgen dat het in het glas komt.


« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »