Topic: Challenge #5 - Battlebot  (gelezen 58298 keer)


Offline Zaph

  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Gepost op: 05 juni 2015, 15:16:01 pm »
Blenderbrammetje heeft een nieuwe challenge gekozen: Battlebot!  :)

Maak een zo mooi mogelijke BattleBot . Hoewel je hem niet perse hoeft te riggen , moet hij er wel realistisch uitzien zitten , zodat hij gerigged kan worden...word dan van de twee mooiste een gevecht geanimeerd en gerendert.... Dus maak een zo mooi mogelijke still met Blender-renderer of Cycles en verbaas iedereen !
Denk aan de grootte van een skelter , niet aan de grootte van een vrachtwagen....
Verder is alles toegestaan wat van mechanische aard is , bv. zaagwielen , pneumatiek , hamers , boren , zwaarden , hakbijlen , kettingen enz....
Lopen , rollen , glijden , rijden of kantelen , je ziet maar !

Inzendingen voor het einde van de maand juli (een maand langer tijd dan normaal) graag hieronder!
« Laatst bewerkt op: 18 juni 2015, 15:19:57 pm door Zaph »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 05 juni 2015, 15:51:59 pm »
Ik ben benieuwd naar de Robots , ik maak eerst nog wat andere dingetjes af , maar zit al te brainstormen..  8)

Offline Zaph

  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #2 Gepost op: 05 juni 2015, 15:57:05 pm »
Ik ook. Topless. Buiten. Onder mijn parasol. Met een koud biertje erbij. Ik heb al een aardig ideetje...  ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #3 Gepost op: 05 juni 2015, 16:05:43 pm »
Ik heb zat ideeen maar ik stel hier toch nog een keer de vraag:
Gaan we voor het soort battlebots die in echte competities gebruikt worden of mag het ook meer fantasie zijn of zoals je ze ook wel in films ziet (denk aan Transformers in het klein dan  ;))?
« Laatst bewerkt op: 05 juni 2015, 16:19:12 pm door JvL »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #4 Gepost op: 05 juni 2015, 16:38:06 pm »
Ik zit binnen met de deur dicht pfffffff het is niet te houden met een tuin op het zuiden.
Thermometer nu in de tuin 36 graden in de schaduw.

Ik hoop net als JvL dat het ook fantasie bots/ Transformers mogen zijn daar heb ik mijn broek al van vol :-[ laat staan dat er nog riggen bijkomt. ;) :)

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 05 juni 2015, 19:31:14 pm »
Dat is ook toevallig, ik ben al enkele weken bezig met een echte robot te bouwen :) :) ;D
Dat is ook de reden dat ik de laatste weken niet meer zo aktief ben met Blender.
Ik heb een microcontroller (Arduino) gekocht en ben nu bezich met C++ onder de knie te krijgen. Lukt al aardig. Gelukkig niet zo moeilijk dan Blender. Leuk en goedkoop aparaatje zo'n Arduino, en zeer veel mogelijkheden. Nu nog even wachten op wat onderdeeltjes uit China.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 05 juni 2015, 21:06:27 pm »
Sluit me aan bij jip en jvl...wat voor battle bots...alleen die uit de competitie of ook transformer like bots..

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #7 Gepost op: 05 juni 2015, 21:21:06 pm »
Klinkt interessant. Maar jij hoeft dus alleen een foto te maken en dan ben je klaar met deze challenge?  ;D

Dat is ook toevallig, ik ben al enkele weken bezig met een echte robot te bouwen :) :) ;D
Dat is ook de reden dat ik de laatste weken niet meer zo aktief ben met Blender.
Ik heb een microcontroller (Arduino) gekocht en ben nu bezich met C++ onder de knie te krijgen. Lukt al aardig. Gelukkig niet zo moeilijk dan Blender. Leuk en goedkoop aparaatje zo'n Arduino, en zeer veel mogelijkheden. Nu nog even wachten op wat onderdeeltjes uit China.

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 05 juni 2015, 22:18:42 pm »
Ik hoop net als JvL dat het ook fantasie bots/ Transformers mogen zijn.

+1
Ave, morituri te salutant.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 07 juni 2015, 13:14:20 pm »
Ha ha , jij ook al , JvL ? :)
Die Arduino's zijn kennelijk echt leuk. Maar ja , vroeger op de MSX club zaten er al lui robots te besturen via de cartridge-slots....
Hilarisch. Het is ook leuk. Voorlopig geen tijd voor...

Kan zo'n ding ook nog een beetje rekenen of is tie echt alleen voor besturing , een microcontroller ?
Hij is toch programmeerbaar.  :o

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 07 juni 2015, 13:25:43 pm »
Traditioneel ? Cyberpunk ?
Ik heb een PM gestuurd aan Zaph , zodat de voorwaarden duidelijker zijn. Losse onderdelen , zodat hij kan bewegen.
Je hoeft hem niet te riggen...

Geen lasers of geweren. Gewoon mechanische wapens , het moet een Vechtbot zijn toch... Batlle bots prepare !  8)

Offline Zaph

  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #11 Gepost op: 07 juni 2015, 15:19:51 pm »
Ik heb een PM gestuurd aan Zaph

En als je dat nou gewoon hier had neergeplempt...  ;)

Citaat
Ik bedoelde inderdaad dat ie uit losse onderdelen moet bestaan , zodat ie gerigged kan worden , dus losse armen , wielen , etc...
Dan is het altijd te Riggen , ook al is bv. de motor of een mechaniek met ketting niet echt werkend....
Vandaar , geen organische dingen....
 
Mooi voorbeeld , de Transformer hoeft niet echt zo gebouwd te zijn dat alles past en werkt , als ie maar losse onderdelen heeft zodat de suggestie gewekt kan worden.
Ik weet niet wie de Jury zijn , maar ik dacht aan beoordeling op - mooiheid / schoonheid van de render - Karakter , een robot met uitstraling - werkzaamheid , hij moet eruit zien alsof het kan werken
Vandaag nog even lekker barbequeen en vanaf maandag een robot bouwen dus.... :)

Heh...beetje rondzoekend voor inspiratie kom ik dit tegen:

« Laatst bewerkt op: 07 juni 2015, 15:50:23 pm door Zaph »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #12 Gepost op: 07 juni 2015, 17:11:32 pm »
Nog even voor de duidelijkheid, zoals ik  het nu begrijp is het ontwerp redelijk vrij en mag het dus een robot zijn met armen en benen zolang hij maar voorzien wordt van de mechanische wapens zoals die van de battle bots die op het plaatje van Zaph te zien is?

Sorry als ik het verkeerd begrijp maar ik heb gisteren een nogal heftig feestje gehad en laat ik maar zeggen dat ik nog steeds geen zware machines mag bedienen. ;)

Offline Zaph

  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #13 Gepost op: 07 juni 2015, 17:37:51 pm »
Yep - het mag zijn wat je wilt, als de wapens en zo maar mechanisch zijn.  :)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #14 Gepost op: 07 juni 2015, 18:56:59 pm »
Nice! Ben benieuwd wat voor creaties dat allemasl gaat opleveren.   8)