Topic: Nick Van den Broeck  (gelezen 10947 keer)


Offline Nick Van den Broeck

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
    • Blender Education
« Gepost op: 27 juli 2014, 21:54:44 pm »
Hallo allemaal,

sta mij toe mezelf even voor te stellen. Mijn naam is Nick Van den Broeck, ik kom uit Antwerpen, België en ik ben 26. Ik gebruik Blender al een tijdje, maar eigenlijk enkel voor de fun. Overdag ben ik een fysicus, dus alle wetenschappelijke vragen mogen ook mijn richting uit komen. 's avonds, als ik niet rechtstreeks met Blender bezig ben, dan werk ik aan mijn website die ik gelanceerd tracht te krijgen: www.blendereducation.com

Groetjes aan iedereen hier.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 27 juli 2014, 22:51:00 pm »
Hallo Nick,
Welkom op dit forum.
Ik heb al eerder hier op dit forum al vermeld dat jullie Blender Education mooie tutorials maken, nu alleen nog in het Nederlands. ;)
Maar heel leuk dat je je hier aangemeld hebt en hopelijk kunnen we nog veel van elkaar leren.
Succes met je website.

Offline Nick Van den Broeck

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
    • Blender Education
« Reactie #2 Gepost op: 27 juli 2014, 23:12:40 pm »
Beste ijp

bedankt voor het leuke compliment. Die Nederlandse tutorials valt nog te bekijken. Dan sluit ik natuurlijk een groot deel van de community uit. o.a. mijn Waalse vrienden waarmee ik soms samen werk.

Misschien nog even een verduidelijking omtrent Blender Education: dat ben ik alleen (op dit moment toch). Die tutorial was gemaakt in samenwerking met de Belgische Blender User Group (door ons BBUG gedoopt). Maar ik ben wel van plan om meer tutorials te maken. Nu nog bedenken waarover :)

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 28 juli 2014, 07:55:07 am »
Hallo Nick,
Fijn dat je ook hier je neus laat zien ...

Ik moet nog meer op je website gaan neuzen ... :(ik zou misschien leraar zonder betaling kunnen worden wat betrefft Blender en Python) ....

Ik zal wel zien

EDIT:
Ben benieuwd hoe je antwoord (hi hi) zal zijn  ;)
« Laatst bewerkt op: 28 juli 2014, 08:14:53 am door PKHG »
Doei
       Peter

Offline Nick Van den Broeck

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
    • Blender Education
« Reactie #4 Gepost op: 28 juli 2014, 11:17:26 am »
Dag Peter,

Ik heb je mail inderdaad zien passeren en ik heb er maar een antwoord op: "you make my day"  :)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #5 Gepost op: 28 juli 2014, 12:20:47 pm »
Nick Van den Broeck heeft een heel een video gemaakt Introduction to Blender Edcuation.
https://www.youtube.com/watch?v=P8akjzBiVn0#t=501

De Website Ziet er veelbelovend uit.

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 28 juli 2014, 17:02:41 pm »
Dag Peter,

Ik heb je mail inderdaad zien passeren en ik heb er maar een antwoord op: "you make my day"  :)

Bij de aanmelding wordt mijn gmail mailadress niet geaccepteerd ... (heb ook via gmail antwoord dit verschijnsel gemeld)

Peter

EDIT:

De fout leek door foutieve volgorde van invullen te ontstaan.
Maar al de regel zijn misschien nodig ... maar daar heeft opa Peter helaas geen zin in ...

So sorry, Nick ...
« Laatst bewerkt op: 28 juli 2014, 17:09:52 pm door PKHG »
Doei
       Peter

Offline Nick Van den Broeck

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
    • Blender Education
« Reactie #7 Gepost op: 28 juli 2014, 18:11:54 pm »
Beste Peter,

als ik het goed begrijp heb je geen zin om de hele 'terms of service' door te nemen en ga je daarom niet op de website. Dat is natuurlijk spijtig en sta mij toe een weerwoord te bieden:

De terms of service (TOS) is absoluut nodig voor zowel mezelf, als de bezoekers van de website. Er staan belangrijke dingen in zoals privacy regels (welke gegevens ik bijhoud en welke cookies ik plaats), dat we je niet zullen spammen, dat we je gegevens niet zullen doorverkopen, maar ook copyright (dat je niet zomaar mijn website mag kopiëren en doorverkopen, dat je niet zomaar iemand anders zijn materiaal mag posten zonder die zijn toestemming en een bronvermelding). Maar ook dingen die misschien ooit mijn leven kunnen redden (bijv. als je me toch wil aanklagen, moet je dat in België doen).

Elke website heeft zo'n TOS die natuurlijk bij de een al langer is dan bij de ander. Mijn TOS lijkt bijvoorbeeld veel op die van BlenderCookie en BlenderGuru (aja, want het zijn gelijklopende websites). Maar ik heb natuurlijk extra regels voor bepaalde situaties. O.a. de betalingstermijnen en de hele procedure voor wanneer iemand niet of te weinig betaald. Je begrijpt dat ik mezelf moet indekken voor als een student weigert zijn coach te betalen.
Net zoals met een grondwet zijn de meeste van die regels puur gezond verstand. Maar toch moeten ze ergens neergeschreven staan zodat mensen met minder of ander gezond verstand weten wat er van hen verwacht word. Dus geen zorgen, er staan geen rare of verborgen dingen in.

Het grote verschil tussen Blender Education en menige andere websites is dat ik een heel open houding heb. In plaats van ergens de regeltje "als je registreert ga je automatisch met deze TOS akkoord" in de TOS te zetten, vraag ik je expliciet om je akkoord met de TOS. Vele andere website doen dat impliciet (bijv. BlenderCookie (https://cgcookie.com/terms-of-use/ die trouwens ook voor BlenderArtists gelden).

Ik heb trouwens ook mijn uiterste best gedaan om op de TOS pagina een luchtige versie te zetten. Scroll maar eens door https://www.blendereducation.com/html/about/termsofservice.php . Zie je al die schuingedrukte tekst staan? Dat is mijn poging om de TOS samen te vatten in een korte en soms ludieke manier. En inderdaad, als je geen geld vraagt als coach, dan zijn 90% van de TOS voor coaches niet van toepassing. Des te beter toch?

Groetjes Nick

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 28 juli 2014, 19:08:51 pm »
Nick,
Ik waag een poging ... bedankt voor je toelichting ...

wat je zo schrijft is OK ... en ikzelf zal me gedragen en geen rare dingen doen ;-)

Tot zo ...

Edit:
Zeer professionele website!
Maar je zou nog moeten vermelden, dat het geheel bedoeld is om ook € te verdienen (uiteindelijk lijkt mij).
Er is al flink werk in gestoken, leuke links (Engels) te vinden ...
« Laatst bewerkt op: 29 juli 2014, 07:00:17 am door PKHG »
Doei
       Peter

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #9 Gepost op: 28 juli 2014, 20:04:18 pm »
Peter gedraagt zich hier al een jaar of 2, dus komt vast goed  ;D
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #10 Gepost op: 28 juli 2014, 20:58:11 pm »
Misschien een beetje laat maar welkom op het forum.
Helaas kan ik je site niet bekijken wegens verbindingsproblemen (kan geen veilige vebinding maken) maar dat zal wel aan de wifi van het hotel liggen.
Ik zal later deze week eens een kijkje nemen.

Offline Nick Van den Broeck

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
    • Blender Education
« Reactie #11 Gepost op: 28 juli 2014, 21:22:08 pm »
Dag JvL,

geen probleem, de website gaat voorlopig nergens naartoe. ;)

Zo'n beveiligde verbinding zou praktisch verplicht moeten zijn. Als je die niet gebruikt, dan is inloggen met een paswoord ongeveer hetzelfde als je paswoord doorheen een stadium roepen en hopen dat enkel die persoon die je moet hebben het hoort.

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 30 juli 2014, 09:19:06 am »
Kijken jullie maar hier:
https://www.blendereducation.com/html/projects/stepforum.php?id=5&type=0

Haal onderaan de script tetraeder_wikibooks.py op, in een text-venster zetten lezen en runnen maar
dan in het tools-panel bij de çreate onderaan komt de button Tetraeder ...

Groetjes
         Peter

EDIT, een link was niet volledig
« Laatst bewerkt op: 30 juli 2014, 19:12:00 pm door PKHG »
Doei
       Peter

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #13 Gepost op: 30 juli 2014, 14:33:02 pm »
De site ziet er netjes en verzorgd uit, daar houd ik wel van. Ik zal mij later vanavond even registreren en ik ga zeker volgen wat er allemaal gaat gebeuren. Ben erg benieuwd.

Offline Nick Van den Broeck

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
    • Blender Education
« Reactie #14 Gepost op: 30 juli 2014, 16:44:33 pm »
Dag JvL,

bedankt voor de leuke reactie.

Om de toeloop een beetje onder controle te houden heb ik het automatisch registreren nog even afgezet (dat zal je wel lezen op de website). Stuur me gewoon even een mailtje en ik stuur je de registratielink terug.